rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitäs kuuluu?  (Luettu 607918 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:08
  • viva la France
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5970 : 17.03.2017 kello on 09:43 »
Mietittiin eilen miehen kanssa (kun kerroin tästä vanhasta tavasta joka edelleen on nykypäivää siellä teilläpäin) että entäs jos kyseessä on yksinelävä, täysi-ikäinen naisihminen. Joutuuko hän pyytämään isänsä tai veljensä suostumuksen auton ostoon tai pankkitilin avaukseen ?

Ei tarvitse ja se on yksi syy avoliittojen lisääntymiseen. Silloin nainenkin voi päättää itse asioistaan.
18 vuotiaana molemmat sukupuolet vastaa omista tekemisistään kunnes menevät naimisiin. Ja naimisiin voi mennä kirkossa tai pormesterin vihkimänä. Siviililiitossa voi erota, kirkon vihkimät ei ilman paavin lupaa ja sitä ei tavalliselle kaduntallaajalle heltiä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.08.2023 kello on 11:58
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5971 : 17.03.2017 kello on 12:08 »
Mietittiin eilen miehen kanssa (kun kerroin tästä vanhasta tavasta joka edelleen on nykypäivää siellä teilläpäin) että entäs jos kyseessä on yksinelävä, täysi-ikäinen naisihminen. Joutuuko hän pyytämään isänsä tai veljensä suostumuksen auton ostoon tai pankkitilin avaukseen ?

Ei tarvitse ja se on yksi syy avoliittojen lisääntymiseen. Silloin nainenkin voi päättää itse asioistaan.
18 vuotiaana molemmat sukupuolet vastaa omista tekemisistään kunnes menevät naimisiin. Ja naimisiin voi mennä kirkossa tai pormesterin vihkimänä. Siviililiitossa voi erota, kirkon vihkimät ei ilman paavin lupaa ja sitä ei tavalliselle kaduntallaajalle heltiä.

Elikkäs siellä naiselta lähtee määräämisoikeus omaisuuteen ja tärkeisiin tekemisiin kun menee naimisiin, meillä meni mieheltä oikeus päättää perheen asioista kun hätäpäissään suostui ottamaan minut vaimokseen  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:08
  • viva la France
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5972 : 17.03.2017 kello on 12:25 »
Elikkäs siellä naiselta lähtee määräämisoikeus omaisuuteen ja tärkeisiin tekemisiin kun menee naimisiin, meillä meni mieheltä oikeus päättää perheen asioista kun hätäpäissään suostui ottamaan minut vaimokseen  ;D

Onneksi asun täällä, kyllä se siellä "tasa-arvo" suomessa on aviomiehen elo hankalaa ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:47
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5973 : 17.03.2017 kello on 12:34 »
Ystävällinen karavan veli antoi minulle uuden kuvan profiiliin. Kiitos siitä.  Thumb
Olisit edes omia kuvias käyttäny  Thumbd Et ole yksin..
Voisihan mäkin vaihtaa jonkun toisen fb-profiili (ne kun ovat julkisia) kuvan itselleni - mitähän kuvan lärvi siitä tykksäis..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.08.2023 kello on 11:58
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5974 : 17.03.2017 kello on 14:08 »
Onneksi asun täällä, kyllä se siellä "tasa-arvo" suomessa on aviomiehen elo hankalaa ;)
Mieheni väittää, ihan ilman määräystä ylemmältä taholta  ;), että hänen elämänsä on kovin helppoa kun minä teen päätökset perheen asioista, menemisistä ja tulemisista hänenkin puolestaan. Toki kerron päätöksistä(mme)  hieman etukäteen, joskus jopa tuntia aikaisemmin kun johonkin olemme lähdössä  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5975 : 17.03.2017 kello on 14:22 »
Yksilöllinen juttu. Minä en tuollaisessa systeemissä pystyisi elämään.  :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5976 : 17.03.2017 kello on 16:05 »
Olisit edes omia kuvias käyttäny  Thumbd

Voisihan mäkin vaihtaa jonkun toisen fb-profiili (ne kun ovat julkisia) kuvan itselleni - mitähän kuvan lärvi siitä tykksäis..

Tuon kuvan laittoi retkeilijä susi osioon. Minua kuvatakseni ja henkilökohtaisuuksi in mennen. En tiedä mistä on kuvan kopannut. Se mitä kuvan henkilö tykkää, sitä on kysyttävä retkeilijältä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.08.2023 kello on 11:58
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5977 : 17.03.2017 kello on 17:04 »
Yksilöllinen juttu. Minä en tuollaisessa systeemissä pystyisi elämään.  :o
Voi hyvänen aika sentäs...anteeksi kovasti että tuotin sinulle pahan mielen. Ei ollut tarkoitus   :-[


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5978 : 17.03.2017 kello on 17:21 »
Enhän niin sanonut.

Asiat on vain menneet omassa perheessä ihan luontaisesti toisella tavalla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5979 : 17.03.2017 kello on 17:31 »
^
Enkä minäkään pystyisi.  Thumb

  • Vieras
  • Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5980 : 17.03.2017 kello on 17:46 »
    Voi hyvänen aika sentäs...anteeksi kovasti että tuotin sinulle pahan mielen. Ei ollut tarkoitus   :-[

    Tuo Teidän systeemi on varsin mainio. Thumb

    Mä olen täällä meillä ruvennu ihannoimaan samanlaista
    menetelmää.

    On muuten minulla helppoa. Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 11:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5981 : 17.03.2017 kello on 17:48 »
    Onneksi asun täällä, kyllä se siellä "tasa-arvo" suomessa on aviomiehen elo hankalaa ;)

    Nyt on pakko kysyä. Laitatko kossupullon emännältä halkopinoon piiloon, kuten täällä kotosuomessa.  ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:08
    • viva la France
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5982 : 17.03.2017 kello on 18:27 »
    Nyt on pakko kysyä. Laitatko kossupullon emännältä halkopinoon piiloon, kuten täällä kotosuomessa.  ;)

    Pullo pöydälle eikä minnekkään pöydän alle. Mikä mies se semmonen on että viinat pitää piiloon laittaa ja piilossa juoda.
    Ne on semmosia turhia ukon reppanoita ;)
    Ja kossut pidetään siellä missä muuutkin juomat, tarpeen mukaan baarikaapissa tai juomia varten olevassa jääkaapissa.
    Semmoinen on kait joka miehellä kotona ?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5983 : 17.03.2017 kello on 18:53 »
    Miksi se erillinen jääkaappi häätyy olla?

    Tuossahan nuo, kylmänä nautittavat, viihtyy jääkaapin ovessa. Viinikaappi viineille ja viileämpää vaativille elintarvikkeille, varastossa sitten lisää. Baarikaappi toki on, vaan harvoinpa sitä tarvii.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:08
    • viva la France
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5984 : 17.03.2017 kello on 19:02 »
    Miksi se erillinen jääkaappi häätyy olla?

    Tuossahan nuo, kylmänä nautittavat, viihtyy jääkaapin ovessa. Viinikaappi viineille ja viileämpää vaativille elintarvikkeille, varastossa sitten lisää. Baarikaappi toki on, vaan harvoinpa sitä tarvii.
    Jos oluet tuonne ruokakaappiin laittaa niin mitäs sitten syödään ?
    Ja tuo juomakaappi on vielä sijoitettu oikeaan kohtaan eli sauna pesuhuoneen oven viereen, terassin oven viereen ja olohuoneen oven viereen. Ei tarvitse keittiöön kävelä ja kaiken lisäksi ei tule kiusausta napata suolapalaa ;)

    Viinilaatikot säilytetään autotallissa pimeässä, Autot voi olla pihalla, uloshan ne on tehty.