Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akun hankinta edessä

<< < (6/17) > >>

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: Kare -  9.04.2011     kello on 18:26 ---kausipaikalla akku kokoajan 7A Ctecin perässä, eikä sitä ees tuu seurattua, mikä mahtaa akun kunto olla. Pitääkin tarkastaa, ennen kuin joutuu lähteen keskenkaiken akun hakuun ;)

--- Lainaus päättyy ---

Mitenkäs aiot todeta akun kunnon?
Itse en tiedä muuta konstia kuin laittaa akkuun esim 4A kuorman vaikka halogeeni polttimon ja testaa montako tuntia se palaa kirkkaasti. Jos tunnit kerrottuna 4A on lähelläkään akun luvattuja amppeeritunteja on asiat kunnossa. Hankalaa, onko kätevämpiä tapoja?

Kare:

--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 10.04.2011     kello on 01:11 ---Mitenkäs aiot todeta akun kunnon?
Itse en tiedä muuta konstia kuin laittaa akkuun esim 4A kuorman vaikka halogeeni polttimon ja testaa montako tuntia se palaa kirkkaasti. Jos tunnit kerrottuna 4A on lähelläkään akun luvattuja amppeeritunteja on asiat kunnossa. Hankalaa, onko kätevämpiä tapoja?

--- Lainaus päättyy ---

Terve!

Meinasin vaan ottaa seuraavalla kerralla lähtiessä laturin johdon irti ja käydä viikon päästä katsomassa, onko jännite säilynyt.

Tosin ei sillä konstilla saa varmaa tulosta, autoissa mulla on  kahesti loppunu akku silleen, että illalla toimii ja seuraavana aamuna on tyhjä eikä ota enää virtaa vastaan

joo o:
Jos epäilee akun kuntoa niin silloin yritän sitä ladata akkulaturilla (kun epäilykset herää akussa ei ole ollut puhtia). Jos akku ottaa vastaan virtaa esim. vuorokauden on akku OK. Mutta jos laturin viisari ei juuri nouse kun latauksen kytkee ja se osoittaa puolentunninkin päästä, että se on täysi niin silloin akku on sökö. On varmasti erilaisia testereitä ja mittareita niillä joka on perehtynyt sähöpuoleen, millä saa akun kunnon todettua. Mutta tämä edellämainittu on sellainen teesse itse miehen konsti.

Dorotea:
Eräs tapa on viedä akku liikkeeseen jossa sille tehdään kuormituskoe. Siis akkuliikkeeseen! Siellä kyllä saadaan selvitettyä akun kunto.

ihaa:
No tuo tapa on sellainen että jos akku on antanut vähänkään heikkenemisen merkkejä omistajalleen niin tuossa akkukuormitustestis sä myyjä saa vakuutettua akun omistajan sen vaihtamisen tarpeellisuudesta, vaikka sillä vielä käyttövuosia olisikin, ollaanhan juuri akkuliikkeessä jonne ollaan varta vasta menty ja jos asiakas ottaa uuden akun mukaan niin voi tuudittautua siten että eipähän tarvitse heti olla tulossa takaisin.  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View