Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Miksi halajaa Espanjaan ?
Soleil:
Tänään on suuri juhlapäivä, kun tulee kolme vuotta uudessa kotomaassa!
Aina vaan ole tyytyväisempi ja onnellisempi tästä kaikesta, elämästä. Viime vuonna 90 vietettyä yötä mökkiautossa ympäri Eurooppaa ovat olleet suuri lisä tähän kaikkeen mukavaan ja olleet suuria löytöretkiä elämään. Tästä ulkosuomalaisen mukavasta elämästä minä haluan myös kertoa ja julistaa tätä ilosanomaa. Minua harmittaa ainoastaan yksi asia vähän. Se, että tästä tuli haaveiltua ja puhuttua lähemmäs 40 vuotta ennekuin tämä toteutettiin. Nyt tämä on ollut totta jo kolme vuotta ja tästä on nautittu suurin sydämin ja tuntein. Siitä pikkutytön unelmasta tulikin totta. On se vaan suuremmoinen tunne! Silläkin on ollut hintansa, ne hyvän joulun ja uuden vuoden toivottajat, mukana iloitsevat vähenevät vuosi vuodelta. Tuonkin minä käännän positiiviseksi, nautin tästä elämästä vaan entistä enemmän.
Haaveilkaa ja unelmoikaa, kulkekaa niitä kohti. Nauti elämästä! Uusintaa ei tule...
Terveisiä vaan täältä rakaasta kotikylästäni. ;)
http://soleilblogi.blogspot.de/
http://soleilinhopinoitajahopsotyksia.blogspot.de/
sipu:
Olipa kiva kuula Soleil sinustaki
ja noin ilosia uutisia Thumb
Alan:
Samoin, mutta Soleil näyttää poistaneen tunnuksensa. Harmin paikka. :-\
Roksis:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 28.01.2014 kello on 12:50 ---Samoin, mutta Soleil näyttää poistaneen tunnuksensa. Harmin paikka. :-\
--- Lainaus päättyy ---
:(
Rauzi:
Portugal on alkanut ihan oikeesti soveltamaan jo vuosia vanhaa lainsäädäntöä. Nyt, ihan oikeesti, jos muuttaa pysyvästi portugaliin saa 10v aikaa niin että vero eläkkeestä on 0%.
Olin vähä aika sitte Torreviejassa 5 viikkoa ja sielläkin osa pitkään asuneista suunnitteli portugaliin lähtöä. Mullakin on suht kiva eläke ja maksan veroa sen 1500 / kk, tarkottas mulle 10 vuodessa 180000€ Jolla saa suht kivan kämpän ja elämä muutenkin edullisempaa. Houkuttelee kyllä.
Vastaava sopimus suomen ja espanjan välillä on, mutta ei toimi. Et saa verovapautta espanjassa jos pystyt ite kävelemään ja kulkemaan ilman saattajaa.
Siksi portugal houkuttaa, 180000€ on ihan merkittävä summa kymmenessä vuodessa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta