rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitäs kuuluu?  (Luettu 607680 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:28
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3090 : 28.02.2013 kello on 08:52 »
Luojan kiitos ettei ole tappamassa kaikkia oikeita kauppoja  ???

 Thumb  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3091 : 28.02.2013 kello on 08:59 »
Luojan kiitos ettei ole tappamassa kaikkia oikeita kauppoja  ???

Valitettavasti nämä kaksi oikeata hehtaarihallikauppa a on tappanut jo ne oikeat kaupat.  :(

Mutta jokkainen tyylillään, ja varsinkin rahavarojensa mukaan, tässäkin.  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3092 : 28.02.2013 kello on 09:19 »
Kyllä Liiterin tulo tänne saareenkin,jossa kuitenkin vakiasukkaat pienipalkkaisia,laskisi muiden hintoja asiakasystävällisem miksi.

Kun Turussa Liiterissä asioin,niin aina hämmästyttää sen kassin loppusumma joka olisi jotain aivan muuta paikallisen k-kauppiaan luona....

Ehkä eniten harmittaa se tosiasia ettemme saa tuoretta kalaa vaikka saaressa asummekin vaan kala tulee monien välikäsien kautta ensin Salon torin kautta viimeksi meille puoli mätinä pehmeinä mössöinä,joka on johtanut siihen etten enää osta moista moskaa...

Jos tuoretta haluan niin haen sen tuosta lahdelta.

Taikka sitten,huom Tapani jos luet tämän!,niin Kasnäsin kasseilta pullalohta.

Tuosta pullalohesta kumpuaakin kysymys joka meitä on askarruttanut viime aikoina.

Te kalansyöjät ja niitä pyytävät-onko teille tullut kirjokiintiö täyteen ja se maistuu puisevalta!Minusta voissa paistettu haukifile peittoaa mennen tullen maussa kirjon.
Muutenkin vaalealihaiset kalat maistuvat raikkaammilta ja suutuntuma on jäntevämpi...

Korjatkaa jos olen väärässä mutta näin minusta vaan tuntuu-kirjo on alkanut muistuttamaan ikäänkuin koirien kuivamuonaa-yäk!

Muistan vaan lapsuudestani kun Oulussa vedeltiin-tosin merilohia,ylös ja niistä keitetty lohikeitto kuhmuisessa alumiinikattilassa "dopattuna" vaaleaan ranskikseen ja suupielet rasvassa nautimme tätä luonnon herkkua kontra tämä kassilohi degeneroituine evineen,niin mieleeni hiipii ajatus että olemmeko aivan väärillä jäljillä???

Osaan kuvitella Perho-ukon riemun kun saa veistää luonnon puhdasta ja tervettä kala-aittaa omilla puukoillaan ja Tapanin hifistellessä samanmoisissa maisemissa ja K-kauppiaan lohitarjous on vain joku ruma ja likainen aivopieru jossain loskaisessa itähelsingissä!!! :D :D :D

                                 uups,no nyt tuli tälläinen aatos    t migel

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3093 : 28.02.2013 kello on 09:34 »
No, no. Eihän kaikki olekkaan näillä sivuilla rahamiehiä. Tai jos on, niin hintatietoinen olet.  Thumb

Norjan lohifile kun Norjasta lähtiessäkään ei ole kummoinen, niin toisella puolella maapalloa reissuttuaan ei siitä voi paljon odottaa. Halpaahan se on. Suomalainen kirjolohi on hyvää. Sitä voi laittaa keittoon, savustaa, graavata, lomuttaa tai laittaa uunissa. Norjan lohen "halpuutta" ei voi millään konstilla muuttaa.  :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
  • 1299XX
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3094 : 28.02.2013 kello on 12:07 »
Kun Turussa Liiterissä asioin,niin aina hämmästyttää sen kassin loppusumma joka olisi jotain aivan muuta paikallisen k-kauppiaan luona....


Muutenkin vaalealihaiset kalat maistuvat raikkaammilta ja suutuntuma on jäntevämpi...

Korjatkaa jos olen väärässä mutta näin minusta vaan tuntuu-kirjo on alkanut muistuttamaan ikäänkuin koirien kuivamuonaa-yäk!

Elämän vaikeita valintoja:
S-market 1 litra rasvatonta maitoa 1.09€ (huom. ei Valion hinta, vaan paikallisen meijerin)
K-market 1 litra rasvatonta maitoa 1,09€ (huom. ei Valion hinta, vaan paikallisen meijerin)
Lidl 1 litra rasvatonta maitoa         0,58€

Mä voisin olla Migelin kanssa tässä kala-asiassa tietyllä tavalla samalla linjalla, mutta.. Pienen ikäni haukea syöneenä (pappa kävi verkoilla), maistuu hauki mun suussani kyllä niin mauttomalta ja puumaiselta. Ahvenet on myös tuttuja, mutta niitä vähemmän syöneenä ne maistuu hyviltä. Lohta enemmänkin aikuisiällä vasta syöneenä tykkään nykyään eniten lohesta.. Voi siinä olla vinha perä että tietyn kalan "makuun" kyllästyy..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
  • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3095 : 28.02.2013 kello on 12:33 »
No nyt miekin oon sitte liittynyt "oikeisiin" karavaanareihin, sattui kohalle eka yö-kaasupullo ;D ;D ;D ;D piti vaihtaa kahelta yöllä letku putelista toiseen, no hyvinhän site senkin jälkeen sai nukutuksi Thumb Thumb Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:23
Vs: Mitäs kuuluu?
« Vastaus #3096 : 28.02.2013 kello on 12:59 »
No nyt miekin oon sitte liittynyt "oikeisiin" karavaanareihin, sattui kohalle eka yö-kaasupullo ;D ;D ;D ;D piti vaihtaa kahelta yöllä letku putelista toiseen, no hyvinhän site senkin jälkeen sai nukutuksi Thumb Thumb Thumb
Laittelin itse pari kuukautta sitten automaattisen vaihtajan ja nyt on muutaman matkan kokemuksella todettava, että on todella mukava laite. Pari kertaa on pullo loppunut ja vaihtunut uuteen yön tunteina, mutta onpa saanut itse nukkkua yönsä kaikessa rauhassa.
Suosittelen!

  • Vieras
  • Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #3097 : 28.02.2013 kello on 13:07 »
    Totta on mitä tuolla yläpuolella tuumailtiin. Tosin en itsekkään ole mikään Haukifani, mutta yleisesti ottaen se on luonnonkala mikä meikäläistä riijaa. Nyt on vielä, ainakin näillä korkeuksilla Matikka parhaimmillaan. Ja kumma kyllä tuo Ahven ja sen serkku Kuha on mitä suunmyötäisin. Ahven on mielestäni kaikkein monipuoleisin, vaikkei sekään mene savukalana Silakan ohitse. Entäs Se Suutarinlohi= NAM
    Hiihtolomaksi lähemmä lauantaina Kuusamo_Salla_nurki lle ja siellä taidamme joutua syömään pilkkisiikaa. Kyllä se siikakin menee välillä, vieläpä ihan joutuin ;) Nyt sitten puhuin oikeasta luonnonsiiasta, en vertaa niihin kanadalaisiin allaskasvatussiikoi hin joita meillä 90% savusiikoina kaupoissa myydään Thumbd

  • Vieras
  • Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #3098 : 28.02.2013 kello on 13:10 »
    Laittelin itse pari kuukautta sitten automaattisen vaihtajan ja nyt on muutaman matkan kokemuksella todettava, että on todella mukava laite. Pari kertaa on pullo loppunut ja vaihtunut uuteen yön tunteina, mutta onpa saanut itse nukkkua yönsä kaikessa rauhassa.
    Suosittelen!

    Kolmella kaasupullolla olen ensviikkoon varautunut. Toivottavasti ei noista kaikki ole niitä yökaasuja, meinaan kun tätä naputtelee matkamökkimme puoliautomaattinen pullonvaihtaja.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #3099 : 28.02.2013 kello on 13:22 »
    Laittelin itse pari kuukautta sitten automaattisen vaihtajan ja nyt on muutaman matkan kokemuksella todettava, että on todella mukava laite. Pari kertaa on pullo loppunut ja vaihtunut uuteen yön tunteina, mutta onpa saanut itse nukkkua yönsä kaikessa rauhassa.
    Suosittelen!

    Meikäläisen huolellisuus ja tarkkaavaisuus numero oli aikoinaan niin pieni että, jos vaihtaja vaihtaa täyden pullon, niin kohta on kaksi tyhjää pulloa ja puskaparkkilaista paleltaa. Siksi summeri, että tiedän käydä vääntämässä täyden käyttöön, ennen kuin tulee kylmä.   ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
    • 1299XX
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #3100 : 28.02.2013 kello on 13:32 »
    Totta on mitä tuolla yläpuolella tuumailtiin. Tosin en itsekkään ole mikään Haukifani, mutta yleisesti ottaen se on luonnonkala mikä meikäläistä riijaa. Nyt on vielä, ainakin näillä korkeuksilla Matikka parhaimmillaan. Ja kumma kyllä tuo Ahven ja sen serkku Kuha on mitä suunmyötäisin. Ahven on mielestäni kaikkein monipuoleisin, vaikkei sekään mene savukalana Silakan ohitse. Entäs Se Suutarinlohi= NAM
    Hiihtolomaksi lähemmä lauantaina Kuusamo_Salla_nurki lle ja siellä taidamme joutua syömään pilkkisiikaa. Kyllä se siikakin menee välillä, vieläpä ihan joutuin ;) Nyt sitten puhuin oikeasta luonnonsiiasta, en vertaa niihin kanadalaisiin allaskasvatussiikoi hin joita meillä 90% savusiikoina kaupoissa myydään Thumbd

    Listasta ei oikeastaan puutu kuin kesäherkku, savustettu muikku  :P
    Sitä siikaahan tossa viereisessä rapakossa on jonkun verran ja sekin on kyllä syötävää.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
    • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #3101 : 28.02.2013 kello on 13:33 »
    Laittelin itse pari kuukautta sitten automaattisen vaihtajan ja nyt on muutaman matkan kokemuksella todettava, että on todella mukava laite. Pari kertaa on pullo loppunut ja vaihtunut uuteen yön tunteina, mutta onpa saanut itse nukkkua yönsä kaikessa rauhassa.
    Suosittelen!
    Meikäläisen muistilla viimein puskassa on kylmä auto ja kax tyhjää putelia, tyydyn siis manuaali vaihtoon edelleen (siis tiedostan jotta nyt mentävä pullon vaihdolle pikimmiten...) ;D ;D ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:11
    • viva la France
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #3102 : 28.02.2013 kello on 13:52 »
    Listasta ei oikeastaan puutu kuin kesäherkku, savustettu muikku  :P
    Sitä siikaahan tossa viereisessä rapakossa on jonkun verran ja sekin on kyllä syötävää.
    Lahna uuppuu, kaksi, kolme kilonen, selän puolelta suolistus, ravakasti suolaa, pariksi tunniksi kellariin,
    sitten pönttöön ja seuraavaksi vahdittaan ettei kieli häviä sen kalan mukana mahaan.

  • Vieras
  • Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #3103 : 28.02.2013 kello on 13:57 »
    Lahna uuppuu, kaksi, kolme kilonen, selän puolelta suolistus, ravakasti suolaa, pariksi tunniksi kellariin,
    sitten pönttöön ja seuraavaksi vahdittaan ettei kieli häviä sen kalan mukana mahaan.

    Verkkoon vain reilusti lisää silmäkoa, mieluiten riimua. Sitten alkaa olla lahnan koko jo sellainen, ettei tarvii ruotoja etsiskellä. Mitä suurempi sen rasvaisempi, nam. Toinen hyvä on uunilahna ja vatsaan esim carryriisiä ja reilusti sipulia.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
    Vs: Mitäs kuuluu?
    « Vastaus #3104 : 28.02.2013 kello on 14:08 »
    Luojan kiitos ettei ole tappamassa kaikkia oikeita kauppoja  ???

    Helsingin Sanomissa löytyy kohtuu-usein ilmoituksia takaisinveto tuotteista, elintarvikkeiksi kutsutuista. Sen kun tilastoisi ja julkaisisi niin Lidl pääsisi taas kerran tilastokärkeen.

    Kyllä kaupassa pitää olla liha ja kalatiski josta saa kyseiset tuotteet tuoreena. Eineksia ja puolivalmisteita ei syödä meillä ja  kun vielä suositaan kotimaisia vaihtoehtoja tuo ei vaan kauppana sovi meille.