Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Invertteri

<< < (35/39) > >>

JK:

--- Lainaus käyttäjältä: smy -  4.12.2017     kello on 22:32 ---Mulla on 1000w invertteri. Enkä löydä ohmin laista sääntöä pajon se ottaa virtaa 200W kuormalla mun 12v akusta... 20A?... enemmän, vähemmän. Jos 200W olisi suoraan 12V niin PUIMURI ilman M kirjainta auttaa.

--- Lainaus päättyy ---

Olettaen että invertterin hyötysuhde on 85%
200w kuormalla se tekisi 19.16A

Majuri:
Kellään 2000w? Minkälainen sulake käytössä? Noissahan kai on sisälläkin jonkinlainen suoja mutta joku sulake pitää kyl laittaa kumminkin.

Pohjanperän pappa:
Mulla on 1500 w:n ollut käytössä muutamia vuosia. Ei minulla ole mitään erillistä sulaketta.  Ei kyllä asennusohjeissakaan ollut mitään mainintaa, että pitäisi laittaa erillinen sulake. Ei kyllä tullut mieleenkään edes laittaa.  Pitäisiköhän todella laittaa?  Onhan siinä laitteessa ittessään sulake.  Mutta mihinkäs se lisäsulake laitetaan. Ainakin siinä minun laitteen mukana tuli valmiit kaapelit mukana ja ei niissä ollut minkäänlaista sulakepesää.

pamaus:
Sama täällä useamman vuoden ollut 1500w invertteri  ilman sulaketta.

Ei ongelmia.

Mielestäni Invertterissä on oma sulake, joskus olen katsonut.

Ja muistaakseni invertterissä on myös  Low Batt -hälytys ja -katkaisu, ylijännite-, ylikuumenemis-, ylikuormitus ja oikosulkusuojaus.

Ja tuo Low Batt ainakin toimii.

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus -  5.12.2017     kello on 08:05 ---Mielestäni Invertterissä on oma sulake, joskus olen katsonut.
Ja muistaakseni invertterissä on myös  Low Batt -hälytys ja -katkaisu, ylijännite-, ylikuumenemis-, ylikuormitus ja oikosulkusuojaus.
Ja tuo Low Batt ainakin toimii.

--- Lainaus päättyy ---
  Näin meilläkin, laitoin sulakkeen sen ylipitkän (n. 3 m.) johdon suojaksi. Mulla on hatara muistikuva, että 1500 W. ottaisi 175 A.?? Meillä käytetään vaunussa vain osatehoa, joten puolet sulakeessa riittää. 

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View