rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: ihaa
« : 6.03.2013 kello on 21:06 »

Vaimolla polttoainemenekki on oikeasti puolittunut - tippui 2.0 bensa CVT-tomaatti (192g/km) todellisesta 10l/100km kulutuksesta 4.8l/100km (v50man, 104g/km)

Piti ihan mielenkiinnosta etsiä tuollaisen Volvon kulutukset kun itseä kiinnostaa nämä autojen kulutukset, varsinkin jos jollain pääsee oikeasti vähällä..

Onhan täällä joku suomalainenkin ilmoittanut autonsa kansainväliselle sivustolle
http://www.fuelly.com/car/volvo/v50/2011

täällä 29 kpl V50 drive start/stop järjestelmällä.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/464-V50.html?fueltype=1&constyear_s=2010&exactmodel=drive&powerunit=2



Kirjoittanut: Aakku
« : 6.03.2013 kello on 20:34 »

Olin kerran Pohjoisessa,ja risteyksessä oli edellä Venäläinen rekka,se kun lähti kiihdyttämään,tuli varmasti samat päästöt,kuin normaalista autosta vuodessa,että se päästöistä !!!! Thumbd Thumbd Thumbd
juu ja mä lensin viime kuussa etelään laiskottelee...Se siitä päästöistä.
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 6.03.2013 kello on 20:23 »

Olin kerran Pohjoisessa,ja risteyksessä oli edellä Venäläinen rekka,se kun lähti kiihdyttämään,tuli varmasti samat päästöt,kuin normaalista autosta vuodessa,että se päästöistä !!!! Thumbd Thumbd Thumbd
Kirjoittanut: pamaus
« : 6.03.2013 kello on 20:20 »

En tiedä mitä minä tekisin tuolla sammutusautomatiika lla kun ajan pitkin metsiä. 15 km työmatka ja yksi stop merkki välillä.

Aika turhaa täällä. V70 D5 man kuluttaa sen 6 ltr sadalla ja allekkin. Ja autossa on vielä voimaa vaununkin vetoon.

Ja jos pitäisi kulutuksen laskea tuonne 4-5 ltr sadalla niin.

Esim jos ajaa 30000 tkm ja auto kuluttaa litran vähemmän sadalla. Eli 300 ltr vuodessä vähemmän, nyky hinnalla säästö on 450 € vuodessa. Mutta mistä saan sellaisen auton joka kuluttaa tuon 4-5 ltr sadalla ja vedän sillä isoa vaunua.

Kirjoittanut: 88k5
« : 6.03.2013 kello on 20:00 »

En usko, etteikö kulutus- ja CO2 arvot pitäisi paikkaan niissä mittausnormien olosuhteissa  :laugh: Käytäntö vain saattaa antaa ihan eri mittaustuloksia. Ja mitä lukee kenenkin kirjoituksia: korostetaan epätaloudellista ajotyyliä  :-X sitähän pitäisi hävetä  Thumbd

Eu-tyyppihyväksyntä mittausten tarkoitus on antaa keskenään vertailukelpoista tietoa eri autojen välillä. Todellisuuden arvot sotkee random_muuttuja nimeltä ihminen. Ihan vastaavasti energiatodistukset "jääkaappitarrat" rakennuksille referoi Jyväskylän olosuhteita, mutta ei kerro "oikeata tietoa"..

Vaimolla polttoainemenekki on oikeasti puolittunut - tippui 2.0 bensa CVT-tomaatti (192g/km) todellisesta 10l/100km kulutuksesta 4.8l/100km (v50man, 104g/km). Nyt talvella mitä reilut 1 kk on ollut ajossa. Polttoainekin on huokeampaa.. Työmatka 5 km + paikallispörräämise t päälle. Yhtäjaksoiseti ei ole yli 30km tullut ajettua hällä - siis todella pätkä ajoa reilut 1.000km  :laugh: Itse olen päässyt sillä 3.3l/100km keskikulutuksen ajeluissa kehä III ja I ympäristössä
Kirjoittanut: Fenix
« : 6.03.2013 kello on 17:53 »

Inhottavia kapineita, joilla on vain teoreettinen vaikutus polttoaineenkulutuk seen. Olen tosin tojota priuksellakin joutunut ajamaan 200 000km ja inhosin joka hetkeä. Liekkö sitten asenneongelmaa, vai liikaa ymmärrystä kokonaisympäristöva ikutuksista. Pelkkään mainosmiesten "ekologisuuteenhan" nuo turhakkeet perustuvat. Mutta hyvin on lobbaaminen mennyt perille, kun kotomaassakin verotus perustuu noihin valmistajan ilmoittamiin päästölukemiin. Valehtelusta ei vaan ole sanktioita.
Kirjoittanut: Aakku
« : 6.03.2013 kello on 15:16 »

Juuri sellaisen koeajoin ja käyn noutamassa viikonloppuna.
Mitään se ei säästä meikäläisen ajotyylillä ja matka-ajossa, mutta hienon kuulosta kun hiljainen auto oli risteyksessä entistä hiljaisempi.
Automaatti ja dieseli lähti välittömästi liikkeelle, kun painoi kaasua.
Startti ei siinä ollut auton tavanomainen starttimoottori, vaan erillinen isompi käynnistin. Lisäksi akun varausta on pyritty vahvistamaan keräämällä virtaa akkuun jarrutuksista.
Kirjoittanut: 88k5
« : 6.03.2013 kello on 14:30 »

Saa tovin ajaa ja maksaa veroja, että saa kurottua hintaeron normaaliversioon kiinni.

Nuo on ärsyttäviä liikenteessä kun eivät lähde heti valojen vaihduttua ja toinen ärsyke on hybridi joka ajaa säästöohjelmalla.

Paitsi, että s/s tekniikalla autoa saattaa olla uutena verollisella hinnalla halvempi  :laugh: Thumb
  • 1.6D DRIVe s/s Kinetic Business man4 OvetManuaaliDiesel 27709 €
  • 1.6D DRIVe Kinetic Business man4 OvetManuaaliDiesel 27942 €

http://www.automerkit.fi/autotieto/autohaku/2009/volvo/v50.html

Ja käytössä tulee yhä halvemmaksi. Samasa syystä v50.n bensamallien kauppa lähes tyrehtyi 2009-> 2012

Valoista lähtemisnopeuteen ei s/s:lla ole vaikutusta - enemmänkin sillä onko keltaisilla jo vaihdepäällä ja kytkin tulossa ylös ..
Kirjoittanut: kimi
« : 6.03.2013 kello on 13:18 »

Tai voihan sen laskea myös 3 desiä per 1000 km  ::) Ei kovin kummoinen säästö tosiaan..

Saa tovin ajaa ja maksaa veroja, että saa kurottua hintaeron normaaliversioon kiinni.

Nuo on ärsyttäviä liikenteessä kun eivät lähde heti valojen vaihduttua ja toinen ärsyke on hybridi joka ajaa säästöohjelmalla.
Kirjoittanut: Ipsu
« : 6.03.2013 kello on 13:14 »

Eihän se ole edes 3 desiä, vaan kymmenesosa siitä.

Tai voihan sen laskea myös 3 desiä per 1000 km  ::) Ei kovin kummoinen säästö tosiaan..