rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: puuki
« : 20.03.2013 kello on 23:01 »

No niin nyt rupesi lämpenemään. Aldeen vaihdettiin piirikortti ja termistorit takuuseen. Sellainen pieni nyanssi että jos asettaa pyynnön 20 asteeseen niin laite tuottaa vain 17 asteen sisälämpötilan mutta jos pyynnön asettaa 21,5.n niin sisälämpötila nousee 20 asteeseen tämä siis vain sähköllä kaasulla toimii normaalisti. Rakensivat samalla ilmakujat säilytyslaatikoiden ja parisängyn alle jotta ilma pääsisi kiertämään esteettömästi sekä lisäsivät yhden ylimääräisen patterin kyljessä olevaan säilytyslokeroon.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 3.02.2013 kello on 22:07 »

Eiköhän MJO33400 anna siihen älyn. Tulisi mieleen ettei sulla toimi kuin 1kw sähköllä. Yleismittarilla pääsee mittaamaan vaunuun menevän 230v johdon päästä. Sisältä säätää 1kw >2kw>3kw ja silloin kuuluu yleismittarilla näyttää eri ohmimääriä jokaisella eri tehoalueella. MJO antaa sulle tarkemmat neuvot  Thumb
Kirjoittanut: make
« : 3.02.2013 kello on 21:47 »

Olisi itselläkin Alde 3010 kanssa vastaavaa ongelmaa. sähköllä lämpenee noin +14 asteeseen vaunu sisältä, ulko lämmön ollessa noin -10 astetta. Sähkö mittäri pyörii niin vinhasti että oikein hirvittää. Lämmitys tehoon ei vaikuta käyttääkö 1kw 2kw vai 3 kw, sama loppu tulos kaikilla ei lämpene. Kaasulla toimii ihan moitteetta. Muutamaan huoltoliikkeeseenki soitellut ja eivät osaa sanoo mikä vaivaisi näin näkemättä. Saapa nähä mikä vikana kun saa hnlattua vaunun talvikausipaikalta keväällä korjaamoon ja paljon joutuu kärsiin
Kirjoittanut: jus66si
« : 29.01.2013 kello on 21:27 »

Onhan se siinä kuvassa maaksi merkattu, mutta kyse on varmaankin "oikosulkumaasta"joka johtaa vuotovirran komponentin rikkoontuessa. Levyssä on käytössä suurempaakin jännitettä kuin heikkovirtaa (T1). Normikäytössä regulla "komponenttimiinus" kulkee yleensä yhdessä kolmesta sakarasta. "Normityössään"´metalliliuska toimii sitten lämmönjohtimena .



http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/index.php?si=ml13.sis
Kirjoittanut: mjo33400
« : 28.01.2013 kello on 22:52 »

Edellenkään siillä ei ole merkitystä onko pannun toiminnan kannalta välttämätön merkintä maapisteeksi, mutta kun on sellaiseksi merkitty, niin sehän se sitten on. (Kyllä kai mjo.lla on joku alden kuva kortista jossa tuo on maaksi merkitty)

Ei minulla ole mitään muita kuvia kuin ne mitä olen itse väsännyt. Minun puolesta saa olla maapiste, mutta ei se sitä tarkoita, että kortti pitäisi juuri siitä pisteestä maadoittaa, sen voi hyvinkin jättää irti jos regun jäähdytys olisi isompi.
Kirjoittanut: tahko
« : 28.01.2013 kello on 22:09 »

Edellenkään siillä ei ole merkitystä onko pannun toiminnan kannalta välttämätön merkintä maapisteeksi, mutta kun on sellaiseksi merkitty, niin sehän se sitten on. (Kyllä kai mjo.lla on joku alden kuva kortista jossa tuo on maaksi merkitty)
Kirjoittanut: mjo33400
« : 28.01.2013 kello on 21:58 »

Niin no, oli mikä oli, mutta levy piirrustuksissa mitä minä olen nähnyt niin merkitty maapisteeksi samoin vastaava paikka pannunrungossa. :o

Edelleenkään sillä ei ole mitään sähköistä merkitystä pannun toiminnan kannalta, se vie vain lämpöä pois regulaattorilta. Remppa jo mainitsi, että jos ruuvi on irti niin tulee ihmeellisiä vikoja ja se johtuu regulaattorin liiasta kuumenemisesta.
Kirjoittanut: tahko
« : 28.01.2013 kello on 21:29 »

Niin no, oli mikä oli, mutta levy piirrustuksissa mitä minä olen nähnyt niin merkitty maapisteeksi samoin vastaava paikka pannunrungossa. :o
Kirjoittanut: mjo33400
« : 28.01.2013 kello on 18:50 »

Eli eikös tuossa kuvassa oleva koukku, regun "jäähdytyslevyssä" mihin ruuvi tulee = maadoitus piste, joka tulee pannun runkoon edelleen sillä ruuvilla kiinni. Itse regu on piirilevyssä kiinni tuolla kyseisellä popparilla tahi ruuvilla... Aika vaikeesti väännetty mun teksti..


Ei se ole maadoituspiste vaan jäähdytyslevyn kiinnitys runkoon, jotta saadaan lämpö siirtymään jäähdytyslevystä runkoon. Sähköisesti sillä ei ole mitään merkitystä.
Kirjoittanut: -------
« : 28.01.2013 kello on 18:29 »

Eli regulaattorin jäähdytyslevyn kiinnitys. Regulaattori ( 10V ) on kiinni pop-niitillä piirilevyssä.

Eli eikös tuossa kuvassa oleva koukku, regun "jäähdytyslevyssä" mihin ruuvi tulee = maadoitus piste, joka tulee pannun runkoon edelleen sillä ruuvilla kiinni. Itse regu on piirilevyssä kiinni tuolla kyseisellä popparilla tahi ruuvilla... Aika vaikeesti väännetty mun teksti..