Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi

Montako astetta / kW?

<< < (11/23) > >>

99:

--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso - 22.03.2011     kello on 07:52 ---Onks tää faktaa vai mutua? Mulla on jostain sellainen hämärä muistikuva, että eristeen ominaisuuksissa se lämpövuoto on vakio, siis tietty määrä energiaa per aikayksikkö per pinta-ala - en tosin muista tätä varmakseen.

--- Lainaus päättyy ---

Ei, vaan erittäin rankasti yksinkertaistettu. Jolloin tulee helposti käsitys että toinen noista ei olisi lineaarinen, vaikka kyseessä on kerroin (energian karkaaminen) sekä vakio (energian tuonti systeemiin).

kany:
Ja viikonlopun käyttötestin tulos on että Alde 3000C 3kW (taitaapi olla oikeasti 3.15kW) ja sisälämpö aamulla 16,7C kun ulkona -12.7 joten aika lineaarisesti tuo ainakin mulla menee.

matson1:
oteempas tämä uudelleen käsittelyyn, elikkäs onkos karkea arvo näin että kun ulkolämpötila on 0, niin mihin lämpölukemaan pääsee jos pitää vain 1 kw sähkövastusta päällä, tai sitten 2 kw tai 3 kw.
oletteko testanneet.

onko karkea arvio että 0 kelillä 1 kw riittää pitämään karkeasti vaunun +20 asteisena. ?????
tällä hetkellä ulkona +6 ja tuulee ja sisälämpö +20.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: matson1 - 31.10.2011     kello on 12:11 ---oteempas tämä uudelleen käsittelyyn, elikkäs onkos karkea arvo näin että kun ulkolämpötila on 0, niin mihin lämpölukemaan pääsee jos pitää vain 1 kw sähkövastusta päällä, tai sitten 2 kw tai 3 kw.
oletteko testanneet.

onko karkea arvio että 0 kelillä 1 kw riittää pitämään karkeasti vaunun +20 asteisena. ?????
tällä hetkellä ulkona +6 ja tuulee ja sisälämpö +20.

--- Lainaus päättyy ---

Tuo 20-asteen lämpötila ero ja 1kW tehoa, antaa yhden asteen lämpötilaerolle 50W tehoa. Se toteutuu hyvin eristetyssä autossa/vaunussa. Minulla on nyt integroituauto, jossa on ohjaamossa isot yksinkertaiset lasit. Tehovaatimus onkin lähes 100W. Edellinen autoni oli puoli-integroitu ja tehovaatimus oli n. 75W. Silloin kun minulla oli vaunu, en osannut olla kiinnostunut näistä. Mutta nuo lukemat ovat suuntaa-antavia, kuten mainitsemasi 1kW ja 20-asteen lämpötilaerokin.

Turhan Höpöttäjä:
Niin kuin tuolla toisessa osiossa on. Meikäläinen nostaa sisätilan lämpöä 1000W:lla ulotilaan verrattuna 12,5 astetta sähköpatruunalla, pistelämmityksellä 15 astetta.  ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View