rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Aakku
« : 24.05.2013 kello on 22:28 »

Kaipa tuo lataus on kunnossa, kun ei kolmeen vuoteen tarvinnut nestettä lisätä tähän avoimeen huollettavaan akkuunkaan.
Jännite näyttäisi ladattaessa olevan jotakin 14,4V.
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 24.05.2013 kello on 22:22 »

Minulla näyttää 14,6V, kennot huolehtii!
Kirjoittanut: norlet
« : 24.05.2013 kello on 22:19 »

Kyllähän se tuo akku on nykyaikana samanlainen vahdittava kuin öljyt moottorissa on tuo laatu huonontunut vuosi vuodelta Thumbd Thumbd Thumbd Thumbd
Kirjoittanut: K.E.V
« : 24.05.2013 kello on 22:14 »

14.4 näytti fluke ilman kuormaa, eli ei muuta kuin akku.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 24.05.2013 kello on 21:08 »

Kannattaa myös tarkistaa, että latausjännite on kunnossa.
Kirjoittanut: 88k5
« : 24.05.2013 kello on 17:17 »

Joo,  aikka kuinka "huoltovapaa" on, häviää sitä vettä avoimista lyijyhappoakuista - yleensä avattua saa vaikka ei ole tarkoitettu  8)
..Samalla kannattaa tulpanrei'istä zoomailla lyijyhappoakussa (jos tyyppi sellainen), että kennolevyt ovat suorat.

Sisäistä purkua saattanee silloin esiintyä normi enemmän ja vettäkin kuluu sekä lämpöä kehittyy.. varsinkin, jos pitkän ajonaikana latautuu "väkisin". Ennen kaikkea autojen hupiakut. Vaunussa, jos ajonaikainen lataus puuttuu - ei ole paljoa akun kunnolla väliä, jos roikanpäässä yöt on..

Ettei käy niinku meikäläiselle viimekesänä Saksassa  :-X
Kirjoittanut: Aakku
« : 24.05.2013 kello on 15:56 »

Keväällä ajokauden alkaessa ja syksyllä ajokauden päättyessä on tapana kurkkaista. Mulla kun on vain ihan tavalliset huolettomat, ei huoltovapaat akut.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 24.05.2013 kello on 13:33 »

Eilen aamulla vähän vaille klo 6 CC hälytti tekstarilla jotta vaunun akku , virrat vähissä. Jännitetaso 11,4v . No käväisin 7 aikaan laittamassa töspelinseinään.
Aamiaisen jälkeen menin ihmettelemään mikä mättää. Eka arvaus osui heti. Akussa kennot näkyvissä eli nesteet vähissä.
Litran kaadoin sinne tisletuotetta ja päivän oli laturissa (30A vaunun oma laturi). Illalla otin sen töspelistä ja soittelin stereoita vartin, 12,9 oli akkujännitteet silti.
Tänä aamunakin oli 12,68 v  eli ei tarttenut mennä akkukauppaan.
Mitäs tästä opimme > Tarkistakaa joskus nuo akkuvedet oli nämäkin viime syksynä kai huollossa katsottu  :-X