rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitäs kuuluu?  (Luettu 607575 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:31
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5550 : 17.03.2016 kello on 13:22 »
Nykyeläkeläisten korkeat eläkkeet maksaa nuoremmat, jotka ei pitemmistä työuristaan huolimatta koskaan tule saamaan samantasoista eläkettä.

Paljonko lienee  "korkea eläke"?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5551 : 17.03.2016 kello on 14:22 »
Riippuu tapauksesta, mutta mun työtä tehneen nyt eläkkeelle jäävän eläke on korkea siihen verrattuna, mitä minä saan 20 vuoden päästä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:02
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5552 : 17.03.2016 kello on 15:19 »
Hyvää kuuluu. Rengaslähetti toimitti juuri 2 x 4 kpl kesärenkaita talouden ajoneuvoihin. Hankookilla mennään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5553 : 17.03.2016 kello on 15:52 »
Hyväähän tässä :D Pientä hieno säätöä älykelloon ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:32
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5554 : 17.03.2016 kello on 16:41 »
Hyvää kuuluu. Rengaslähetti toimitti juuri 2 x 4 kpl kesärenkaita talouden ajoneuvoihin. Hankookilla mennään.

Tilasitko ulkomailta?
Jakohihnan vaihtoa autoon kysellyt ja 450 euroa siitä näyttää köyhtyvän.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:02
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #5555 : 17.03.2016 kello on 17:23 »
Tilasitko ulkomailta?
Jakohihnan vaihtoa autoon kysellyt ja 450 euroa siitä näyttää köyhtyvän.

Rengaskontti.fi Tilasin 11. päivä ja tänään toimitus.

  • Vieras
  • Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5556 : 17.03.2016 kello on 18:38 »
    Nykyisillä kuusikymppisillä on vielä varaa valita, jatkossa se vähenee. Itse olen varmasti 65, ennenkuin eläkkeelle voi päästä. Todennäköisesti siitä joutuu vielä jatkamaankin.

    Jos olisi hyvässä kunnossa, niin voisi jäädäkin eläkkeelle ajallaan. Raakkina sama olla töissä. Voisin jäädä vaikka heti, puuhasteltavaa piisaisi. Vaan jos valitsee vapauden työnteon sijasta, niin ei pidä valittaa pienempiä tuloja. Ei sitä joutenolosta voi samaa maksaa kuin työnteosta.

    Jep. Eläkeikää tullaan varmaan nostamaan. Eläkkeiden kertymiä varmaan pienennetään. Eläkkeitä huononnetaan. Minun aikaan yhdesti ainakin, ellei kahdesti, mutta menee sen aikaisen lain mukaan kun jouduin eläkkeelle, niin ei vaikutusta.
    Kannattaa jäädä eläkkeelle heti kun on mahdollista. Tämä on minun mielipide.

    Monille tuntuu olevan "kuolemanpaikka" kun JOUTUU eläkkeelle. Minulle oli ilon ja onnenpäivä. Thumb
    Paras toivotus oli lääkäriltä. "Laitamme sinut eläkkeelle, nauti elämästäsi." Näin olen tehnyt. Matkaillut, puuhastellut, muuttanut pois Suomesta 2000-luvulla, saanut tehdä sitä mihin rahkeet riittäneet. Ikinä ei ole "aika käynyt pitkäksi." Henkisesti elämäni parasta aikaa, kun ei ota fyysisiä rasitteita huomioon. Thumb
    Elämä on pitkälle asennekysymys, kuinka elämään suhtautuu.  :D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:15
    • Kotkan poikii ilman siipii
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5557 : 17.03.2016 kello on 20:46 »
    Joo elämä on täynnä valintoja oikeita tai vääriä, sitä oikeeta valintaa minä tässä yritän kiivasti tehdä. Välillä on aivan selvä juttu että tottakai jään eläkkeelle, hetken päästä olen taas jäämässä työelämään. Todella hankala asia päättää.Lastenlapse t ovat erittäin tärkeitä ja heidän kanssahan on vietettävä ja me vietetäänkin paljon aikaa heidän kanssa. meillä on niin hyvä tuuri käynyt että lapset kaikki asuu muutaman kilometrin säteellä meistä,joten melkein joka päivä me nähdään joku vaarin pikku riiviö.
    Eipä tässä auta kuin jatkaa miettimistä mitä tehdä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:15
    • Kotkan poikii ilman siipii
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5558 : 17.03.2016 kello on 21:08 »

    Jakohihnan vaihtoa autoon kysellyt ja 450 euroa siitä näyttää köyhtyvän.
    Hyvä tietää,olen butjetoinut 700€ jakohihnan vaihtoon,huoltoon ja katsastukseen. Eli pitäis riittää. Lumiauran tekemä penkkakin suli pois joten vois hakee korjaamolta siirtokilvet ja viedä auton huoltoon. Eli alkaa kuulua hyvvää

  • Vieras
  • Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5559 : 17.03.2016 kello on 21:19 »
    Hyvä tietää,olen butjetoinut 700€ jakohihnan vaihtoon,huoltoon ja katsastukseen. Eli pitäis riittää. Lumiauran tekemä penkkakin suli pois joten vois hakee korjaamolta siirtokilvet ja viedä auton huoltoon. Eli alkaa kuulua hyvvää

    Tänään poliisit pitivät liikenteen tarkkailua. (Viro) Pysäytin ja kävin kysymässä seuraavia juttuja:
    Saako auton, joka on talvisäilytyksessä ja on katsastamatta, ajaa huoltokorjaamoon ja sieltä katsastukseen ilman sakkoja. Kyllä saa oli vastaus.
    Toinen asia. Täytyykö autonpaperit olla autossa aina mukana? Ei tarvitse olla mitään papereita mukana, kaikki tiedot näkyy tietokoneelta, oli vastaus.
    Mutta kun menet katsastukseen, silloin täytyy olla dokumentit mukana, poliisi jatkoi.  Thumb



    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:15
    • Kotkan poikii ilman siipii
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5560 : 17.03.2016 kello on 21:28 »
    Täällä saa auton ajaa katsastukseen kunhan on etukäteen varannut ajan,mutta haluan huollon ensin ja sitten vasta katsastuksen niin siksi nuo kilvet. Puhuin siirtokilvistä mutta nehän taitaakin olla  koe kilvet.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:16
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5561 : 18.03.2016 kello on 07:24 »
    Täällä saa auton ajaa katsastukseen kunhan on etukäteen varannut ajan,mutta haluan huollon ensin ja sitten vasta katsastuksen niin siksi nuo kilvet. Puhuin siirtokilvistä mutta nehän taitaakin olla  koe kilvet.
    Siirtokilvillä minäkin ennen toimin...

    Nykyisin varaan ajan katsastukseen netistä sille päivälle, kun on huoltokin.
    Aamulla ensin huoltoon ja sitten katsastukseen iltapäivällä. Illalla kotiin. Auto on koko ajan liikennekäytöstä poistettuna. On kuulemma ihan ok, kunhan huolto on jotakuinkin ajomatkan varrella.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:15
    • Kotkan poikii ilman siipii
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5562 : 18.03.2016 kello on 07:37 »
    Siirtokilvillä minäkin ennen toimin...

    Nykyisin varaan ajan katsastukseen netistä sille päivälle, kun on huoltokin.
    Aamulla ensin huoltoon ja sitten katsastukseen iltapäivällä. Illalla kotiin. Auto on koko ajan liikennekäytöstä poistettuna. On kuulemma ihan ok, kunhan huolto on jotakuinkin ajomatkan varrella.
    Näin minäkin ennen tein,korjaamo on aivan katsastuskonttorin vieressä. Mutta nykyään kun minun ei tarvitse mitään huoltoaikoja autoilleni tilata vaan päräytän auton korjaamon pihaan niin jo samana päivänä auto on jo työn alla.eli ainakin sen verran tutkittuna että tarvittavat osat on tilauksessa.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:37
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5563 : 18.03.2016 kello on 07:58 »
    Siirtokilvillä minäkin ennen toimin...

    Nykyisin varaan ajan katsastukseen netistä sille päivälle, kun on huoltokin.
    Aamulla ensin huoltoon ja sitten katsastukseen iltapäivällä. Illalla kotiin. Auto on koko ajan liikennekäytöstä poistettuna. On kuulemma ihan ok, kunhan huolto on jotakuinkin ajomatkan varrella.
    Ei ainakaan Trafin sivujen mukaan ole ok  ;)

    http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastukset/katsastuslajit/maaraaikaiskatsastus#liikennekaytosta

    Liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo voidaan tuoda katsastukseen ilman, että se ensin ilmoitetaan takaisin liikennekäyttöön. Ajoneuvon siirtämisen edellytyksenä on, että sille on varattu aika katsastukseen ja ajoneuvolla on liikennevakuutus. Ainoastaan ajo säilytyspaikasta suorinta reittiä katsastukseen on sallittua. Ajoneuvon saa siirtää katsastuksesta välittömästi edelleen säilytys- tai korjauspaikkaan.

    Elikkä kyllä ainakin minä tulkitsen tota niin, että vasta katsastuksen jälkeen saa viedä huoltoon.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:16
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #5564 : 18.03.2016 kello on 08:11 »
    Ei ainakaan Trafin sivujen mukaan ole ok  ;)

    http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastukset/katsastuslajit/maaraaikaiskatsastus#liikennekaytosta

    Liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo voidaan tuoda katsastukseen ilman, että se ensin ilmoitetaan takaisin liikennekäyttöön. Ajoneuvon siirtämisen edellytyksenä on, että sille on varattu aika katsastukseen ja ajoneuvolla on liikennevakuutus. Ainoastaan ajo säilytyspaikasta suorinta reittiä katsastukseen on sallittua. Ajoneuvon saa siirtää katsastuksesta välittömästi edelleen säilytys- tai korjauspaikkaan.

    Elikkä kyllä ainakin minä tulkitsen tota niin, että vasta katsastuksen jälkeen saa viedä huoltoon.
    Minähän kirjoitinkin, että huolto on oltava jotakuinkin reitin varrella....

    Mulla se huoltopaikka on valittu juurikin reitin varrelta. Katsastukseen voi viedä auton vaikka Rovaniemeltä Helsinkiin, kunhan se on suorinta tietä.
    Kai sitä sentään kaffella ja vessassakin saa käydä reitin varrella. Miksi ei sitten huollossa. Aika tietysti varattuna katsastukseen sille päivälle, joka on tien päällä tarkastettavissa.