rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: norlet
« : 11.05.2013 kello on 09:15 »

Kakspiippunen juttu tuo vaunun alapuoli.
Pitää henkiä ulospäin, muttei saisi kosteutta imeä.
Sanosin, että ohut tervaus päästää kosteuden ulospäin, mutta suojaa kosteudelta sisäänpäin.
Ainakin pyörien taakse pitää laittaa suojaa, ettei sumuttele vaneriin.
Semmoset oon ite korjannut ja tervauksen toimivaksi todennut.
Voi kokeilla.
Ota kuiva vaneri ja suihkuta siihen vettä, kaikki imee.
Ota sama kuiva  vaneri, tervaa kevyesti ja suihkuta vettä, kaikki tippuu
Olen kyllä samaa mieltä. se hengitettävyys on A ja O tuon puun kanssa toimiessa. (Olin aikanaan ruoste-esto firmassa töissä ja siellä selkeni kyllä jotain ideoita tuohon liittyen.  Jos auton pohja on ruosteeton niin normi suojaus ok. Mut jos ruostetta on jo niin enemmän ns. "öljyhoito" kerran vuodessa on tehokkaampi tapa. varsinkin Suomen suolateillä Thumbd liikkuessa...)
Kirjoittanut: remppa
« : 11.05.2013 kello on 03:09 »

Tervahan on hyvää ainetta. Seinien ja lattian saumat, pyöräkotelon saumat, läpivienni ja miksei vanerisaumatkin. Tuskin kokopohjaa tarvii käsitellä.
Kirjoittanut: kuusaan.matti
« : 10.05.2013 kello on 21:10 »

Kakspiippunen juttu tuo vaunun alapuoli.
Pitää henkiä ulospäin, muttei saisi kosteutta imeä.
Sanosin, että ohut tervaus päästää kosteuden ulospäin, mutta suojaa kosteudelta sisäänpäin.
Ainakin pyörien taakse pitää laittaa suojaa, ettei sumuttele vaneriin.
Semmoset oon ite korjannut ja tervauksen toimivaksi todennut.
Voi kokeilla.
Ota kuiva vaneri ja suihkuta siihen vettä, kaikki imee.
Ota sama kuiva  vaneri, tervaa kevyesti ja suihkuta vettä, kaikki tippuu
Kirjoittanut: Petrooli
« : 9.05.2013 kello on 22:40 »

Vaunun lattiassa kun on kosteutta läpäisemätön muovimatto, on kosteuden pakko päästä poistumaan alakautta. Siksi pohjaan ainoastaan lahosuoja ja homesuoja. Sinne ei missään nimessä saa vetää mitään maalia, pikeä tai muuta tököttiä joka hidastaa kuivumista.
Kirjoittanut: kuusaan.matti
« : 9.05.2013 kello on 22:22 »

Isävainaa sano, että tervaa kaikki mitä haluat säilyvän.
Tietty tarpeen mukaan.
Vaunuhommissa  ja muissakin rakennusasioissa pitää aina miettiä miten kosteus pääsee poistumaan. Pääsääntönä se, että ulospäin pitää harventua, eikä saa jäädä kahta tiivistä kerrosta johon kosteus voi kerääntyä.
Pohjan tervaaminen ei ole hassumpi ajatus, terva suojaa kosteudelta, mutta päästää sitä myös läpi, paremmin kuin muovi tmv.
Kirjoittanut: JeanS
« : 9.05.2013 kello on 21:45 »

Itse olen käyttänyt kaasupullokotelon pohjan käsittelyyn kahta eri ainetta.
Ensin väritön valttipohjuste, koska siinä on hyvä homeenestokyky.
Sen päälle mustaksi sävyttettyä valttia, joka saa pohjan näyttämään kuin uudelta.
Kirjoittanut: tahko
« : 9.05.2013 kello on 21:37 »

Eipä pahempaa, ajattelin vain kun tuosta tehdassuojauksesta on kuitenkin kulunut jo se 25 vuotta. Jos kestäis sitten toisen mokoman....     :D

Kannattaa varmaankin se energia käyttää muiden vuotokohteiden tilkintään ja entraukseen kuin pohjan, se kun todennäköisesti on 25 vuoden jälkeenkin ehjä ja muu vaunu on hävinnyt matkanvarrelle :o
Kirjoittanut: Kara Vaani
« : 9.05.2013 kello on 17:07 »

Ei melkovarmasti kyllä kaipaa. Vai onko joku vaurio (laajamittainen) tullut.

Eipä pahempaa, ajattelin vain kun tuosta tehdassuojauksesta on kuitenkin kulunut jo se 25 vuotta. Jos kestäis sitten toisen mokoman....     :D
Kirjoittanut: tahko
« : 9.05.2013 kello on 13:59 »

Vanha Solikka. Pohja kaipaisi jo varmaan jotain suojaa.

Ei melkovarmasti kyllä kaipaa. Vai onko joku vaurio (laajamittainen) tullut.
Kirjoittanut: retkeilijä
« : 9.05.2013 kello on 10:48 »

Tuo terva voi olla hyvä. Vaihtoehtona Bilteman pellavaöljypohjaine n ruostesuoja-aine.
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Ruostesuojaus/Pellavaoljypohjainen-ruostesuoja-aine-362423/