rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: HiTec
« : 7.07.2013 kello on 21:40 »

Tosiaan jotkut UPS:it ovat 24V tai jopa 48V versioita = noiden virittely menee jo hankalammaksi :-X Mutta siis tuo 12V versio on ihan bueno invertterinäkin, vaan sen "lataus" diodin kautta ei. Diodiin kun jää se 0.6V, niin se on jo aika paljon pois latausjännitteestä => akku ei koskaan oikeasti lataannu täyteen ??? Se parempi vaihtoehto olisikin lisätä systeemiin samankaltainen kytkentä kun on hupiakunkin laturilla. Eli kun moottori käynnistyy = lataus käynnistyy, niin kaikki akut kytkeytyvät lataukseen ja kun lataus katkeaa (=moottori sammuu), niin kytkentä irtoaa sillä samalla hetkellä = yksikään akku ei pääse purkamaan toistaan 8)
Kirjoittanut: Rölli
« : 7.07.2013 kello on 21:20 »

Juu semmosen ison 24V akkusen taisin toimittaa romutukseen, mutta just tuossa näyttäisi olevan 12V akulla; http://www.jimms.fi/tuote/UPS-2000.
Semmosen oman akun jos tolppasähköllä lataa ja diodin kautta hupiakulta, niin vois toimia.
Upsin hälytysummeri pitää tuossa käytössä hiljentää, sehän huutaa kun tolppasähkö irtoaa.

Tosin tuolla hinnalla kyllä saa jo invertterinkin, mutta jos löytyis kierrätyslavalta  :)
näin se mullakin oli sielt matkalla kierrätyslavalle mist mää sen nappasin pois kuleksimasta..
Kirjoittanut: kuusaan.matti
« : 7.07.2013 kello on 13:53 »

Juuri tuollainen 1200w upsi oli mun ensimmäinen invertteri. se oli kytketty suoraan bussin 24v:n järjestelmään ja toimi samalla 10amppeerin laturina jos sattu saamaan siihe tolppasähköö.
noi isommat upsit on yleensä 24volttisii tai oli ainakin ennen..

Juu semmosen ison 24V akkusen taisin toimittaa romutukseen, mutta just tuossa näyttäisi olevan 12V akulla; http://www.jimms.fi/tuote/UPS-2000.
Semmosen oman akun jos tolppasähköllä lataa ja diodin kautta hupiakulta, niin vois toimia.
Upsin hälytysummeri pitää tuossa käytössä hiljentää, sehän huutaa kun tolppasähkö irtoaa.

Tosin tuolla hinnalla kyllä saa jo invertterinkin, mutta jos löytyis kierrätyslavalta  :)
Kirjoittanut: tsahkali
« : 7.07.2013 kello on 13:51 »

'Kannattaa', jos ilmaseks saat. Akuthan niissä on, yleensä,  aika kytysiä, eikä riitä kun hupilaitteille.
Kirjoittanut: Rölli
« : 7.07.2013 kello on 13:39 »

Tulipa mieleen, että olisko järkeä viritellä UPS laitteesta invertteriä asuntoautoon?
Joskus semmoisia toimivia isoja vaihdellaan uusiin ja vanhan vois ottaa hyötykäyttöön tuommoseen.
Oikeastaan kokeilinkin jo semmosta 800 w laitetta, joka meni uusiksi kun akut oli loppu.
Siinä ei vaan teho riittänyt.
Riittäisköhän nämä speksit esim kahvinkeittoon? FSP EP2K UPS, 2000VA, 1200W
Tuommonen uusi olis alle 300 e ja siinähän olis jo omakin akku.
Sitä lataamaan vaikka diodin kautta hupiakulta.
kommenttia...
m
Juuri tuollainen 1200w upsi oli mun ensimmäinen invertteri. se oli kytketty suoraan bussin 24v:n järjestelmään ja toimi samalla 10amppeerin laturina jos sattu saamaan siihe tolppasähköö.
noi isommat upsit on yleensä 24volttisii tai oli ainakin ennen..
Kirjoittanut: kuusaan.matti
« : 7.07.2013 kello on 13:30 »

Tulipa mieleen, että olisko järkeä viritellä UPS laitteesta invertteriä asuntoautoon?
Joskus semmoisia toimivia isoja vaihdellaan uusiin ja vanhan vois ottaa hyötykäyttöön tuommoseen.
Oikeastaan kokeilinkin jo semmosta 800 w laitetta, joka meni uusiksi kun akut oli loppu.
Siinä ei vaan teho riittänyt.
Riittäisköhän nämä speksit esim kahvinkeittoon? FSP EP2K UPS, 2000VA, 1200W
Tuommonen uusi olis alle 300 e ja siinähän olis jo omakin akku.
Sitä lataamaan vaikka diodin kautta hupiakulta.
kommenttia...
m