Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akku vaunuun (jossa sitä ei ole ollut)

<< < (14/22) > >>

Yrjö:
  ^Vielä jos valot on ledejä, telkkari, läppäri ym. 12 V. rittää aika pitkään?
  Meillä on akkuja n. 150 A. vain kerran loppunut, viiden minuutin käyttely korjasi asian. ( Ei ollut tyhjäkäyntiä, vaan akun latausta). ;D ;D

560FMK:
Ei kerro näemmä tuo Ah-lukema välttämättä paljoo mitää siitä miten kauan akusta saa tasasta virtaa ulos. Esim. tuo 85Ah geeliakku kestää yli 2x niin kauan kuin 95Ah tavallinen.

Aakku:
Kun tuo geeliakku on taas alkanut kiinnostamaan....
Onko asiassa perää, että geeliakku ei kestä pakkasessa. Jotenkin muistaisin lukeneeni, että jonkun geeliakun kyljessä olisi ollut jonkinlainen varoituskin siitä.
Toisaalta taas sanotaan, että geeliakku kestää paremmin varauskertoja ja se kestäisi syväpurkauksia paremmin. Liekö jopa pitkäikäisempikin. Mikä lienee totuus? Miten monta vuotta mahtaa olla geeliakun oletettu elinikä?
Hintahan on kova ja käsittääkseni lataukseltaan tarkka. Onko oikeasti vastinetta rahalle?

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  5.02.2015     kello on 18:58 ---Kun tuo geeliakku on taas alkanut kiinnostamaan....
Onko asiassa perää, että geeliakku ei kestä pakkasessa. Jotenkin muistaisin lukeneeni, että jonkun geeliakun kyljessä olisi ollut jonkinlainen varoituskin siitä.
Toisaalta taas sanotaan, että geeliakku kestää paremmin varauskertoja ja se kestäisi syväpurkauksia paremmin. Liekö jopa pitkäikäisempikin. Mikä lienee totuus? Miten monta vuotta mahtaa olla geeliakun oletettu elinikä?
Hintahan on kova ja käsittääkseni lataukseltaan tarkka. Onko oikeasti vastinetta rahalle?

--- Lainaus päättyy ---

Noita samoja olen itsekin harkinnut ja kuullut. Olen sitten päätynyt AGM akkuihin, niisäkin pitäisi olla hiukan vastaavia ominaisuuksia kohtuullisemmalla hinnalla

käpynotko:
Moron,

Hyvin on Hymerissä Exiden Geeli akut kestäny Suomen pakkaset, eikä olleet mulle tullessa edes uudet.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View