Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Mitäs kuuluu?

<< < (1164/1276) > >>

seppoko:
Pitänee vähitellen alkaa odottaa homeallergiaa. Ensi vuonna tulee 30 vuotta kun on asuttu tässä muovieristetyssä talossa.

aaoulusta:

--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 10.12.2016     kello on 17:43 ---No meillä on tässä naapurustossa on useampi talo noin tehty, vanhimmat on sen 30v. Ja eikä niistä mistään ole tutkimuksissa hometta löytynyt, ja toisaalta kun olen homeelle niin mahdottoman allerginen niin niissä käydessäni ei ole mulle oireita tullut. Meillä töissä tehtiin miljoona remontti homehtuneeseen rakennukseen, mittausten mukaan on nyt homeeton, itse en vaan voi siellä edes käydä, tai jos käyn niin henki loppuu heti.

--- Lainaus päättyy ---
      Niissä onkin koneellinen ilman vaihto.

Arska:

--- Lainaus käyttäjältä: aaoulusta - 10.12.2016     kello on 17:49 ---      Niissä onkin koneellinen ilman vaihto.

--- Lainaus päättyy ---
No niin on, muttei se mulle tuosta sun viestistä auennut.

kimi:
Torstain hesarin B-osa sivut 1-3 käsittelee nykyrakentamista ja tarvittavia muutoksia, siinä myös remppa-ohjeita. Aiheesta kiinnostuneille suosittelen Kari Ojalan kirjat, Talo ilman hometta ja Hirsitalo Virosta.

Kuvan taloa olen ollut mukana purkamassa Kaustisilla ja kasaamassa Espooseen. Vanhimmat hirret runsaat 200v vanhoja. Pohjanmaalla lattiat oli päällystetty osin muovimatoilla, näitten huoneiden lattiat meni uusiksi ja pari alahirttä. Talo on pystytetty ja eristetty perinteisin konstein ja ilmanvaihto painovoimainen, täysin terve.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 10.12.2016     kello on 19:22 ---Torstain hesarin B-osa sivut 1-3 käsittelee nykyrakentamista ja tarvittavia muutoksia, siinä myös remppa-ohjeita. Aiheesta kiinnostuneille suosittelen Kari Ojalan kirjat, Talo ilman hometta ja Hirsitalo Virosta.

Kuvan taloa olen ollut mukana purkamassa Kaustisilla ja kasaamassa Espooseen. Vanhimmat hirret runsaat 200v vanhoja. Pohjanmaalla lattiat oli päällystetty osin muovimatoilla, näitten huoneiden lattiat meni uusiksi ja pari alahirttä. Talo on pystytetty ja eristetty perinteisin konstein ja ilmanvaihto painovoimainen, täysin terve.

--- Lainaus päättyy ---

Jospa se Ojala on "yhden totuuden saarnaaja ja mestari".  Tiijä vaikka asuu vielä välirauhan aikana rakennetussa homeettomassa toisten betonikolossissa...     ...Kuten minäkin. ;)

Vanhassa vara parempi. On hyvä että nuita vanhoja taloja joku ymmärtää säilyttää. Nykyisissä ei ole sitten mitään säilyttämistä.
Kolmekymmentä vuotta sitten, kun aloin hartiapankki mökkiä suunnittelemaan, hain uuden kaupan paikalta purettavasta vanhasta talosta pelkkahirttä, ovia ja ikkunoita. Meni vuosia eteen päin, oli kaupan purun aika. Puusilppua, lastulevyä, kyprokkia ja eriste villoja jäi kaupasta. Joku näkyi hakevan villoja uusiokäyttöön, muu menipaska-aholle.  ::)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View