Tekniikkakeskustelut > Projektit

Massoista ja Liimoista + Käytöstä

<< < (7/29) > >>

expilotti:
Pitänee yrittää pysyä kuivalla asialinjalla.

K.E.V:
Näin on, mielestäni tuo korirakenteen materiaali on tärkeä, ei mikään pila. Mutta kukin tavallaan. Pidetään kuivana ???

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: Juriihi - 28.12.2013     kello on 15:11 --- Liimahan ei tartu jos alumiininen pintapelti on puhtaalla alumiinipinnalla, silloin tulisi käyttää primeriä liimattavaan kohteeseen.

--- Lainaus päättyy ---
  Minkälaista primeria mielestäsi tulisi käyttää?

Juriihi:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö -  8.01.2014     kello on 17:33 ---  Minkälaista primeria mielestäsi tulisi käyttää?

--- Lainaus päättyy ---

Itse olen käyttänyt Wurthin Metalli-primeriä ja todennut toimivaksi aineeksi. Purkin kyljeessä kerrotaan käyttökohteet: Liima + tiivistemassan pohjustusaine Raudalle, teräkselle, sinkitylle teräkselle, alumiinille, kuparille, messingille ja sinkille. Olen myös kokeillut ainetta rst.lle ja toimii myös sille.

Eli tuotetta sivellään pensselillä puhdistetulle pinnalle ohut kerros ja annetaan kuivua puolituntia. Pintaan jää ohut kellertävä kalvo.
Aine on lirua tavaraa ja haju on melkoisen voimakas joten ilmanvaihdosta kannattaa huolehtia hyvin.

Tuossa on linkki aineesta: http://www.wurth.co.uk/technical-chemicals/adhesives/construction-adhesives/bond-seal-primer-for-metal-250ml

Yrjö:
   ^^Tuota ehkä helpompi löytää, saattavat myydä kortilla maksavallekin nykyään?
   Kyselin aikoinaan tuota Sika primer 206 G+P :tä. en silloin sattunut löytämään. Kokeilin sitten karhennusta, se ainakin jonkinverran auttoi.
   Tosin tuolloin Kiillon ohjeessa neuvottiin puhdistamaan hienolla, esim. teräsvillalla. Kuitenkin aloituksessa mainitsemissani kokeissa, pääsin karkealla ( 40-60) parempaan tulokseen, tosin koeaika pitäisi olla 20 v. eikä 2 vko..
   Ehkäpä yksi ongelma alumiinin kanssa on tuo alumiioksidi, joka hitsauksessakin haittaa?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View