rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitäs kuuluu?  (Luettu 607827 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 14:24
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #4890 : 27.02.2015 kello on 13:30 »

Kommentoida  saa ne, jotka on sekä syövän, että influenssan sairastanut.

Onko sulla lääkitys pielessä tänään? Vai onko sinut nimetty valvojaksi ja palstan poliisiksi, minun ymmärtääkseni nuo asiat hoitaa muut.

 
Syöpään suhtautuminen on Suomessa vielä syvältä. Sydäriin kun kuolee kertapotkaisulla, niin todetaan että kävi niin. Syövästä sentään yleensä parantuu. Lintuinfluenssaan voi yhtä lailla kuolla.


Molemmat vanhempani kuolivat sydäriin, kumpikaan ei laakista vaan äidillä taisi olla 5 joka vei ja isällä 3. Molemmat asuivat kotona viimeiseen asti ja pärjäsivät omatoimisesti, äitini lähti 85 vuotiaana ja isäni oli täyttänyt 90.

Ystävä ja tuttavapiirissä on syövästä parantuneita ja myös sellaisia jotka siihen on menehtyneet.  Lääketide kehittyy koko ajan ja mikäli suomessa pystytään pitämään yllä julkista sairaanhoitoa yhä useampi sydärin tai syövän saanut pystytään pelastamaan.

Ei se ketään lohduta jos x% jotain sairausta potenut pystytään pelastamaan jos se läheinen tai omainen ei kuulu siihen joukkoon.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #4891 : 27.02.2015 kello on 14:55 »
Ja sain minäkin 2V sitten sydänkohtauksen ja tässä kirjottelen...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.06.2021 kello on 18:06
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #4892 : 27.02.2015 kello on 15:44 »
Sama juttu oli mullakin 5v sitten.Sairaalan "putkimiehet"rassas röörit auki,senjälkeen ok.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #4893 : 27.02.2015 kello on 15:48 »
Sama juttu oli mullakin 5v sitten.Sairaalan "putkimiehet"rassas röörit auki,senjälkeen ok.
Mullekin tehtiin pallonlaajennus...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.06.2021 kello on 18:06
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #4894 : 27.02.2015 kello on 16:24 »
Mulle tuli 2stenttiä .Oikeasta nivustaipeesta lähtivät suoneen. Sain seurata koko ajan toimitusta
monitorista.Kumpiko han on läheisille suurempi shokki äkkilähtö vai hidas, syövässä ehtii hyvästellä
läheisensä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #4895 : 27.02.2015 kello on 16:31 »
Mulle tuli 2stenttiä .Oikeasta nivustaipeesta lähtivät suoneen. Sain seurata koko ajan toimitusta
monitorista.Kumpiko han on läheisille suurempi shokki äkkilähtö vai hidas, syövässä ehtii hyvästellä
läheisensä.
Mulle tuli yksi stentti,ja oikeasta kädestä mentiin pumppuun..Ja oikealla puolella on vielä tukos,saa nähdä koska tulee noutaja...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Stentti

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:08
  • viva la France
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #4896 : 27.02.2015 kello on 16:36 »
Mulle tuli 2stenttiä .Oikeasta nivustaipeesta lähtivät suoneen. Sain seurata koko ajan toimitusta
monitorista.Kumpiko han on läheisille suurempi shokki äkkilähtö vai hidas, syövässä ehtii hyvästellä
läheisensä.
Isä kärsi ja kitui viisi vuotta syövän kourissa kunnes maksa ja munuaiset petti vahvan kipulääkityksen johdosta.
Kyllä vierestä näki että oli aika tiukka viisi vuotinen äitille. Isä kotiin aina kun oli mahdollista ja sitten taas mentiin puupää-autolla sairaalaan.

Ja kun isä kuoli meni viitisen vuotta kun minulta otettiin vasemmasta keuhkosta vartti pois.
Ja taas äitee meni pitkin seiniä, kun jäi isän kärsimysten jälkeen aika säikyksi syövän kanssa.
Itse ajattelisin että jaloilta lähtee, olisi tilanne helpompi omaisille. Mutta tiedä häntä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.06.2021 kello on 18:06
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #4897 : 27.02.2015 kello on 16:42 »
Uskon että tullee aikanaan jossain muodossa,eipä sitä surra! Yhtä asiaa ihmettelen,kun sanotaan
että parhaat lähtee ensin,niin minkä pirun tähden mä olen vielä täällä kohta kahdeksankymppisenä .

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #4898 : 27.02.2015 kello on 19:19 »
Isä kärsi ja kitui viisi vuotta syövän kourissa kunnes maksa ja munuaiset petti vahvan kipulääkityksen johdosta.
Kyllä vierestä näki että oli aika tiukka viisi vuotinen äitille. Isä kotiin aina kun oli mahdollista ja sitten taas mentiin puupää-autolla sairaalaan.

Ja kun isä kuoli meni viitisen vuotta kun minulta otettiin vasemmasta keuhkosta vartti pois.
Ja taas äitee meni pitkin seiniä, kun jäi isän kärsimysten jälkeen aika säikyksi syövän kanssa.
Itse ajattelisin että jaloilta lähtee, olisi tilanne helpompi omaisille. Mutta tiedä häntä.
Siinä sen näkee että syvältä raapaisee,niin syvältä ettei sitä ymmärrä ellei ole kokenut.
Kannattaa näissä jorinoissa kunnioittaa toisen sairautta ja omaisten kärsimyksiä siinä
sairauden mukana. Niin, jos empatiakyky puuttuu tai on umpikatkeroitunut niin eihän
se kunnioittaminen helppoa ole  Thumbd

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 00:07
  • Pönttönä Hevyhuussi
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #4899 : 27.02.2015 kello on 20:53 »
Minä harvoin kirjoittelen tänne mutta nyt sen verran riipasi sydämestä tämän tietyn henkilön kirjoitus ettei voi ymmärtää...olen vierestä kattonut kun äitini kuoli syöpään, vuosi diagnoosin jälkeen kuoli ja vain 55 vuotiaana, ei ryypännyt, ei tupakoinut mut näin kävi...vierestä katsoin ja loppuun asti tukena olin ja jos olisi ollut mahdollisuus niin INFLUENSSAN olisin hänelle suonut, olisi ollut suurempi mahdollisuus parantua...onnekkaa t selviävät syövästä, kaikille ei lääkitys tehoa...en pahimmalle vihamiehellekkään toivo sellaisia kärsimyksiä joita sain äitini vieressä katsoa...kannattais i muistaa ettemme tiedä kukaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, joskus voi osua pilkka omaan nilkkaan  Thumbd

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 13:11
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #4900 : 27.02.2015 kello on 21:27 »
2009 vuonna ajamani kolarin yhteydessä minulla huomattiin/todettiin 30 vuotiaana pahanlaatuinen syöpä. Lääkäri kertoi juhannuksen alla ettei joulupukkia tarvitse enää nähdä. Viime heinäkuussa yhtenä lauantaiaamuna sain infarktin. Tässä kuitenkin vielä porskutellaan. Kesän jälkeen ajattelin, että saapa nähdä saanko 40 mittariin. Minulla on 2 vuotias tytär, jonka "iltarukouksissani" toivon kasvana hieman isommaksi ennenkuin isä kupsahtaa. Summa summarum on, että aika p*ska vertaus tuo syöpä versus influenssa:(

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #4901 : 27.02.2015 kello on 21:37 »
Beedron tarina kopsahti kuin nuija päähän. :'(
Toivottavasti saat elää laadukkaasti mahdollisimman pitkään, ja nauttia täysin siemauksin jokaisesta hetkestä. Ei tähän voi oikein mitään sanoa.

  • Vieras
  • Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #4902 : 27.02.2015 kello on 21:40 »
    2009 vuonna ajamani kolarin yhteydessä minulla huomattiin/todettiin 30 vuotiaana pahanlaatuinen syöpä. Lääkäri kertoi juhannuksen alla ettei joulupukkia tarvitse enää nähdä. Viime heinäkuussa yhtenä lauantaiaamuna sain infarktin. Tässä kuitenkin vielä porskutellaan. Kesän jälkeen ajattelin, että saapa nähdä saanko 40 mittariin. Minulla on 2 vuotias tytär, jonka "iltarukouksissani" toivon kasvana hieman isommaksi ennenkuin isä kupsahtaa. Summa summarum on, että aika p*ska vertaus tuo syöpä versus influenssa:(

    Jotenkin mä nään itteni tossa sun kirjoituksessa.

    2008 kävin hakemassa lääkäriltä todistusta
    ajokortin uusimista varten. Tuttuja oltiin
    ja kysyi tehtäisko kunnon tarkastus ukosta.

    No, siitä se alkoi syövän torjunta ja nyt jatkuu
    toisen hoidolla.

    Elinaikaa annettiin ensin viis vuotta. Thumb

    Itse tunnen olevani täysin terve ja hyvinvoiva.

    Olenkin päättänyt elää vielä 22 vuotta ja sen jälkeen
    vaunu joutaa riiviöille.

    Flunssaakin on ollut välillä. :o

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #4903 : 27.02.2015 kello on 21:50 »
    Vakava aihe ja toisilla liiankin konkreettinen.Tiett y puhuminen helpottaa mutta aiheen vakavuuden kanssa ei mielestäni pitäisi vähätellä eikä suinkaan olla arvostamatta kenenkään taudin kanssa tapelleen kokemuksia ja niistä siinneitä ajatuksia ja muutenkin ehkä nöyränä hiljentyä,,,,,on aika elää,on aika kuolla,-nautitaan väliajasta.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 13:11
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #4904 : 27.02.2015 kello on 22:04 »
    Vakava aihe ja toisilla liiankin konkreettinen.Tiett y puhuminen helpottaa mutta aiheen vakavuuden kanssa ei mielestäni pitäisi vähätellä eikä suinkaan olla arvostamatta kenenkään taudin kanssa tapelleen kokemuksia ja niistä siinneitä ajatuksia ja muutenkin ehkä nöyränä hiljentyä,,,,,on aika elää,on aika kuolla,-nautitaan väliajasta.

    Surkuttelemaan ei auta jäädä ja elää pitää täysillä, ainakin meillä tehdään niin. Jos jää voivottelemaan, niin varmuudella kupsahtaa ennen aikojaan.