Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Tuulettimen asennus jääkaapin taakse.

<< < (34/134) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä -  2.09.2013     kello on 21:19 ---Anteeksi, mutta olen ihmeissäni näistä flekti asennuksista jääkaappeihin.  :-\
Itse olen todennut, että kaasujääkaapin poltin systeemi on likainen jos jääkaappi ei jäähdy riittävästi. Ratkaisuna paineilma lähes vuosittain.

--- Lainaus päättyy ---

Uusillekin kaapeille luvataan vaan reilu 20 astetta alle ulkoilman. Kolmenkympin helteellä kaapin takana on vielä paljon kuumempi.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä -  2.09.2013     kello on 21:19 ---Anteeksi, mutta olen ihmeissäni näistä flekti asennuksista jääkaappeihin.  :-\
Itse olen todennut, että kaasujääkaapin poltin systeemi on likainen jos jääkaappi ei jäähdy riittävästi. Ratkaisuna paineilma lähes vuosittain.

--- Lainaus päättyy ---

Entäs jäähtyykö sähköllä.  ::)

retkeilijä:
Jäähdytän kaapin sähköllä (230V) ennen reissuun lähtöä ja tarvittaessa akun latauksen yhteydessä. Aina on toiminut.

Kyllä helteellä tosiaan voi lämpötila nousta kaapissa. Kuten sanoin: "On luonnollista, että joskus jäätelöistä voi tulla pehmiksiä, koska olosuhteet vaihtuvat eikä lämpötilaa ja tehoa tule tarkkailtua reissussa. Pakastuslokeroa ei voi suositella pakastamiseen."

Kun ilman lämpötila nousee 25 asteeseen pysyttelen kotosalla varjoissa. Jos 30 asteeseen niin asun kellarissa.  ;D

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  2.09.2013     kello on 21:37 ---Uusillekin kaapeille luvataan vaan reilu 20 astetta alle ulkoilman. Kolmenkympin helteellä kaapin takana on vielä paljon kuumempi.

--- Lainaus päättyy ---
Mun 190 l dometic pysyy +35-40:ssä kylmänä sisältä , ei mitään ongelmaa. Esim Ateenassa oli tuo lämpö campingilla. Samoin monessa paikassa muualla yli 30 asteen. Ehkä katolla oleva poistoputki kierrättää ilmaa hyvin, tulee vetoa sinne jääkaapin taakse. Valitan että näin on, eikä ole tuulettimia. Kunnollinen mittari kyllä jääkaapissa ettei mutuna tartte puhua.

HiTec:
Todella harvassa kaapissa on tuota luonnollista kiertoa järjestetty esim. em. tavalla, poistoputki katolle => riittävä ilmakierto tulee varmistaa keinotekoisesti, esim. juuri flektillä ja näin varmistetaan sen pikkukaapinkin toiminta. Kun mennään riittävän pieneen, meillä esim. Airamin autojääkaappi, niin siinä on juurikin samat flektit jo vakiona => kaappi pysyy +12V/220V sähköllä +5 asteessa jopa +30 asteen helteessä (kuumemmassa ei olla vielä kokeiltu) Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View