Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Invertteri

<< < (36/39) > >>

seppoko:
Ei invertterissä oleva sulake suojaa akulta tulevaa kaapelia jos siihen tulee oikosulku.  Kannattaa kaapeli vetää niin, että se ei pääse hankaamaan metalliin ja sitä kautta purkamaan akun.

Mulla oli 1000wattisessa invertterissä 100A:n sulake akkunavassa ja tulee kunhan saan asennettua invertterin Atriaan.

88k5:
Invertteri kannatta sijoittaa mahdollisimman lähelle sitä syöttävää akkua, ja alle 1m etäisyyksillä unohtaa se sulake - tod. näk. sen asennustoteutus on isompi uhka kuin sen paksupäällysteisen kaapelin.. Kannattaa siis siirtää pitkät matkat mieluummin sitä 230 VAC pitkin kuin 12 VDC - syyt paras olla tiedossa, jos itse asentelee  8)

Ei niissä autoissa (matkailuautoissakin), joissa on tupla-starttiakut rinnan (tai sarjassa) käytetä mitään sulakkeita akkujen välillä - hyöty pienempi kuin haitta..

Pohjanperän pappa:
Kun ostin invertterin niin siinä oli mukana noin 8 mm:set kaapelit, joiden pituus on noin 60 cm. Laitoin ne ilman sulaketta. Hyvin ole pelannut.

Majuri:
Pitää kai sitten porata konepeltiin reikä  ;D ja laittaa konepellille. Johdot mitkä mukana tuli niin on 40cm. Tai sitten laitan vaunuun akkujen lähelle. En kyllä tiedä mihin tarttisin. Duuniautossa jos mikrotoimis niin olis kiva. Tuskin tolla kumminkaan.

smy:
Mulla on invertteri ollut irrallaan kuskin penkin takana. Akku on penkin alla. Olisi hyvä paikka istuinlaatikossa mutta on tuommoinen väliovi/paperikaihdinsysteemi siinä välissä. Jos johdot laittaa siitä niin verho jää vähän auki. Ei viitsisi alkaa lattiaan reikiä tekemään että saisi lattian alle vietyä kaapelit.

Toisaalta olisi iso houkutus laittaa tuonne istuinlaatikkoon muutenkin lisää akkukapasiteettia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View