rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitäs kuuluu?  (Luettu 607890 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:30
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3945 : 4.05.2014 kello on 05:20 »
Aamukävely metsässä tehty,nyt oottelen josko toi rouva jo kohta heräis,niin vois lähteä ulkomailla käymään,tankkaamaan tuo matkaaski.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:30
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3946 : 8.05.2014 kello on 23:33 »
Helvata sentään,pitkä yö tulossa. kokeilin mennä maata,no pari kolme minuuttia maaten pysty olemaan, hädin tuskin pääsin ylös sängystä. Nyt sitten viitisen minsaa  istumista tässä koneella sellaisella oikein korkeella tuolilla,köpettelyä ympäri huushollia,istumista,köpöttelyä jne. Kohta pitää mennä varmaan ulos köpöttelemään että vaimo sais edes nukuttua,puhelin pitää ottaa mukaan jos jalat lähtee alta,niin saa hälyytettyä apua,ja aina välillä särkylääkettä naamaan. :'(

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:30
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3947 : 13.05.2014 kello on 08:50 »
Hitto,äsken tuli hätä,en millään päässyt sängystä ylös sattu selkään niin vietävästi kun yritti nousta. Ei puhettakaan että olisin ylös omin voimin päässyt  Onneksi tavoitin tyttären ja hänoli  juuri menossa neuvola käynnille niin kieppasi meidän kautta ja nosti minut ylös. Aamulla ei mitään pahempia kipuja ollut ,oonkin pienen köpöttelymatkan tehnyt ja vienny vaimon töihin. Katselin vähän aikaa telkkua sängyssä kun se on ollut tähän asti ainoa paikka josta pääsen ylös,kun se sennenverran korkea että ei tartte paljoa ponnistaa ylös nousemiseksi. No täytyy varata aika lekurille ei pysty töihin menemään vielä...


Sent from my iPad using Tapatalk

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:58
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3948 : 13.05.2014 kello on 10:20 »
Hitto,äsken tuli hätä,en millään päässyt sängystä ylös sattu selkään niin vietävästi kun yritti nousta. Ei puhettakaan että olisin ylös omin voimin päässyt

Sitä kun välilevy lähtee omille teilleen, niin on paras varata jotain kättä pitempää lähelle!  Saa sitten huitasta niitä, jotka tulee naurattamaan...  8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3949 : 13.05.2014 kello on 14:30 »
Selkävaivaa on tuhannenlaista ja kaikkeen omat lääkkeensä.
Minulla samantyyppiset oireet pari kertaa vuodessa. Joku pieni valilevy joka lienee laakerina selän kiertoliikkeesen, pullahtaa väärin. Syntyy tulehdus joka painaa hermoa ja pitää miehen liikkumatta.

Minulla auttaa kylmä siihen tulehdusvaiheeseen. Käytin kylmäkalleja, mutta apteekki myy geelipusseja pakastimessa säilöttäviksi, mukavampi.

Seuraavaksi lihakset vetää varoessa selän niin jumiin että taas sattuu. Siihen vedetään relaksantteja.
Jos hierominen helpottaa kipua, voi epäillä että lihakset koukistaa selän jumiin. Silloin ollaan jo voiton puolella ja kohta auttaa jo saunakin ja tietysti kylpytynnyri. ;)
Viikon kuluttua tällä kuurilla olen taas ilman kipuja ja lupaan pyhästi kouluttaa vatsalihaksia jne

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:31
  • seniori
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3950 : 13.05.2014 kello on 15:54 »
"Noidannuolta" hoidetaan meillä "niksauttamalla". Ja kipu helpotuu.

Olen mahallani sängyllä ja vaimo (50kg) tulee istumaan kahanreisin päälleni. Hän lämmittää kehollaan selkälihakset ja liikuskelee siinä edestakaisin, käsiä ja jalkoja avuksi käyttäen, keskivartalosta pakaroille saakka, jolloin selkäranka liikkuu pysty/vaaka-tasossa ja kohta tuntuu pieni naksahdus selkärangasta (ristiselässä ihan lonkkaluiden lähellä). Ja se on siinä. Jatkohoitona ehdoton lepo ja särkylääke.

Yleensä kipu tulee uudelleen lievempänä ja silloin uusi "niksautus" seuraavana päivänä. Hoito on oikein miellyttävää  :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3951 : 13.05.2014 kello on 16:03 »
Selkäkipuihin, nimenomaan äkillisiin "noidannuoliin" voi kokeilla kinesioteippausta. Youtubesta hakee esim kinesio tape lower back pain. Apteekista saa kyseistä teippiä. Joihinkin venähdys yms tyyppisiin vaivoihin auttaa MULLA lähes puudutuspiikin omaisesti. Ei tosin kaikkeen. Eikä sen teippauskohdan tarvi olla koulutetun teippaajan näyttämä. Mulle ammattilainen teippas juoksijanpolvikipuu n - ei apua, itse teippasin MuTulla ja paremmin toimi. Eli mun kokemuksella se veto mieluusti kipualueen poikki, ja parempi jo saa ristiin. Kuvassa mun nilkka parasta-aikaa. Pieni venähdys polulla juostessa. Auttaa!

Ei muuta kuin experimentoimaan!!

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.12.2023 kello on 10:08
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3952 : 13.05.2014 kello on 22:03 »
Meillä on tyttärellä jonkinasteinen jumi ja mahdollisesti tulehdustilanne lonkan seutuvilla. On juostu fysioterapiassa, niin siellä myös ovat laittaneet tytön lonkalle tollasen kinesioteippauksen, kukan muotoon. Ja kotihoidoksi jotain jumppaliikkeitä, suolakylpyä ja saunomiskielto.

Lienee totta, että urheilija ei tervettä päivää näe, kun 11v. alkaa jo hoitokierre.
No toivotaan, että tulee pian kuntoon, eikä uusiudu, eikä siirry muualle kroppaan.

Ja saivat pirut ylipuhuttua ostamaan tytölle Boris-juomaa, jota itsekin olen ruvennut aamuisin huikan ottamaan. Aivan käsittämättömän pahaa, mutta oma vatsa on toiminut huomattavasti paremmin sen jälkeen, kun tota aloin juomaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3953 : 14.05.2014 kello on 13:37 »
Tuulen vonkunaa nurkissa...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3954 : 14.05.2014 kello on 14:55 »
 8)
Tuulen vonkunaa nurkissa...
niin täälläki. Köpötin lattaa telta ovenlävenrätin kiinni ku pelkäsin ton myrskytuulen repivän sen..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3955 : 17.05.2014 kello on 21:49 »
Oli se komia puuhastelu kesäpäivä tänään. Jos olisin nainen, sanoisin: Mielettömän ihana päivä.  ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3956 : 18.05.2014 kello on 08:23 »
Älä muuta höpötä! Lähin yöksi mökille koirien kaa ja istuskeltiin naapurin kaa mun terassirappusilla ja juotiin olutta ja ihailtiin iltaa.
Yö ääniä täynnä ja sen päälle se syvä uni johonka vaan pääsee mökillä/vaunulla/teltassa-voi pojat!
Aamulla mahtava nousta kun aurinko piirtää varjoja puista ja värittää pikku hiljaa maisemaa-ja se äänettömyys!Poislukien tietty luonnon sirkutukset mut ei liikenteen ääniä,mopojen hermoja repivää pärinää,ei ihmisiä,vierellä kaksi koiraa jotka ovat täysin samalla aaltopituuksilla istuen ja katsellen ja hiljaa nauttien.
Niin pitäisi ihmisen saada viettää elämäänsä,,,,,,,,,,, :D   t migel

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3957 : 18.05.2014 kello on 09:01 »
Älä muuta höpötä! Lähin yöksi mökille koirien kaa ja istuskeltiin naapurin kaa mun terassirappusilla ja juotiin olutta ja ihailtiin iltaa.
Yö ääniä täynnä ja sen päälle se syvä uni johonka vaan pääsee mökillä/vaunulla/teltassa-voi pojat!
Aamulla mahtava nousta kun aurinko piirtää varjoja puista ja värittää pikku hiljaa maisemaa-ja se äänettömyys!Poislukien tietty luonnon sirkutukset mut ei liikenteen ääniä,mopojen hermoja repivää pärinää,ei ihmisiä,vierellä kaksi koiraa jotka ovat täysin samalla aaltopituuksilla istuen ja katsellen ja hiljaa nauttien.
Niin pitäisi ihmisen saada viettää elämäänsä,,,,,,,,,,, :D   t migel

 Thumb Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3958 : 23.05.2014 kello on 22:12 »
     Tulimma mökille. Jääkaappi tulille tuvassa ja terasilla, jääpalat pakastelokeroihin. Saunomista ja uimista, kiuaslenkkiä ja virvokkeita. Huomenna ystävä pariskunta tulee korvasieniretkelle. Sienestystä, aurinkoa, saunomista, uimista ja runsasta syömistä terassilla ja laiturilla.
     Rahvaan on kestettävä kotomaassa. Viikon päästä sitten kulkimella.  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3959 : 23.05.2014 kello on 23:15 »
Kuullostaa hyvältä! Thumb
Ite lähden kävelylenkille Korppoon suloisen lämpöiseen yöhön!!!

11h työtä takana ja sit nukkumaan tontille tai Korppoströmmin rannoille :D :D :D

Öitä vaan kaikille! Over and out t migel