Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Ympärivuotinen asuminen asuntoautossa (Suomessa)

<< < (10/26) > >>

teebasso:
Jovain on helppoa tämä "pusikossa asuminen" kun siihen on tottunut. Viidettä vuotta nyt käydään tällä tavalla. Itse olen pitänyt osoitteeni ja kirjani Hesassa. Virallisempi posti tulee sinne ja jos jossain reissussa olen niin poikani laittaa sähköpostissa tiedot. Myös lätkäisin tuohon tienhaaraan postilaatikon johon ohjaan joutavamman postin. Laskut tulevat joko verkkopankkiin tai sähköpostiin josta ne on helppo hoitaa virtuaalikoodilla. Nykyään voi vielä valita terveyskeskuksensa tai hoitopaikkansakin niin elo helpottuu. Kirjojen siirrossa kannattaa kai miettiä myös verotusta ja palvelujen saatavuutta.   
On sitä arjessa kuitenkin vielä pientä haastetta. Ainakin talvisaikaan.

vapautuja:
Kiitokset rohkasevista kommenteista :) Luin myös ton 27 sivusen keskustelun muutosta asuntovaunuun tai autoon. Viime aikoina oon siivoillu kämppää ja vähentäny tavaran määrää. Tavotteena olis saada koko omaisuus mahtuun 5-10 muuttolaatikkoon (+ huonekalut) niin sit voi vaan heittää laatikot matkailuautoon ja menoks. Kämpän vuokrasopimusta en ajatellu purkaa ennen kun oon varma sopiiko karavaanarielämä mulle. Kämpän vois tietysti edelleenvuokrata kalustettuna siksi ajaksi kun kokeilen karavaanarielämää.

Vois alkaa käydä kattelemassa erilaisia noin 10-15000 euron hintaisia matkailuautoja. Peseekö ne vaan käytetyt autot tuolla karavanliikkeissä vai korjaako ne myös autoissa olevia vikoja ja voiko noista liikkeistä saada helposti käsiinsä pommin ja onko suomessa myynnissä sellaisia malleja, jotka ei sovellu talvikäyttöön?

jamppa508:

--- Lainaus käyttäjältä: vapautuja - 24.02.2014     kello on 23:30 --- onko suomessa myynnissä sellaisia malleja, jotka ei sovellu talvikäyttöön?

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä varmasti on, mieleen tulee esim. vesiputket ja säiliöt jotka, joissain malleissa on kylmässä tilassa ja tietysti jos ei kaasupullokotelossa ole lämmitystä, vaikuttaa se oleellisesti pullosta saatavaan kaasun määrään pakkasilla.

matson1:
Rohkeutta vaan sulle vapautuja toivottavasti löydät hyvän auton. Minä ainakin suosittelen sinulle että katsele sellainen auto jossa on nestekeskuslämmitys, vaikkakin siitä voi joku olla erimieltä.
Olen ites huomannut että vaikkakin minä laitoin tavarani kaatopaikalle niin en kyllä niitä ole kaivannut, kyllä vuosienvarrella oli kertynyt kaikenlaista roinaa minkä luuli olevan tärkeää. Kun rupesi tavaroita syytämään vaihtolavalle roskiin niin karmeellehan se kyllä tuntui että näinkö se tuo elämäntyö valuu hukkaan, mutta se on vain tavaraa jota luulee tarvitsevansa. Ja jos tässä nyt joskus rupeaa tuo asunnon laitto polttelemaan niin kaikki on ostettava taas alusta, mutta se on senajan ongelma sitten.
Kirjoittelehan kuulumisiasi palstalle.

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: vapautuja - 24.02.2014     kello on 23:30 ---Vois alkaa käydä kattelemassa erilaisia noin 10-15000 euron hintaisia matkailuautoja. Peseekö ne vaan käytetyt autot tuolla karavanliikkeissä vai korjaako ne myös autoissa olevia vikoja ja voiko noista liikkeistä saada helposti käsiinsä pommin ja onko suomessa myynnissä sellaisia malleja, jotka ei sovellu talvikäyttöön?

--- Lainaus päättyy ---
   Mahtaako liikkeestä saada tuon hintuokan vehkeelle sen pidenpää takuuta, kuin ihmiseltäkään ostaen????
   Tässä vaimon siskon poika osti minin, aika uuden, liikkeestä. Kolme tuhatta km. kesti--- takuu yhtä tyhjän kanssa. :(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View