rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Rölli
« : 11.07.2013 kello on 22:26 »

vapaaseen iman kiertoon nähe ykskin puhallin moninkertaistaa virtauksen lauhduttimen rivoiss.. joten tyhjää sähköö tuhlata virtauksen maksimointiin... monasti ois tärkeempää saaha ilma liikkuun jääkaapin sisäpuolell, jott saatas tasanen lämpötila.. absortio kaapin luovutin on yleensä aika pieni verrattuna kompura kaappiin..
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 11.07.2013 kello on 22:06 »

Juu termarilla ja kax atk-puhallinta, jokohan pelittäis?

Tai kolme 120mm:stä.  :D
Kirjoittanut: vaanari61
« : 11.07.2013 kello on 20:34 »

Juu termarilla ja kax atk-puhallinta, jokohan pelittäis?

Yks piisaa, sellanen jossa on "hiirenpaska" ohjaamassa pyörintänopeutta, sellaisen löytää vanhan tietokoneen virtalähteestä. Mjo voi kertoo mikä sen "hiirenpaskan" oikea nimi on .... Se ohjaa puhaltimen pyörintää just sopevasti jääkaapin lämpöjä ajatellen.

Kytkin vain, ei se muuta tarvi....


Jääkaapin osat löytyy tuosta linkistä:

http://karavaanari.org/index.php/topic,7560.msg134481.html#msg134481

Iltapäivällä oltiin hitusen aikaa kattomassa Base hyppyMMkisoja, nyt leiritä alueelta näkee kun hyppääjät hyppäävät "tyhjään" liitävät base liitimellä ja lopussa vetävät "nokan" pystyyn että sakkaa ja sitten vedetään narusta varjo auki . . . .


Hemmosta . . . 
Kirjoittanut: Duster
« : 11.07.2013 kello on 20:17 »

Kytkennästä en tiedä eroavaisuuksista , mutta laittaisin erilaisen puhaltimen. Ja uusisin johdot myös.
Eihän tuonne tartte kuin kaasun, 220v , 12v releeltä ja sitten tuon puhaltimen 12v joka voisi olla jatkuva , termari ohjaisi sitä.

Juu termarilla ja kax atk-puhallinta, jokohan pelittäis?
Kirjoittanut: putkimies
« : 11.07.2013 kello on 17:33 »

 Jaa a. Enpä tiedä kyseessä olevan tapauksen kytkennöistä mitään, mutta kokeilin juuri omassa matkailuautossa,niin kyllä akkutoiminto toimii myös moottorin ollessa sammutettuna.
   Tokivain tässä minun kymmenisen vuotta sitten rakennetussa kulkineessa elektroniikka suojaa akkua, ja pudottaa kuormat pois, ettei
 hupiakku tyhjene vaurioitumisrajan alle.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 11.07.2013 kello on 16:18 »

No , sen oli kytkenyt "Veijo Virittäjä" ei "Teuvo Tehtaantyöläinen"  ;D
Kirjoittanut: tsahkali
« : 11.07.2013 kello on 12:26 »

Ei sen kuulu toimiakkaan akulla kuin auton käydessä. Kytkentärele (todennäköisesti laturissa) saa vedon laturin D+ navasta josta tulee johto latausvalolle.

Riippuu kaapista ja autosta. Nykyistä en ole edes kokeillut mutta entisessä 12v toimi milloin vaan. Akku riitti nippanappa Turusta Tukholmaan.
Kirjoittanut: mjh48
« : 11.07.2013 kello on 11:49 »

En ole älynnyt kokeilla auton käydessä ja kaasulla en ole edes kokeillut

Ei sen kuulu toimiakkaan akulla kuin auton käydessä. Kytkentärele (todennäköisesti laturissa) saa vedon laturin D+ navasta josta tulee johto latausvalolle.
Oletko testannut irrallisena kytkemällä siihen suoraan akun, kun kaappi on nyt poissa autosta.
Tosin pieni akku ei riitä sitä kylmentämään (n. pari - kolme tuntia), mutta näkee kipinöikö liitäntä, mieluimmin hieman edempänä akusta.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 10.07.2013 kello on 21:08 »

:laugh:
Pitäähän tuulettimelle menevät milliampeerit kuskata 4 neliön piuhalla  ::)
Kirjoittanut: mjo33400
« : 10.07.2013 kello on 20:05 »

Eikä johtojen tarvitse olla lyhtypylväiden paksuisia.