Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Ympärivuotinen asuminen asuntoautossa (Suomessa)

<< < (7/26) > >>

JPS:
Ei ollut mikään dethleffsin mainos mutta auto oli talvikäyttöön soveltuva,nestekierto lämmitys ja putkisto kiersi mm alkovissa jossa nukuin,tämä jäi mainitsematta.
Mikäli kysyjällä ei ole mitään kokemusta näistä vehkeistä kannattaa huomioida mm lämpimän veden saatavuus ja erilaisten lämmittimien soveltuvuus talviaikaan.
Merkillä ei tosiaaan liene väliä mutta varaosien saatavuuden/onko kyseinen asumus suunniteltu talvisiin olosuhteisiin on kuitenkin oleellinen kysymys.

Vaunuerakko:

Mutta. Kun kuuntelen korvallani, ja myöskin sillä sisimmällä sinua, niin lähtökohdaksi asettaisin nyt seuraavan:
Onko valintasi tähän asumismuotoon sitten juuri sinun kohdallasi se oikea: Lue PARAS? Sinä itse sen päätät.

Jotkut toppuuttaa ja toiset innoittaa. Molemmat hyvä.
Mutta sinun elämänherra, -niinhän se oli,- tulisi ihan aikuisten oikeesti aloittaa vaikkapa vuokravermeellä. Onpa se sitten mitä merkkiä, tai onko se sitten auto tai vaunu, sillä ei alkumetreillä ole merkitystä. Pääsisit meinaan mutustelemaan, että mitä tällainen täyspäiväinen caravaanielämä ihan oikeesti on.

Meillä jokaisella, jotka olemme tämän asumis/elämismuodon valinneet, olisi kerrottavana sinulle paljon sellaista, mitä tulet tällaisissa olosuhteissa kohtaamaan. Voisimme kertoa sinulle paljon hyvää, mutta myös sellaista mitä ei nämä sijat, paikat sitten tarjoa. Tässä kaikessa on kuitenkin sellainen elämisen ja tekemisen maku NAMI NAMI  :-*

Ite, kun oon erakko ja olen ollut sitä lähes koko elämäni ajan, niin tämä on niin LUONTEVAA minulle. Paljon yksin, omissa osoissani.
En tarvitse tämän maailman kotkotuksia. Tulen toimeen itseni ja ympäristöni kanssa. Minulla on tekemistä ja aikaa niiden toteuttamiseen. Ja jos jää jotain tekemättä, niin ei sekään mitään haittaa. Meibii manjaana tyyliin. ;D

Mutta nyt heitänkin sinulle yhden mietintäaiheen tämän kokonaisuuden lisäksi: Onko suomi sitten se oikea paikka maana, koska muualla et kohtaa ihan kaikkea sellaista, mikä ihan oikeesti ei tuta kivalle?

En siis toppuuta, enkä innosta: Sinä teet valintasi, kuten me kaikki muutkin.
Helppoa tämä ei ole, mutta ainakin minulle se kaikkein PARAS:

Ja muista, hyvä on sen parhaan vihollinen Thumb

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: JPS - 14.02.2014     kello on 23:59 ---
Mitä nyt tulee mieleen niin sähkötolppa on mielestäni ehdoton vähimmäisvaatimus jotta ei menisi hauskuus koko hommasta.
Helsingin talvessa pärjää lähes aina jos autosta/vaunusta löytyy 3kw tehoa,sitä kaasupullo rumbaa en ainakaan itse jaksaisi pitkän päälle.
Leirintä alueella löytyisi mahdollisuus sähköön,pyykin pesuun ja peseytymiseen,sfc alueita ei ihan lähellä ole ja rastilan hintoja en tiedä.
Mutta luulisin että reilusti kalliimpi kuin sfc alueen kausipaikka.

--- Lainaus päättyy ---

Thumb

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 14.02.2014     kello on 23:12 ---Olen kyllä sen vanhemman ehjäkoppaisen kannalla. Primuksen vanhat pannut ja samoin pystyaldet on korjattavissa ja sama pätee vanhoihin jääkaappeihin. Vanhan jääkaapin sytyttää vaikka tulitikulla, mutta uudessa kun ilmenee elektroniikassa vikaa harva sen korjaa. Tuollaisen vanhan lämmittimen kun huoltaa ja käy läpi se toimii ja pitkään.

--- Lainaus päättyy ---
Itse kyllä olen sitä mieltä,että vähän tuoreempaa kalustoa,jatkuvaan käyttöön,on ne vika mahdollisuudet sit pienempiä,en sano sitä,että voihan se uusikin mennä rikki..

matson1:
Hei käyppä lukemassa tuo muutto asuntoautoon tai vaunuun, siellä on hieman kertomusta ja noita hintatietoja kuluista.
Mulla nyt hieman yli kaksivuotta tätä vakituisesti autossa asumista.
Laitatko sitten vaunun tai auton, molemmissa hyvät ja huonot puolet, sen sanoisin että ehdottomasti kannattaa leirintäalueelle mennä jossa on sähköt ja pesupaikat ja pyykkäyspaikat.
Kalustosta senverran että osta suhteellisen luotettava peli älä osta ongelmia itsellesi, jos sioitat hyvään vehkeeseenniin pääset siitä myös helpommin eroon tarvittaessa.
Itse olen kyllä ollut oikein tyytyväinen tähän ratkaisuun minkä olen tehnyt.
Jos auton laitat niin voithan ostaa jonkun henkilöauton noita pikku ajoja varten.
Mutta kirjoittelehan kuulumisia

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View