Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi
Montako astetta / kW?
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 31.10.2011 kello on 12:23 ---Minulla on nyt integroituauto, jossa on ohjaamossa isot yksinkertaiset lasit. Tehovaatimus onkin lähes 100W.
--- Lainaus päättyy ---
Onko tuo 100W/aste auton omalla lämmittimellä vai erillisellä saatu tulos ?
Meinaan vaan kun omissa mittauksissa Truma 6E:n suurimmalla teholla pitäisi saada 1800W mutta todellisuudessa se on n. 1650 W sillä päästään juurikin tuohon 100W/aste ja erillisillä lämmittimillä sinne 60W/aste tienoille.
matson1:
kyllä näyttäisi siltä että tällä hetkellä tuo 1 kw jaksaa pitää hyvin tuon 20 astetta sisällä, ulko lämpö +7, mutta katotaampa kun ulkotilatippuu lähelle 0:aa
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 31.10.2011 kello on 12:54 ---Onko tuo 100W/aste auton omalla lämmittimellä vai erillisellä saatu tulos ?
Meinaan vaan kun omissa mittauksissa Truma 6E:n suurimmalla teholla pitäisi saada 1800W mutta todellisuudessa se on n. 1650 W sillä päästään juurikin tuohon 100W/aste ja erillisillä lämmittimillä sinne 60W/aste tienoille.
--- Lainaus päättyy ---
Huonosti suunnitellun/tehdyn Truman putkiston takia, minun täytyy melkein aina lämmittää ohjaamo erillisellä puhaltimella, jotta saisin tasalämpöisen lukaalin. Eli siis "sekalämmityksellä". V
Viime talvena tuli reissattua sen verran vähän, että tarkempia tutkimustuloksia tullenee tänä talvena(?).
kaitsute:
Mulla noin 18 astetta / 1000W, eli tuo tekee noin 55W / aste.
ihaa:
Eilen illalla laitoin autoon piuhan kiinni akun lataamisen takia ja siinä samalla sitten lattialämmitys hiukan kuivattaa sisäilmaa, yön ja nyt aamupäivän on ollut ulkona samat n. +4.5 astetta ja auton sisällä kahden mittarin mukaan +7 astetta eli 140 watin lattialämmityksellä näyttäisi tulokseksi tulevan sitten 56 W/aste, eli kyllä kai se sitten täytyy jo pikkuhiljaa alkaa itsekkin uskomaan tuohon 60W/aste Adrian kohdalla.
Jääneeköhän testailu kuitenkaan vielä tähänkään, on se tuo talvi sen verran pitkä. ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta