Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akku vaunuun (jossa sitä ei ole ollut)
Aakku:
^
Minua kyllä tympii nuo akkumainokset...
Ostat hienoimman, kalleimman ja sopivimman akun ja sitten se sanoo "Poks"
Jossakin hyytelöakussa sanottiin, että se ei kestä pakkasta...just.
Nykyisin olen tullut siihen tulokseen, että halvin käyttötarkoitukseen sopiva akku, jossa on vähintään parin vuoden takuu. Jos se sen pari vuotta kestää, niin kestää todennäköisesti kauemminkin.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 27.02.2015 kello on 10:14 ---
Nykyisin olen tullut siihen tulokseen, että havin käyttötarkoitukseen sopiva akku, jossa on vähintään parin vuoden takuu. Jos se sen pari vuotta kestää, niin kestää todennäköisesti kauemminkin.
--- Lainaus päättyy ---
Viime vuosien aikana olen ostanut 6 akkua, 3 Boschin, 2 Exiden ja yhden Sznaiderin. Noista 1 Boschin on ainoastaan muutaman kuukauden vanha 2 ollut käytössä yli 2v ja toimii hyvin, mittausten mukaan vielä hyvässä kunnossa. Nuo 2 Exiden ja 1 Sznaijderin kaikki mennyt vaihtoon takuuajan puitteissa. Kaikissa on ollut 2v takuu.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 27.02.2015 kello on 10:42 ---Nuo 2 Exiden ja 1 Sznaijderin kaikki mennyt vaihtoon takuuajan puitteissa. Kaikissa on ollut 2v takuu.
--- Lainaus päättyy ---
Tuosta syystä minusta tuo parin vuoden takuu on välttämätön, vaikka en koskaan ole takuuta joutunut hyödyntämäänkään.
560FMK:
--- Lainaus käyttäjältä: 560FMK - 4.02.2015 kello on 22:22 ---Laitoin tilaukseen tuon jo aiemmin mainitun CTEK D250S DUAL -laturin ja Exide ES950 85Ah -geeliakun. Eiköhän noilla pärjänne. Laturin sai halvimmalla (165€) Suomesta ja akku tulee Saksasta (205.30€ postikuluineen).
--- Lainaus päättyy ---
Vihdoinkin rojut kiinni ja lataa. Oli loppujen lopuksi helppoo kun mikä; vaunun etuosan kytkentärimalta laturille virta, toinen kaapista Dometicin navalta F5 laturin aurinkopaneeli-liittimeeseen ja akulta taas takaisin kytkentärimalle ja maadoitus samoin. Vedin vielä Dometicin paneeliin toisen maapiuhan suorempaa niin ei ainakaan hukkaannu jännitteet välille. Piuhoina 6 mm2 ja 8 mm2 akulta rimalle. Maakaapelin välissä päävirtakytkin.
Väitän että tuli reilusti parempi systeemi mitä tehtaalta olis saanu ja rahaa säästyi n. 350€.
Tommonen pitää vielä hommata ebaystä, näkis akun jännitteen ja USB-töpseleitä ei oo koskaan liikaa.
jak900:
Tuollaisen usb mittari paketin laitoin omaani ja kätevä on ollut kun aina puhelimia sun muita latauksessa, akkujen kunnonkin näkee silmäyksellä Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta