rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 88k5
« : 24.04.2013 kello on 17:55 »

Ei ole yhtään sen vaikeampaa, kuin ennenkään.
Kiinnityspisteiden vaatimukset perustuu kyseisen auton käyttöönottopäivän mukaan. Uusissa se toki on vaikeaa, koska niissä mennään nykysäännösten mukaan.
Muistelen erään "kylähullunkulkurin" kirjoitelleen B10 vm-80 olleen asia toivoton vuosituhannen taitteessa  ;)

Tiedä sitten miten nykyään, mutta omalla kohdalla katsuri kertoi kovista vaatimuksista vuonna 2003 kun N2 jenkkikuorkkiin (vm-94) laitoin pehmeät lisäpenkit ohjaamoon 6 hlölle - noh, ne oli auton mukana tulleet orkkikset (no-prob.) Thumb Mutta vasta tuona vuonna pykälät salli tuon muutoksen..
Kirjoittanut: Aakku
« : 24.04.2013 kello on 16:56 »

Kuulemma vanhempaankin autoon on nykyisin vaikea lisätä jälkikäteen vöitä vyöttömälle paikalle. Ihan lastulevyyn puuruuvilla ei käy, tms.. joskus ehkä ollut mitä-sattuu.. vaikka tuntuisi, että mikätahansa viritys on parempi kuin ei mitään  :-\
Ei ole yhtään sen vaikeampaa, kuin ennenkään.
Kiinnityspisteiden vaatimukset perustuu kyseisen auton käyttöönottopäivän mukaan. Uusissa se toki on vaikeaa, koska niissä mennään nykysäännösten mukaan.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 24.04.2013 kello on 15:04 »

1+5 vyö paikkaa on, joista 2 on 2-pistevyöllistä (selkä menosuuntaan). Kuulemma vanhempaankin autoon on nykyisin vaikea lisätä jälkikäteen vöitä vyöttömälle paikalle. Ihan lastulevyyn puuruuvilla ei käy, tms.. joskus ehkä ollut mitä-sattuu.. vaikka tuntuisi, että mikätahansa viritys on parempi kuin ei mitään  :-\

Liikenne on vaarallista. Toista se on ilmailussa. Kun aikoinaan määräsivät vanhoihinkin koneisiin vyöpakon, niin porukka sitten ruuvaili vöitä vaneriseiniin!  :laugh:
Kirjoittanut: 88k5
« : 24.04.2013 kello on 14:59 »

Tuntuisi nykypäivänä "alastomalta" olo ilman takapenkin - saati etupenkin - vöitä. Jotenki itsesuojeluvaisto sanoo  :-X

1+5 vyö paikkaa on, joista 2 on 2-pistevyöllistä (selkä menosuuntaan). Kuulemma vanhempaankin autoon on nykyisin vaikea lisätä jälkikäteen vöitä vyöttömälle paikalle. Ihan lastulevyyn puuruuvilla ei käy, tms.. joskus ehkä ollut mitä-sattuu.. vaikka tuntuisi, että mikätahansa viritys on parempi kuin ei mitään  :-\
Kirjoittanut: Vesseli
« : 23.04.2013 kello on 23:16 »

Auto rekisteröity 1+3:lle. Turvavyöt löytyvät kaikille, mutta takana matkustavien vyöt on tehty mahdollisimmen hankaliksi käyttää. Naaraskappaleen vyön pätkä on niin lyhyt, että hädin tuskin ylettyy istuintyynyn päälle. Ilmeisesti vöiden materiaali on kallista, kun ei ole voitu laittaa vaikka 5 cm pitempää.

Takana ei toistaiseksi ole kukaan matkustanut, mutta katsastuksessa tuppaavat tarkastamaan turvavyöt.
Kirjoittanut: Aakku
« : 23.04.2013 kello on 21:41 »

Näinhän se on meilläkin. Auto on vm2006 ja paikkoja on 5:lle.    Turvavyöt 4:lle ja vyötön saa istua sivuttain apukuskin takana. Asia kysytty katsastuksessa 8)
Ilmeisesti rekisteröity ennen 20.10.2006..
Itse en luottaisi mihinkään Caravan lehden juttuihin sen enempää, kuin Tuulilasin ja Tekniikan Maailmankaan lakijuttuihin. Kaikissa lehdissä on niin paljon höpö juttuja ollut vuosien varrella.

Lainaus Ajoneuvohallintokes kus:

20.10.2006
tai sen jälkeen uuteen tyyppiin hyväksytyn
auton tulee täyttää direktiivin 77/541/ETY +
2005/40/EY mukaiset turvavyövaatimukset . Turvavyö
ja/tai turvajärjestelmä tulee olla kaikissa
M1-, M2- (alaluokka III tai b), M3- (alaluo
kka III tai b) ja N-luokan ajoneuvon istuimissa:
- turvavyövaatimus koskee myös kokoontaitettavia istuimia
- jos alaluokkaan I, II tai A kuuluvaan M2- tai M3-luokan ajoneuvon istuimissa on turvavyö ja /
tai turvajärjestelmä, sen tulee olla direktiivin vaatimusten mukainen
- N-luokan taaksepäin suunnatulla sekä N2- tai N3-luokan ajoneuvossa sivulle suunnatulla
istuimella ei edellytetä turvavöitä
- vammaisen käyttöön tarkoitetun turvavyön ja/tai tu
rvajärjestelmän ei tarvitse olla direktiivin
vaatimusten mukainen
- turvavyötä ja/tai turvajärjestelmää ei tarvita vain paikallaan olevassa ajoneuvossa
käytettäväksi tarkoitetuissa istuimissa
Kirjoittanut: vmjt40
« : 23.04.2013 kello on 21:28 »

Ratkaisevaa on vuosiluku. V 2007 on ratkaiseva, siitä alkaen rekisteröidyillä pitää kaikissa istumapaikoissa olla turvavyö. Kts viimeistä edellinen Caravanlehti. Siitä löytyy vastaus.

Näinhän se on meilläkin. Auto on vm2006 ja paikkoja on 5:lle.    Turvavyöt 4:lle ja vyötön saa istua sivuttain apukuskin takana. Asia kysytty katsastuksessa 8)
Kirjoittanut: Aakku
« : 23.04.2013 kello on 21:16 »

Ainahan se menee sen vuosimallin vaatimusten mukaan. Eri vuosina vaikuttaa myös jakkaran sijoitus sivuttain, tai takaperin. Nykyisin säännöt ovat niin tiukat jo, että pitää olla tyyppihyväksytyt vöiden kiinnityspisteet, tai jakkaran kiinnityspisteet, jos vyö on integroitu jakkaraan.

Omissa -50 luvun autoissani ei ole edes kuskilla turvavyötä.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 23.04.2013 kello on 21:13 »

Eiköhän se jotenkin näin ollut että matkailuautoissa vm89 astitarvitsee olla vain kuskilla ja repsikalla turvavyöt,muut ei tarvi. Näin sen aikanaan katsastusinssi selvitti kun kyselin sitä 89 mallin matkaajasta joka oli myös 9 rekisteröity

Ja sen jälkeen tuli vielä, että selkä/kylki  menosuuntaan ei tarvinnut.
Kirjoittanut: Arska
« : 23.04.2013 kello on 20:51 »

Voi harmi, kun on kahdet turvavyöt ja nekin vain ohjaamossa, auto kuitenkin rekisteröity yhdeksälle.
No,eipä surra kaksin me siinä mamman kanssa ajellaankin.
Eiköhän se jotenkin näin ollut että matkailuautoissa vm89 astitarvitsee olla vain kuskilla ja repsikalla turvavyöt,muut ei tarvi. Näin sen aikanaan katsastusinssi selvitti kun kyselin sitä 89 mallin matkaajasta joka oli myös 9 rekisteröity