rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.  (Luettu 194706 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:54
Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
« Vastaus #165 : 2.09.2013 kello on 21:37 »
Anteeksi, mutta olen ihmeissäni näistä flekti asennuksista jääkaappeihin.  :-\
Itse olen todennut, että kaasujääkaapin poltin systeemi on likainen jos jääkaappi ei jäähdy riittävästi. Ratkaisuna paineilma lähes vuosittain.

Uusillekin kaapeille luvataan vaan reilu 20 astetta alle ulkoilman. Kolmenkympin helteellä kaapin takana on vielä paljon kuumempi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
« Vastaus #166 : 2.09.2013 kello on 21:44 »
Anteeksi, mutta olen ihmeissäni näistä flekti asennuksista jääkaappeihin.  :-\
Itse olen todennut, että kaasujääkaapin poltin systeemi on likainen jos jääkaappi ei jäähdy riittävästi. Ratkaisuna paineilma lähes vuosittain.



Entäs jäähtyykö sähköllä.  ::)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:31
  • seniori
Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
« Vastaus #167 : 3.09.2013 kello on 08:07 »
Jäähdytän kaapin sähköllä (230V) ennen reissuun lähtöä ja tarvittaessa akun latauksen yhteydessä. Aina on toiminut.

Kyllä helteellä tosiaan voi lämpötila nousta kaapissa. Kuten sanoin: "On luonnollista, että joskus jäätelöistä voi tulla pehmiksiä, koska olosuhteet vaihtuvat eikä lämpötilaa ja tehoa tule tarkkailtua reissussa. Pakastuslokeroa ei voi suositella pakastamiseen."

Kun ilman lämpötila nousee 25 asteeseen pysyttelen kotosalla varjoissa. Jos 30 asteeseen niin asun kellarissa.  ;D
 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
« Vastaus #168 : 3.09.2013 kello on 08:10 »
Uusillekin kaapeille luvataan vaan reilu 20 astetta alle ulkoilman. Kolmenkympin helteellä kaapin takana on vielä paljon kuumempi.
Mun 190 l dometic pysyy +35-40:ssä kylmänä sisältä , ei mitään ongelmaa. Esim Ateenassa oli tuo lämpö campingilla. Samoin monessa paikassa muualla yli 30 asteen. Ehkä katolla oleva poistoputki kierrättää ilmaa hyvin, tulee vetoa sinne jääkaapin taakse. Valitan että näin on, eikä ole tuulettimia. Kunnollinen mittari kyllä jääkaapissa ettei mutuna tartte puhua.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:42
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
« Vastaus #169 : 3.09.2013 kello on 09:53 »
Todella harvassa kaapissa on tuota luonnollista kiertoa järjestetty esim. em. tavalla, poistoputki katolle => riittävä ilmakierto tulee varmistaa keinotekoisesti, esim. juuri flektillä ja näin varmistetaan sen pikkukaapinkin toiminta. Kun mennään riittävän pieneen, meillä esim. Airamin autojääkaappi, niin siinä on juurikin samat flektit jo vakiona => kaappi pysyy +12V/220V sähköllä +5 asteessa jopa +30 asteen helteessä (kuumemmassa ei olla vielä kokeiltu) Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
« Vastaus #170 : 3.09.2013 kello on 10:13 »
Mun 190 l dometic pysyy +35-40:ssä kylmänä sisältä , ei mitään ongelmaa. Esim Ateenassa oli tuo lämpö campingilla. Samoin monessa paikassa muualla yli 30 asteen. Ehkä katolla oleva poistoputki kierrättää ilmaa hyvin, tulee vetoa sinne jääkaapin taakse. Valitan että näin on, eikä ole tuulettimia. Kunnollinen mittari kyllä jääkaapissa ettei mutuna tartte puhua.
Sama vika..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.10.2020 kello on 05:45
Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
« Vastaus #171 : 3.09.2013 kello on 10:53 »
Mun 190 l dometic pysyy +35-40:ssä kylmänä sisältä , ei mitään ongelmaa. Esim Ateenassa oli tuo lämpö campingilla. Samoin monessa paikassa muualla yli 30 asteen. Ehkä katolla oleva poistoputki kierrättää ilmaa hyvin, tulee vetoa sinne jääkaapin taakse. Valitan että näin on, eikä ole tuulettimia. Kunnollinen mittari kyllä jääkaapissa ettei mutuna tartte puhua.
En tiedä tuota sinun mallia, mutta omassa Dometic RMT 7655-kaapissa tuo katolla oleva piippu hoitaa ainoastaan uunin poistoa, ritilät seinässä on jääkaappipakastimel le niin kuin kaikissa muissakin. vanhassa autossa oli Electrolux rm 2200-kaappi ja siihen laitoin tuulettimet kaapin taakse, sen jälkeen toimi hienosti kuumillakin keleillä. Nämä uudemmat on suunniteltu selkeästi paremmin lämpimiä kelejä varten, nykyisessä ei ole mitään ongelmaa. onhan siinä tuuletusaukotkin huomattavasti suuremmat.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
« Vastaus #172 : 3.09.2013 kello on 10:58 »
Mulla ainakin yksi aukko vaunun kupeessa,ja sit katolla poisto putki..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:54
Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
« Vastaus #173 : 3.09.2013 kello on 11:25 »
Kun ilman lämpötila nousee 25 asteeseen pysyttelen kotosalla varjoissa. Jos 30 asteeseen niin asun kellarissa.  ;D

Kovin kuumassa viihdyt!  8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
« Vastaus #174 : 3.09.2013 kello on 11:25 »
En tiedä tuota sinun mallia, mutta omassa Dometic RMT 7655-kaapissa tuo katolla oleva piippu hoitaa ainoastaan uunin poistoa, ritilät seinässä on jääkaappipakastimel le niin kuin kaikissa muissakin. vanhassa autossa oli Electrolux rm 2200-kaappi ja siihen laitoin tuulettimet kaapin taakse, sen jälkeen toimi hienosti kuumillakin keleillä. Nämä uudemmat on suunniteltu selkeästi paremmin lämpimiä kelejä varten, nykyisessä ei ole mitään ongelmaa. onhan siinä tuuletusaukotkin huomattavasti suuremmat.
Mullei kyllä ole uunia. Jääkaapin alaritilä on SUURI ja ylempi on katolla. Tiedän kyllä mikä se on  :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.10.2020 kello on 05:45
Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
« Vastaus #175 : 3.09.2013 kello on 11:30 »
Mullei kyllä ole uunia. Jääkaapin alaritilä on SUURI ja ylempi on katolla. Tiedän kyllä mikä se on  :D
Eli sinulla on tuuletusritilä katolla eikä putkea? Minulla on putki katolla uunille ja ritilät seinässä.

  • Vieras
  • Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
    « Vastaus #176 : 3.09.2013 kello on 11:31 »
    Jos tuulettimella saa jääkaapin toimimaan niin hyvä se on sitten! kyllä sen pitäisi toimia ilman sitäkin jos se on kaikin puolin kunnossa ...siinäkin kun on kuluvia osia / kunnostettavia..Nyt siteeraan Ristoa  osta uusi  ;)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.10.2020 kello on 05:45
    Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
    « Vastaus #177 : 3.09.2013 kello on 11:38 »
    Mulla ainakin yksi aukko vaunun kupeessa,ja sit katolla poisto putki..
    Kyllä, sinullahan kaappi on asennettu katon rajaan niin ei se ylempi tuuletus onnistuisi seinässä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
    « Vastaus #178 : 3.09.2013 kello on 11:42 »
    Jos tuulettimella saa jääkaapin toimimaan niin hyvä se on sitten! kyllä sen pitäisi toimia ilman sitäkin jos se on kaikin puolin kunnossa ...siinäkin kun on kuluvia osia / kunnostettavia..Nyt siteeraan Ristoa  osta uusi  ;)
    En käskenyt ostamaan ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:19
    Vs: Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.
    « Vastaus #179 : 3.09.2013 kello on 11:44 »
    Jos tuulettimella saa jääkaapin toimimaan niin hyvä se on sitten! kyllä sen pitäisi toimia ilman sitäkin jos se on kaikin puolin kunnossa ...siinäkin kun on kuluvia osia / kunnostettavia..Nyt siteeraan Ristoa  osta uusi  ;)

    Kuitenkin esim. Dometic myy omaa tuuletinsarjaa asennettavaksi kaappiensa taakse?

    Jos lauhduttimen läpi ei painovoimaisesti liiku tarpeeksi ilmaa tuuletin korjaa tämän puutteen ja kaappi toimii. Kaapinvalmistaja ei voi sille mitään jos asennus on toteutettu tavalla joka heikentää kaapin ominaisuuksia