rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitäs kuuluu?  (Luettu 607779 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:55
  • viva la France
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5805 : 9.12.2016 kello on 22:16 »
Kuumetta reissuun on, mutta, mutta 15 päivä kuluvaa kuuta menee matkamökki isoon huoltoon, vaihtuu kaikki hihnat, vesipumppu sun muut rensselit normi huollon lisäksi. Eikä tässä vielä kaikki. 17 päivä on pojan musikki opiston, Groove Hall, joulukonsertti Kerst rock ( joulu rock ) ja vasta 18 päivä kuluvaa kuuta pääsen reissuun mies-aikaa viettämään kolmeksi päiväksi. Sitten tulee vaimo ja poika Barcelonasta kyytiin ja palataan normaaliin matkamökki matkailuun ( luojan kiitos, vaikka en halle lujaa immeinen olekkaan ).
Jokohan piisas veto- auton verran ? 😉
Tämmöstä tänään, huommenna uudet kujeet.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5806 : 10.12.2016 kello on 10:27 »
Kuumetta reissuun on, mutta, mutta 15 päivä kuluvaa kuuta menee matkamökki isoon huoltoon, vaihtuu kaikki hihnat, vesipumppu sun muut rensselit normi huollon lisäksi. Eikä tässä vielä kaikki. 17 päivä on pojan musikki opiston, Groove Hall, joulukonsertti Kerst rock ( joulu rock ) ja vasta 18 päivä kuluvaa kuuta pääsen reissuun mies-aikaa viettämään kolmeksi päiväksi. Sitten tulee vaimo ja poika Barcelonasta kyytiin ja palataan normaaliin matkamökki matkailuun ( luojan kiitos, vaikka en halle lujaa immeinen olekkaan ).
Jokohan piisas veto- auton verran ? 😉
Tämmöstä tänään, huommenna uudet kujeet.

Hyvä, sinä olet käsittänyt tämän karavan palstaksi.  Thumb

Mutta kun minä olen erilainen nuori, niin:
Tämän aamun Savon Sanomissa oli Talo tohtori palstalla Panu Kailalle kysymys. Lähes valmiin talon kyprok levyn maalauksesta. Oli sinnä kysyjä kertonut muutakin talonsa rakenteesta. Kaila ei pystynyt vastaamaan muuta kuin, että yhä hometalojen rakentaminen jatkuu.
 
Milloinkahan hometalojen rakentajat saadaan vastuuseen.  ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:55
  • viva la France
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5807 : 10.12.2016 kello on 11:16 »
Se on se plastikki joka paikassa huono juttu, tyynessä valtameressä iso muovilautta kuljeksii, afrikassa savanneilla iso muovipussi kasat vaeltelee tuulen mukana. Pohjois euroopassa talot homehtuu plastikki kalvon alla ja ihmiset maalaa talonsa päältä ja sisältä plastikka maalilla. Pitäs pistää linnaa koko plastikan keksijä.  ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5808 : 10.12.2016 kello on 15:56 »
 :laugh:

Kovin on kuumia tunteita herättävä aihe. Taitaa hometalot olla lähinnä pilallekorjattuja rintamamiestaloja ja huonosti rakennettuja 60-80 -lukuisia.

Itellä ei ole vielä hometta näkynyt, vaikka on niin höyrysulku kuin täysin virheetön lateksipintakin. Vääriin kohteisiin niitä ei saa laittaa, eikä huonosti tehdä.

Saattaapa olla tiedon puutetta tästä aiheesta osalla...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5809 : 10.12.2016 kello on 16:56 »
:laugh:
Saattaapa olla tiedon puutetta tästä aiheesta osalla...

Kuten Panu Kailalla.  ::)

Eikä orgilaisilla tietysti ole muoviin käärittyjä hometaloja.
Eikä orgilaiset roskaa.
Eikä orgilaiset kuseksi vessan pytyn reunoille.
Eikä orgilaiset aja toistensa puskurissa kiinni
Orgilaiset ovat liikenteessä toiset huomioon ottavia.
Jos joku laittaa vilkun päälle, orgilainen heti antaa tietä.
Suojatie käyttäytyminen on myös orgilaisilla jalankulkijat huomioon ottavia.

...Ainakin yhdellä on nämä asiat kunnossa...   ;D ;D

  • Vieras
  • Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5810 : 10.12.2016 kello on 16:59 »
    ^^Joo! Pahinta mitä olen nähnyt oli aikoinaan kun laitettiin yläpohjaan ja seinille höytysuluksi muovia!!Kaukolämpöpömpeli eteiseen ja lämpö tulemaan lattiasta kanaalia pitkin ikkunan kohdalta ylös! 

  • Vieras
  • Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5811 : 10.12.2016 kello on 17:01 »
    Kuten Panu Kailalla.  ::)

    Eikä orgilaisilla tietysti ole muoviin käärittyjä hometaloja.
    Eikä orgilaiset roskaa.
    Eikä orgilaiset kuseksi vessan pytyn reunoille.
    Eikä orgilaiset aja toistensa puskurissa kiinni
    Orgilaiset ovat liikenteessä toiset huomioon ottavia.
    Jos joku laittaa vilkun päälle, orgilainen heti antaa tietä.
    Suojatie käyttäytyminen on myös orgilaisilla jalankulkijat huomioon ottavia.

    ...Ainakin yhdellä on nämä asiat kunnossa...   ;D ;D
            Älä ole noin negatiivinen Thumbd

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5812 : 10.12.2016 kello on 17:25 »
    Kaila on yhden totuuden saarnaaja ja mestari, mitä vanhoihin taloihin tulee.

    On vain juminut menneisyyteen eikä hyväksy uutta tekniikkaa.

    Sieltä sitä huudellaan, toisten betonikolossin sisältä.  :laugh:

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:26
    • Callengr
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5813 : 10.12.2016 kello on 17:42 »
    Eipä antanut vanha timpuri laittaa edes muovimattoa rossipohjaiseen taloon. Tiedä sitten...

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:30
    • Kotkan poikii ilman siipii
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5814 : 10.12.2016 kello on 17:43 »
    ^^Joo! Pahinta mitä olen nähnyt oli aikoinaan kun laitettiin yläpohjaan ja seinille höytysuluksi muovia!!Kaukolämpöpömpeli eteiseen ja lämpö tulemaan lattiasta kanaalia pitkin ikkunan kohdalta ylös!
    No meillä on tässä naapurustossa on useampi talo noin tehty, vanhimmat on sen 30v. Ja eikä niistä mistään ole tutkimuksissa hometta löytynyt, ja toisaalta kun olen homeelle niin mahdottoman allerginen niin niissä käydessäni ei ole mulle oireita tullut. Meillä töissä tehtiin miljoona remontti homehtuneeseen rakennukseen, mittausten mukaan on nyt homeeton, itse en vaan voi siellä edes käydä, tai jos käyn niin henki loppuu heti.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:04
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5815 : 10.12.2016 kello on 17:49 »
    Pitänee vähitellen alkaa odottaa homeallergiaa. Ensi vuonna tulee 30 vuotta kun on asuttu tässä muovieristetyssä talossa.

  • Vieras
  • Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5816 : 10.12.2016 kello on 17:49 »
    No meillä on tässä naapurustossa on useampi talo noin tehty, vanhimmat on sen 30v. Ja eikä niistä mistään ole tutkimuksissa hometta löytynyt, ja toisaalta kun olen homeelle niin mahdottoman allerginen niin niissä käydessäni ei ole mulle oireita tullut. Meillä töissä tehtiin miljoona remontti homehtuneeseen rakennukseen, mittausten mukaan on nyt homeeton, itse en vaan voi siellä edes käydä, tai jos käyn niin henki loppuu heti.
          Niissä onkin koneellinen ilman vaihto.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:30
    • Kotkan poikii ilman siipii
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5817 : 10.12.2016 kello on 17:56 »
          Niissä onkin koneellinen ilman vaihto.
    No niin on, muttei se mulle tuosta sun viestistä auennut.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5818 : 10.12.2016 kello on 19:22 »
    Torstain hesarin B-osa sivut 1-3 käsittelee nykyrakentamista ja tarvittavia muutoksia, siinä myös remppa-ohjeita. Aiheesta kiinnostuneille suosittelen Kari Ojalan kirjat, Talo ilman hometta ja Hirsitalo Virosta.

    Kuvan taloa olen ollut mukana purkamassa Kaustisilla ja kasaamassa Espooseen. Vanhimmat hirret runsaat 200v vanhoja. Pohjanmaalla lattiat oli päällystetty osin muovimatoilla, näitten huoneiden lattiat meni uusiksi ja pari alahirttä. Talo on pystytetty ja eristetty perinteisin konstein ja ilmanvaihto painovoimainen, täysin terve.



    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5819 : 10.12.2016 kello on 19:46 »
    Torstain hesarin B-osa sivut 1-3 käsittelee nykyrakentamista ja tarvittavia muutoksia, siinä myös remppa-ohjeita. Aiheesta kiinnostuneille suosittelen Kari Ojalan kirjat, Talo ilman hometta ja Hirsitalo Virosta.

    Kuvan taloa olen ollut mukana purkamassa Kaustisilla ja kasaamassa Espooseen. Vanhimmat hirret runsaat 200v vanhoja. Pohjanmaalla lattiat oli päällystetty osin muovimatoilla, näitten huoneiden lattiat meni uusiksi ja pari alahirttä. Talo on pystytetty ja eristetty perinteisin konstein ja ilmanvaihto painovoimainen, täysin terve.


    Jospa se Ojala on "yhden totuuden saarnaaja ja mestari".  Tiijä vaikka asuu vielä välirauhan aikana rakennetussa homeettomassa toisten betonikolossissa...     ...Kuten minäkin. ;)

    Vanhassa vara parempi. On hyvä että nuita vanhoja taloja joku ymmärtää säilyttää. Nykyisissä ei ole sitten mitään säilyttämistä.
    Kolmekymmentä vuotta sitten, kun aloin hartiapankki mökkiä suunnittelemaan, hain uuden kaupan paikalta purettavasta vanhasta talosta pelkkahirttä, ovia ja ikkunoita. Meni vuosia eteen päin, oli kaupan purun aika. Puusilppua, lastulevyä, kyprokkia ja eriste villoja jäi kaupasta. Joku näkyi hakevan villoja uusiokäyttöön, muu menipaska-aholle.  ::)