rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 88k5
« : 1.03.2011 kello on 18:28 »

  Joo.. olen todennut,sellainen kannettava kannu,laita sillä sitten 4,8 painetta,juokse aina välillä lataamaan kannun,ei helkutti !!!  ;D ;D

Juu, ei noilla "langattomilla" voi kuin tarkistaa paine, ts. toimivat mittarina vain.

Mulla Fordissa ulompi pyörä on hankalempi tarkistaa kun venttiliä pitää operoida aika pienestä reijästä vanteen läpi. Helpommalla pääsee "haalarit päällä" paripyörien välistä - on vaan sottaisempaa hommaa  :-X Pitää tehdä kotona eikä reissussa  ;D
Kirjoittanut: ihaa
« : 1.03.2011 kello on 17:15 »

Kannattaa käydä tarkastamassa ilmat niillä huoltoasemilla joilla näkyy rekkoja, niissä kompurakin on sitä luokkaa ettei siinä hermot mene, vastuullisilla huoltoasemilla mittari täytyy hakea kassalta ja mieluiten myös palauttaa sinne.
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 1.03.2011 kello on 16:30 »

On tuossa tullut mieleen, kun autossani on talvi ja kesärenkaat, jos vaihdon välissä joutuu ilmaa lisäämään niin silloin on jossakin vikaa. Joten nyt jätin jatkot pois. Nykyisillä huoltoasemilla on niin onnettomat ilman lisäys vehkeet, ettei niillä saa ilmaa edes takana ulommaisiin renkaisiin.  :'(
  Joo.. olen todennut,sellainen kannettava kannu,laita sillä sitten 4,8 painetta,juokse aina välillä lataamaan kannun,ei helkutti !!!  ;D ;D
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 1.03.2011 kello on 16:25 »

Laita tilalle nailonjatkot - ovat paineettomat. Ts. jatkon sisällä liikkuu vaijeri/pianolanka, joka painaa vanteen vars. venttiiliä vain silloin kun jatkon keskipiikkiä painetaan. Kumijatkot ovat vuotavia varsinkin jos painee kuorma-automaiset.

Noita saa raskaankaluston rengasliikkeistä, eikä ole kalliit.
On tuossa tullut mieleen, kun autossani on talvi ja kesärenkaat, jos vaihdon välissä joutuu ilmaa lisäämään niin silloin on jossakin vikaa. Joten nyt jätin jatkot pois. Nykyisillä huoltoasemilla on niin onnettomat ilman lisäys vehkeet, ettei niillä saa ilmaa edes takana ulommaisiin renkaisiin.  :'(
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 1.03.2011 kello on 16:11 »

Laita tilalle nailonjatkot - ovat paineettomat. Ts. jatkon sisällä liikkuu vaijeri/pianolanka, joka painaa vanteen vars. venttiiliä vain silloin kun jatkon keskipiikkiä painetaan. Kumijatkot ovat vuotavia varsinkin jos painee kuorma-automaiset.

Noita saa raskaankaluston rengasliikkeistä, eikä ole kalliit.
  Mutta eihän se ilma karkaa kuin """alapuolelta""",ainakin olen huomannut!!!!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Kirjoittanut: 88k5
« : 1.03.2011 kello on 16:02 »

Huomasin tuossa autovanhuksessani että paripyörät löksöttää. Koputtelin renkaita niin kumpikin sisimmäinen rengas oli melkein tyhjä. "Nyppäsin" renkaat irti, huomasin että venttiilin varren jatke oli löystynyt, joten ilma pääsi vuotamaan. Elikkä kun kovalla pakkasella kuminen jatke menee kovaksi niin se ei lepää vanteen reijän laidassa renkaan pyöriessä, vaan pääsee heilumaan ja löystymään. Otin jatkot pois ja laitoin ilmat renkaisiin. Uskoisin vian korjaantuneen. ..

Laita tilalle nailonjatkot - ovat paineettomat. Ts. jatkon sisällä liikkuu vaijeri/pianolanka, joka painaa vanteen vars. venttiiliä vain silloin kun jatkon keskipiikkiä painetaan. Kumijatkot ovat vuotavia varsinkin jos painee kuorma-automaiset.

Noita saa raskaankaluston rengasliikkeistä, eikä ole kalliit.
Kirjoittanut: Amigo
« : 28.02.2011 kello on 22:25 »

   Vaihdoin tuohon kaikki ristikot,heftasin pistehitsillä prikat ristikoiden päälle,mutta yhdestä on ilmeisesti pettänyt,ravistaa,mutta se on kevään hommia,jakohinnan ja putsareiden vaihdon yhteydessä,sitten koppalakkien luokse,saako taas vuoden ajaa,!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nyt ei ainakaan takavaloista sulle pitäis valittaa :D :D itellä sama homma keväällä iskarit pitäs ainakin vaihtaa kertokoon koppalakit mitä muuta :P
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 28.02.2011 kello on 22:08 »

Nalle-Sisussa ei kardani ravistanut normaalissa ajossa, mutta auta armias kun myötäsessä heitti vapaalle, alko ravistus, että herkimmiltä tuli housuihin.  ;)
   Vaihdoin tuohon kaikki ristikot,heftasin pistehitsillä prikat ristikoiden päälle,mutta yhdestä on ilmeisesti pettänyt,ravistaa,mutta se on kevään hommia,jakohinnan ja putsareiden vaihdon yhteydessä,sitten koppalakkien luokse,saako taas vuoden ajaa,!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 28.02.2011 kello on 21:56 »

Nalle-Sisussa ei kardani ravistanut normaalissa ajossa, mutta auta armias kun myötäsessä heitti vapaalle, alko ravistus, että herkimmiltä tuli housuihin.  ;)
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 28.02.2011 kello on 20:59 »

Huomasin tuossa autovanhuksessani että paripyörät löksöttää. Koputtelin renkaita niin kumpikin sisimmäinen rengas oli melkein tyhjä. "Nyppäsin" renkaat irti, huomasin että venttiilin varren jatke oli löystynyt, joten ilma pääsi vuotamaan. Elikkä kun kovalla pakkasella kuminen jatke menee kovaksi niin se ei lepää vanteen reijän laidassa renkaan pyöriessä, vaan pääsee heilumaan ja löystymään. Otin jatkot pois ja laitoin ilmat renkaisiin. Uskoisin vian korjaantuneen. Samalla rasvat kardaanin ristikoihin ja takajousien nippoihin. Kaiken tämän tein säälivien katseiden alla, juppien mennessä saman pihan kautta "pilatekseen". Eikä taaskaan minun tarvinnut lähteä lenkille, eikä "voimistelukerhoon".   :D
  Vaihdoin kesällä kardaanin ristikot,nyt on yhdestä lähtenyt hitsi-piste irti,ravistaa alle kuudenkympin nopeudessa,mutta kun nostaa vauhdin kerran kaheksaan kymppiin,ravistus loppuu,(keskittää ristikon ),kevät hommia,nyt ei oikeen kiinnosta!!  ;D ;D