Kirjoittanut: HiTec
« : 7.07.2013 kello on 21:40 »Tosiaan jotkut UPS:it ovat 24V tai jopa 48V versioita = noiden virittely menee jo hankalammaksi
Mutta siis tuo 12V versio on ihan bueno invertterinäkin, vaan sen "lataus" diodin kautta ei. Diodiin kun jää se 0.6V, niin se on jo aika paljon pois latausjännitteestä => akku ei koskaan oikeasti lataannu täyteen
Se parempi vaihtoehto olisikin lisätä systeemiin samankaltainen kytkentä kun on hupiakunkin laturilla. Eli kun moottori käynnistyy = lataus käynnistyy, niin kaikki akut kytkeytyvät lataukseen ja kun lataus katkeaa (=moottori sammuu), niin kytkentä irtoaa sillä samalla hetkellä = yksikään akku ei pääse purkamaan toistaan 
Mutta siis tuo 12V versio on ihan bueno invertterinäkin, vaan sen "lataus" diodin kautta ei. Diodiin kun jää se 0.6V, niin se on jo aika paljon pois latausjännitteestä => akku ei koskaan oikeasti lataannu täyteen
Se parempi vaihtoehto olisikin lisätä systeemiin samankaltainen kytkentä kun on hupiakunkin laturilla. Eli kun moottori käynnistyy = lataus käynnistyy, niin kaikki akut kytkeytyvät lataukseen ja kun lataus katkeaa (=moottori sammuu), niin kytkentä irtoaa sillä samalla hetkellä = yksikään akku ei pääse purkamaan toistaan 

