Kirjoittanut: tagatubos
« : 30.01.2013 kello on 23:06 »Saisi tulla tuo raskaalle kalustolle myös tännekin!
Kotimaan isännät kyllä yleisesti laittavat talvironttosta alle jo nyt, muuten ei aikataulut pidä.
Hauskoja nuo Vehviläisen kommentit:
- "On ensiksi kyettävä luotettavasti määrittelemään, mikä on kunnollinen pohjoisten olosuhteiden talvirengas."
Tämä varmaan tarkoittaa sitä, että perustetaan työryhmä, joka miettii asiaa 4 vuotta ja sitten määritys tulee Keski-Euroopan mukaan!?
Pari päivää rahtarin kyydissä ja kysely isännille, niin johan sopivaa kumia / kuviota alkaa löytyä!
- "Vastauksena ministeri totesi, ettei raskaan kaluston talvirengasvaatimus ta ole voitu selkeästi perustella onnettomuustutkimuk silla vaan pikemminkin raskaiden ajoneuvojen liikkeellelähtökyvy n turvaamisella. Raskaan kaluston talvirenkaiden vaikutuksien tutkiminen on haasteellista, eikä standardoituja menetelmiä ole."
Joo just näinhän se menee..
Tavallinen tienkäyttäjä huomaa raskaassa kalustossa olevat huonot renkaat vasta silloin, kun se on jumissa.
Kotimaan isännät kyllä yleisesti laittavat talvironttosta alle jo nyt, muuten ei aikataulut pidä.
Hauskoja nuo Vehviläisen kommentit:
- "On ensiksi kyettävä luotettavasti määrittelemään, mikä on kunnollinen pohjoisten olosuhteiden talvirengas."
Tämä varmaan tarkoittaa sitä, että perustetaan työryhmä, joka miettii asiaa 4 vuotta ja sitten määritys tulee Keski-Euroopan mukaan!?
Pari päivää rahtarin kyydissä ja kysely isännille, niin johan sopivaa kumia / kuviota alkaa löytyä!
- "Vastauksena ministeri totesi, ettei raskaan kaluston talvirengasvaatimus ta ole voitu selkeästi perustella onnettomuustutkimuk silla vaan pikemminkin raskaiden ajoneuvojen liikkeellelähtökyvy n turvaamisella. Raskaan kaluston talvirenkaiden vaikutuksien tutkiminen on haasteellista, eikä standardoituja menetelmiä ole."
Joo just näinhän se menee..
Tavallinen tienkäyttäjä huomaa raskaassa kalustossa olevat huonot renkaat vasta silloin, kun se on jumissa.