Sivuja:
Toiminto
  • #5671 kirjoittanut aaoulusta 23 Apr 2016
  • Totta tuhauttelet! Eikä omistanut autoa eikä korttia, pappa tunturi jolla kuleksi
  • #5672 kirjoittanut ihaa 23 Apr 2016
  • Helppoa olla pitää, että viitsii lähteä.  ;)

    Kyllä ne tuolla tavalla Höpöttäjän sloganit jää meidän karavaanareiden mieleen, muutaman kerran kun tuota vielä viljelet niin eiköhän sen muistane jokainen.  ;)

    Helppoa olla pitää, että viitsii lähteä.

    Siinäpä yksi hyvä.  ;D
  • #5673 kirjoittanut "Masi" 23 Apr 2016
  • Kyllä sähkösahalla hurahtaa 50 cm runko kuin tyhjää. Tietysti jos jostain s kaupasta ostaa jonkun 1000 w niin oksa hommiks menee.
    Mutta kun äeteellä tai mökillä puita pihassa sahataan bochs sahalla niin traktorin nosturiin otetaan nippu ranko ja hurautetaan poikki.
    Lasketaan saha maahan kun nippu on pätkitty, käydään kopissa ja otetaan uusi nippu kouraan, painetaaan nappia ja ketju pyörii taas.
    Sitten kun mennää metsää, laitetaan kaatokoura kiinni nosturiin ja kaadetaan puut, oksitaan, nostellaan kärrylle ja vedään pihaan.
    Siinä huskvarna takalokarin päällä koukussa on koristeena.
  • #5674 kirjoittanut Jgahpir 23 Apr 2016
  • Minulla "rikastuttuani" on hankittu verstashuoneeseen agri. Pakoputki harkkoseinänläpi ulkona olevaan änäriin. Siitä sähköä 2200W:een sahaan.
    Verkkovirran ottaisin, mutta kun en ole rikastunut tarpeeksi, niin aurinko hoitaa sähkön. Ja invertteri laittaa vesipumpun pyörimään. Uskaltaisiko taas sanoa: Helppoa olla pitää, että viitsii lähteä.  ;)

    Tuon verstashuoneen kun laittaisi peräkärryn päälle ja vaimentimet siihen perään, niin saisi näppärän siirrettävän laitteen, jolla korvata moottorisaha. On kyllä jo DKW miesten hommia. ;)
    Quattron vaatii lisäksi mettähommiin.
  • #5675 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 23 Apr 2016
  • Tuon verstashuoneen kun laittaisi peräkärryn päälle ja vaimentimet siihen perään,

    Tarkoitatko, että laittaa napsauttaisin.  :D
  • #5676 kirjoittanut Jgahpir 23 Apr 2016
  • Napsahutat menemään, iltapäivän homma. :D
  • #5677 kirjoittanut kimi 23 Apr 2016
  • Makitan 2300 wattisella olen sahanut ja ihan hyvin toimii jos on sähköä saatavilla.
    Vaikka sillä tekee niin on se polttomoottori mielekkäämpi, minun mielestä.
  • #5678 kirjoittanut vesako 23 Apr 2016
  • Postia odotellessa.


  • #5679 kirjoittanut ihaa 23 Apr 2016
  • Postia odotellessa.

    Onko postipekalle urakka siis tiedossa ?
  • #5680 kirjoittanut Alan 23 Apr 2016
  • Minulla "rikastuttuani" on hankittu verstashuoneeseen agri. Pakoputki harkkoseinänläpi ulkona olevaan änäriin. Siitä sähköä 2200W:een sahaan.
    Verkkovirran ottaisin, mutta kun en ole rikastunut tarpeeksi, niin aurinko hoitaa sähkön. Ja invertteri laittaa vesipumpun pyörimään. Uskaltaisiko taas sanoa: Helppoa olla pitää, että viitsii lähteä.  ;)

    No hyvä, käypä Gigantissa. Siellä on sinulle 2400 W sähkögrilli kohtuuhintaan, laitat sen vaan aggregaatin perään niin helppoa on grillaus, saattaa tulla paremmat ruuat vielä kuin liiterin uunilla. Varmaan tulee nakille hiki ja aggre pörisee vieressä somasti.  Thumb
  • #5681 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 23 Apr 2016
  • No hyvä, käypä Gigantissa. Siellä on sinulle 2400 W sähkögrilli kohtuuhintaan, laitat sen vaan aggregaatin perään niin helppoa on grillaus, saattaa tulla paremmat ruuat vielä kuin liiterin uunilla. Varmaan tulee nakille hiki ja aggre pörisee vieressä somasti.  Thumb

    Meinaatko että tekisin niin kuin jotkut karavaanariveljet. Kun kahvihammasta pakottaa, agri pusikkoon turisemaan ja eukko hienosti kahvinkeittimellä soropit ukolle, lapsille hampurilaiset microlla.     ...No ei.
    Mökillä olen vohveleita joskus paistanut enkeljoukkiolle agrin turistessa vajassa.
  • #5682 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 11 May 2016
  • Ei pärjännyt "suomi" euroveisuissa. Meidän sinivalkoinen Eloveena tyttö ei iskenyt immeisiin.    ...Aivan.  ::)
  • #5683 kirjoittanut Alan 11 May 2016
  • En viittinyt edes kattoa, vaan tunnistautumassa kävin heti kahdeksalta polliisin lupapalvelussa. Eihän tuo edes ollut laitoksella vaan naapuritalossa, sitä piti hetki ihmetellä.

    Sujuvasti meni sormenjäljenanto. Virkailija totesi, että tietojärjestelmän mukaan vanhaa passia ei oltu mulle 2006 vuonna luovutettu, no nyt se tehtiin (sitä kuulemma silloisessa ruuhkassa oli sattunut). Hyvin silti pelittänyt aika monessa tarkastuksessa. 8 päivässä tulee sitten uusi.
  • #5684 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 11 May 2016
  • En viittinyt edes kattoa, vaan tunnistautumassa kävin heti kahdeksalta polliisin lupapalvelussa. Eihän tuo edes ollut laitoksella vaan naapuritalossa, sitä piti hetki ihmetellä.

    Sujuvasti meni sormenjäljenanto. Virkailija totesi, että tietojärjestelmän mukaan vanhaa passia ei oltu mulle 2006 vuonna luovutettu, no nyt se tehtiin (sitä kuulemma silloisessa ruuhkassa oli sattunut). Hyvin silti pelittänyt aika monessa tarkastuksessa. 8 päivässä tulee sitten uusi.

    10.45 on aika minullakin sormenjäljenantoon. On kuulemma tiukka turvatarkastus. Hyvähän se on ettei kukaan kolhi poliisia.  :D
  • #5685 kirjoittanut Alan 11 May 2016
  • Jyväskylässä käveltiin sisään kuin navettaan, kunhan ovi aukesi. Ei mitään toimia, (ilmeisesti) sivari siellä istuskeli neuvontatiskin takana.

    Sielläkö on Kuopiossa poliisien "linnassa" niin tiukka seula? Ei kyllä ollut vuosituhannen alussa, kun jotain siellä kävin toimittamassa, liekö ajokorttia.
Sivuja:
Toiminto