rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: HiTec
« : 19.07.2013 kello on 08:35 »

Mulla on ollut noita autoja ja kaikki ne on pitäny opiskella. Turhasta ei pirä mennä työtä teettään. Osa voi olla edullinen, mutta työ on se joka maksaa. 60 -100 eur /tunti.

Jokaisen käytettynä hankitun auton opiskelu kannattaa aloittaa ihan perus-huollosta. Öljyvaihto filttereineen, ilmafilsu, valaisinten kunto... Tuo on sellaista pikkunäperreltävää jossa tulee katsottua sitä tekniikkaakin hieman perusteellisemmin kuin siinä ostokuumeessa "kerkiää". Ja jos itsellä pysyy ruuvari kädessä, niin DYI voi tosiaan säästää melkoisesti vs. että joutuu jokaisen jutun teettämään jossain pajalla. Netin kautta ulkomailta saa osaakin jos jonkinlaista, useat hinnoiltaan reippaasti alle jopa sen halvimman kotimaisen (?) kivijalkakaupan 8)
Kirjoittanut: jus66si
« : 18.07.2013 kello on 23:48 »

Kyseessä oli:
Jakopäästä joku rullankiristinpultt i irronnut. Hihnat olivat kuitenkin vielä paikoillaan.

Sain kaupan peruttua, reilu myyjä loppupeleissä.

Tästä kokemuksesta viisastuneena ensi kerralla *vuokraamme* auton, ostetaan oma sitten jos oikein hotsittaa tämä homma.

Kiitos kaikille avuista!
Ei kannata pelästyä hirviästi, jos tekniikka tekee tepposet. Siitä pitää vain ottaa koittaa opiksi. Nyt tiedät millainen saundi sieltä lähtee pikkusestakin pyörästä.

Kannattaa katsella sellaista autoa, jossa on jakoketju jos hihna pelottaa. Esim Transiteissa ja Sprinttereissä on ketjupelejä  ::) Olen silti kerran nähnyt yhden mazdankin tienpäällä josta ketju meni laakista, kun ketjupyörän pultti irtosi ja tipahti sinne ketjun kulkureitille. Sinänsä ketjun tai hihnan katkeeminen ei ole vaarallista autoissa, joissa on hydrauliset venttiilinnostimet ja liukkahat öljyt. Matkailuauton omistamisessa pitää varautua siihen, että remppoja voi tulla. Eikä se kato auton ikää. Hajota voi uusi siinä missä jo kilometrejä niellyt maantielaiva.

Mulla on ollut noita autoja ja kaikki ne on pitäny opiskella. Turhasta ei pirä mennä työtä teettään. Osa voi olla edullinen, mutta työ on se joka maksaa. 60 -100 eur /tunti.
Mulla on hyvä esimerkki siskolikka, joka ei tiennyt autoista tuon taivaallista ja sitä kupattiin hlöauto huollossa joka käynnillä 1000 -1500 euroa ja vaihdeltiin ehjiä osia tyhjänpäiten. Kolisemattomia tukivarsia,akkuja, ilmastointikompuraa,antureita,  tulpanjohtosarjoja,tuulilasinpyyhkijän sulkia, kone pistettiin ylitappiin öljyä jne. jne. Ja likka makso mukisematta.
Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 18.07.2013 kello on 20:54 »

Kyseessä oli:
Jakopäästä joku rullankiristinpultt i irronnut. Hihnat olivat kuitenkin vielä paikoillaan.

Sain kaupan peruttua, reilu myyjä loppupeleissä.

Tästä kokemuksesta viisastuneena ensi kerralla *vuokraamme* auton, ostetaan oma sitten jos oikein hotsittaa tämä homma.

Kiitos kaikille avuista!

Eli jus66si tiesi, arvas tai veikkas oikein heti ekassa viestissä. Onneksi ei päässyt viellä vahinkoa (ainakaan isompaa) tapahtumaan.
Kirjoittanut: planetcaravan
« : 18.07.2013 kello on 20:22 »

Kyseessä oli:
Jakopäästä joku rullankiristinpultt i irronnut. Hihnat olivat kuitenkin vielä paikoillaan.

Sain kaupan peruttua, reilu myyjä loppupeleissä.

Tästä kokemuksesta viisastuneena ensi kerralla *vuokraamme* auton, ostetaan oma sitten jos oikein hotsittaa tämä homma.

Kiitos kaikille avuista!
Kirjoittanut: jus66si
« : 15.07.2013 kello on 17:33 »

Jos et ole vielä saanut kuntoon soita tuonne.
RASKONE ESPOO
Huolto   IVECO   010 2320 823   
Huolto    FIAT    010 2320 844 
(Sun nimimerkkitiedoissa näky kotipaikkan tuo espoo, niin sieltä löytyy Raskone, jossa asiantuntevaa merkkiapua). >>>

http://www.raskone.fi/raskoneoy/workshops/espoo_koskelo/fi_FI/espoo/
Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 15.07.2013 kello on 15:53 »

Kävipä tuossa mielessä että saattaa se vaan olla niinkin yksinkertainen asia että viallinen pakoputki/pakosarja resonoi noilla tietyillä kierroksilla. Ja jos ääntä ei kuulu kierrätettäessä moottoira kytkinpolin pohjassa niin ainaki vaidelaatikkovika on pois suljettu.
Kirjoittanut: HiTec
« : 14.07.2013 kello on 11:05 »

Osaako arvon raati suositella pääkaupunkiseudulta hyvää huoltopaikkaa tai jotain lahjakasta mekaanikkoa jonka vois lahjoa tuota katsomaan?

Mistään erityisen hyvästä en tiedä, mutta tuossa vieressä on Viinikan AD-Autokorjaamo (Heikinlaakso) ja aika runsaasti heillä ainakin näyttäisi olevan tuota raskaammankin pa-kaluston korjauskokemusta 8)
Kirjoittanut: Mulli
« : 14.07.2013 kello on 09:09 »

Kyllä katsellessa jus66sin nakkomia ohjeita voisi hyvinkin yhdistää äänen tuon kokoiseen ja näköiseen kohtaan. Varsinkin jos tuore nokkaremontti takana ja saituussyistä jäi kiristimen palikat vaihtamatta siinä välissä.

Kirjoittanut: Fenix
« : 13.07.2013 kello on 23:55 »

Taitaa tosiaan olla paree ajella siihen korjaamon pihaan ja kysellä niiltä tarkempaa ohejtta/korjausta. Useimmat kyllä korjaa asuntoautojakin, jos vaan mahtuu halliin sisälle. Perus pakettiautohan tuossa on kuitenkin runkona.
Kirjoittanut: planetcaravan
« : 13.07.2013 kello on 23:48 »

Kiitoksia vaan kaikille jeesaamisesta!

Mulla on kyllä niin vähän kokemusta tuolta konepellin alta että en edes tiedä mistä alkaisin turboa etsimään tai noita hihnoja irrottelemaan. Jos jotain sieltä puran niin tuskinpa saan takasin kasaan. Ainakaan samalla tavalla! Olis kyllä hienoa tuotakin oppia mutta kun ei ole viisampaa neuvomassa tai oikeastaan kädestä pitämässä eikä parkkipaikkaa parempaa korjailupaikkaa.

Tuumin että jos se jaksais puolisen kilsaa rutista tuohon teollisuusalueelle niin siinä olis Autotohtori. Ja heti naapurissa huolto, en tiedä kyllä korjaavatko karavaaneja.. Jos tohtorilla osaisivat sanoa mikä siinä on. Tulispa muutenkin katsottua onko siitä elijäksi ollenkaan.

Osaako arvon raati suositella pääkaupunkiseudulta hyvää huoltopaikkaa tai jotain lahjakasta mekaanikkoa jonka vois lahjoa tuota katsomaan?