rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitäs kuuluu?  (Luettu 607746 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5625 : 17.04.2016 kello on 22:01 »
Tuo ongelma taitaa olla puhtaasti pohjoismainen (liekö venäläinenkin).

Etelämpänä saa, ja on mukava. Thumb

Sillähän se toteutuu, että kysyntää on tarpeeksi. Luulisi sinunkin (minun entisillä) kulmilla olevan, voisi vaikka muutaman sata metriä kävellä sitä varten.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5626 : 17.04.2016 kello on 22:19 »
Minulle kävisi hyvin, että leipomoilla olisi sunnuntai vapaata. Minulle kävisi hyvin, että kaupat on sunnuntaina kiinni. Minulle kävisi hyvin, että kaupat menee kiinni arkena klo. 18.00 ja lauantaina klo. 16.00. Minulle kävisi hyvin, että sapuskan hinta ei nousisi näiden aukiolo vaatimusten takia. Minulle käy hyvin etten edelleenkään ole touotamies.      ... Tässäkään asiassa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:15
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5627 : 17.04.2016 kello on 22:26 »
Minulle kävisi hyvin, että leipomoilla olisi sunnuntai vapaata. Minulle kävisi hyvin, että kaupat on sunnuntaina kiinni. Minulle kävisi hyvin, että kaupat menee kiinni arkena klo. 18.00 ja lauantaina klo. 16.00. Minulle kävisi hyvin, että sapuskan hinta ei nousisi näiden aukiolo vaatimusten takia. Minulle käy hyvin etten edelleenkään ole touotamies.      ... Tässäkään asiassa.

Tojotaa mulla ei ole ollut ikinä, kaksi Mazdaa ja yksi Mitsu lähimpänä. Muuten kyllä olen täysin samaa mieltä noista uusista vkl aukioloajoista, ei mitään järkeä. Kunhan vaan sovittaisiin kellonaika millä kaupat sulkeutuis tiettyinä päivinä niin ei tarvis arpoa sen suhteen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5628 : 17.04.2016 kello on 22:35 »
Rajoitetut aukioloajat ovat mennyttä aikaa, suunnitelmataloutta ja sanoisinko jopa että **sialismia. Olkoon auki silloin kun haluavat, ei ole multa pois. Koskaan en käy Suomessa kaupassa klo 21 jälkeen ja aamullakaan en ainakaan ennen kahdeksaa. Jos kaupoissa on anivarhain tai iltamyöhään hiljaista ei niitä kannata pitää auki. Asiakkaat sen päättäkööt, ei valtio.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:52
  • viva la France
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5629 : 17.04.2016 kello on 22:50 »
Minulle kävisi hyvin, että leipomoilla olisi sunnuntai vapaata. Minulle kävisi hyvin, että kaupat on sunnuntaina kiinni. Minulle kävisi hyvin, että kaupat menee kiinni arkena klo. 18.00 ja lauantaina klo. 16.00. Minulle kävisi hyvin, että sapuskan hinta ei nousisi näiden aukiolo vaatimusten takia. Minulle käy hyvin etten edelleenkään ole touotamies.      ... Tässäkään asiassa.
Entäs ne sunnutai aamulenkin croissantit ja patonki jotka haet alakerrasta?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5630 : 18.04.2016 kello on 05:35 »
Nuorena miehenä asuessani Turun Nummen kaupunginosassa,niin meillä oli pieni kotileipomo kivijalassa josta sai jo aamu viideltä tuoretta leipää eikä silloin itketty aukioloajoista vaan se oli hienoa että aamulla sai hakea lämpimät sämpylät leipomosta.

Meillä Kemiössä on hyvälaatuinen leipomo mutta sen aukiolot on persiistä kun aukeaa vasta yhdeksältä mutta silloin kannattaa sinne kammeta kun lämmin Kemiön hålkaka on Suomen paras,siis reikäleipä. :D    t migel

  • Vieras
  • Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5631 : 18.04.2016 kello on 07:38 »
    Ite käyn Rajakylän fatzer leipomosta hakemassa leivät sun muut vilijaset..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5632 : 18.04.2016 kello on 08:09 »
    Entäs ne sunnutai aamulenkin croissantit ja patonki jotka haet alakerrasta?

    Suomalainen syö terveellistä ja kuitupitoista ruisleipää. Pullamössöille käy vehnäleipä, jota itsekkin mussutan muutaman viipaleen ulkomailla vököstellessä. No, lämmintä nisua haen joskus alakerrasta, mutta en aikasin aamulla enkä myöhään illalla.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
      • www.lintukuvia.net
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5633 : 18.04.2016 kello on 16:53 »
    Vuorotyöläisenä on kiva, kun voi yövuoron jälkeen mennä kauppaan klo 7. Joskus olen käynyt iltavuoron jälkeen lähempänä klo 23, kun ollaan saatu joku ahaa-elämys kuten broilerin koipinuijat.
    Mutta kyllä me pärjättäisiin lyhyemmilläkin aukioloilla. Ei tunnu kivalta, että viikonloppuisin, kun lapsilla vapaata koulusta jne äiskä joutuu olemaan iltamyöhään töissä.
    Itse tein viikonloppuisin töitä jo äidin kukkakaupassa ja sitten meijerialalla kesään 1998. Osaan edelleen arvostaa vapaita viikonloppuja, juhannuksia, jouluja jne  Thumb

    Suomessa tulee perjantaisin tehtyä "isot ostokset" niin, ettei tarvii vielä maanantainakaan mennä kauppaan. Täällä Espanjassa kaikki päivät on vapaapäiviä, ja näin puolen vuoden jälkeen alkaa jo päästä irti noista "viikonloppuostoksis ta".

    Mitä me syötiin, kun kaupat oli auki arkisin 9-17 ja la 9-13? Isä ja äiti oli töissäkin ne ajat. Mä olin siitä huolimatta pyöreäposkinen tyttö  :laugh:

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5634 : 18.04.2016 kello on 18:10 »
    Nuorena miehenä kun vietin pari kesää Pariisissa niin oli mukava hakea aamutuimaan tuoreet patongit leipomosta ja juustot lähikaupasta ja parilla frangilla kylmä Heineken kadulla olleesta juoma-automaatista...those were the days,,,,t migel

    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:04
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5635 : 18.04.2016 kello on 19:04 »
    Minä olen erittäin tyytyväinen nykyisiin aukioloaikoihin. Meidän kaupasta saa heti aamulla itsepaistettua.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
    • Hämeenperä
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5636 : 19.04.2016 kello on 10:42 »
    Sitten minäkin vietän vielä harmaampia tojotamiehen eläkepäiviä, saa kaupat olla auki vain 8-16 arkisin. Muu maailmaa saa sitten pyöriä tämän aikataulun mukaan  ;)

    Ajelin suomen ylhäältä alas ja huomioin, että ei nämä etelän aukiolot ole niin kovin Lappia hetkauttaneet. Marketit on auki kyllä.
    Etsiskelin uppopumppua sunnuntaina. Oulun nurkilla olisi varmaan Bauhaussit olleet auki, mutten jaksanut pyörähtää.
    Mukavin tapaus oli Sievissä, kun kysäisin paikalliselta K kauppiaalta pumppua. Tomera kauppias lähti jo hakemaan varastosta omaansa lainaksi, kun ei Rauta ole auki. :D

    Kyllä se on tämän päivän työajoilla iso asia, että ruokaa saa jostakin kellon ympäri.
    Isoissa kaupoissa ei montaa myyjää näy, mutta maksaahan sekin jotakin, totta kyllä.
    Vaikeinta on kauppakeskusten pikkukaupoilla, jos nekin pakotetaan koko viikon aukioloon.
    Yhden sortin sosialismia sekin.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5637 : 19.04.2016 kello on 12:29 »
    Sitten minäkin vietän vielä harmaampia tojotamiehen eläkepäiviä, saa kaupat olla auki vain 8-16 arkisin. Muu maailmaa saa sitten pyöriä tämän aikataulun mukaan  ;)


    Niinhän se pyöri ennen ja hyvin pyöri. Harvempi asui kaupan vierellä, kauppoihin oli pitkä matka. Ei ollut jääkaappeja eikä pakastimia.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:01
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5638 : 19.04.2016 kello on 12:54 »
    Niinhän se pyöri ennen ja hyvin pyöri. Harvempi asui kaupan vierellä, kauppoihin oli pitkä matka. Ei ollut jääkaappeja eikä pakastimia.

    Kerran viikossa kävi kauppa-auto ja siitä ostokset viikoksi eteenpäin, hyvin pärjättiin.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
    • Hämeenperä
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5639 : 19.04.2016 kello on 20:06 »

    Lainaus käyttäjältä: Gahpir - tänään kello 10:42
    Sitten minäkin vietän vielä harmaampia tojotamiehen eläkepäiviä, saa kaupat olla auki vain 8-16 arkisin. Muu maailmaa saa sitten pyöriä tämän aikataulun mukaan  ;)


    Niinhän se pyöri ennen ja hyvin pyöri. Harvempi asui kaupan vierellä, kauppoihin oli pitkä matka. Ei ollut jääkaappeja eikä pakastimia.


    Ja kun sinun maailmassa työelämä ei ole muuttunut kuuskyet luvusta, niin kaupatkin saa pitää samaa tahtia. Raotahan joskus sitä kartanon porttia pikkusen...
    Nyt en puhu siitä millaista työn pitäisi olla vaan siitä mitä se työaikoineen nykyään on.