rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tagatubos
« : 30.01.2013 kello on 23:06 »

Saisi tulla tuo raskaalle kalustolle myös tännekin!
Kotimaan isännät kyllä yleisesti laittavat talvironttosta alle jo nyt, muuten ei aikataulut pidä.
Hauskoja nuo Vehviläisen kommentit:
 - "On ensiksi kyettävä luotettavasti määrittelemään, mikä on kunnollinen pohjoisten olosuhteiden talvirengas."

Tämä varmaan tarkoittaa sitä, että perustetaan työryhmä, joka miettii asiaa 4 vuotta ja sitten määritys tulee Keski-Euroopan   mukaan!?
Pari päivää rahtarin kyydissä ja kysely isännille, niin johan sopivaa kumia / kuviota alkaa löytyä!

 - "Vastauksena ministeri totesi, ettei raskaan kaluston talvirengasvaatimus ta ole voitu selkeästi perustella onnettomuustutkimuk silla vaan pikemminkin raskaiden ajoneuvojen liikkeellelähtökyvy n turvaamisella. Raskaan kaluston talvirenkaiden vaikutuksien tutkiminen on haasteellista, eikä standardoituja menetelmiä ole."

Joo just näinhän se menee..  :o
Tavallinen tienkäyttäjä huomaa raskaassa kalustossa olevat huonot renkaat vasta silloin, kun se on jumissa.



Kirjoittanut: 88k5
« : 29.11.2012 kello on 11:54 »

Ruotissa se on väljempi "pakko" kuin Suomessa, mutta on kuukautta pidempi  Thumb; Toisaalta sallii "pakkokaudella" kesiksillä ajon, jos olot kesäiset - meillä kalenteri on ehdoton..

Lainaus
Talvirengaspakko

Talvirengaspakko on voimassa henkilöautoille, alle 3,5 t:n painoisille kuorma-autoille sekä pienoisbusseille 1.12.–31.3., jos tiellä on talviset olosuhteet eli jos tiellä on lunta tai jäätä tai tienpinta on märkä ja lämpötila on noin ±0. Talvirenkaita pitää käyttää myös tällaisiin ajoneuvoihin kiinnitetyissä perävaunuissa. Talvirengaspakko koskee myös ulkomailla rekisteröityjä ajoneuvoja. Poliisi päättää tilanteen mukaan, ovatko ajo-olosuhteet talvirenkaita edellyttävät. Jos olosuhteet eivät ole talviset, kesärenkailla saa ajaa myös 1.12.–31.3.Talvirengaspakkoon liittyvät määräykset eivät koske yli 3,5 t:n painoisia ajoneuvoja, jotka saavat ajaa kesärenkailla. Renkaissa on kuitenkin oltava vähintään 5 mm urasyvyyttä.

Talvisin pitää autossa olla jäänestoainetta tuulilasinpesuneste essä sekä lumilapio. Suositeltavaa on myös pitää mukana hinausköysi, akkukaapelit ja heijastinliivi."
https://autoliitto-fi.directo.fi/matkailu/matkakohteet/matkustusopas/?x4373901=1544654&section=liikennesaannot
(SFC tai AL -tunnuksin sisään)

AL:n teksteissä "yleensä" alle -sana pitää korvata enintään -sanalla - niinkuin nyttenki  :-*

EDit: tarkennus
Kirjoittanut: "Masi"
« : 29.11.2012 kello on 11:34 »

ja tuo lakihan on samanlainen kuin ranskassa, saksassa ja luxenburgissa. eli olosuhteiden vaatiessa, näin minä olen sen käsittänyt
Kirjoittanut: 88k5
« : 29.11.2012 kello on 11:00 »

Ensi vuoden alusta tarvitsee Ruotsin puolella kaiken maalaisilla >3.5tn matkailuautossakin olla talvipyörät ainakin vetävällä akselilla
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/raskaan-kaluston-talvirengaspakko-ruotsiin-vuodenvaihteessa-1

Jos joku hakuaa kesiksillä nyt europpaan Suomesta talvella lähteä..  :-[