Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

käytetty tuonti diesel auto

<< < (2/8) > >>

tapani pokkinen:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 12.03.2011     kello on 22:06 ---^

En ole koskaan kuullut, että moinen olisi mahdollista. Onko puhuja varma asiastaan?

--- Lainaus päättyy ---

Minulle Kenneth Strömsholm (Vehon henkilöautojen maajohtaja) tuossa muutama vuosi sitten sanoi, että näitä nykyisiäkin mittareita kyllä pystyvän rukkaamaan, mutta auton tiedostoon jää AINA tieto vanhoista tapahtumista ja he pystyvät nämä tiedot sieltä esiin kaivamaan. Samoin kaikki toimenpiteet mitä autoille on aijemmin kirjattu, löytyy heidän tiedostoista, siis aikaisemmat huollot, korjaukset, ym, ym

AV64:
Eikös nuo tietokone pohjaiset autot, niissä ei mun mielestä pysty huijaan kilometreillä kun tallentuu tietokoneeseen, vaikka mittarista ruuvaa niin todelliset kilometrit on tietokoneella luku onnistuu merkkiliikkeesä.

Alan:
Ekan Volkkarin tiedot hankin etukäteen merkkiliikkeestä, toisen taas ostin Saksassa VW-liikkeestä, eli ei ole oikeastaan ollut huolta asiasta.Tuo jälkimmäinen on vielä vähemmän kulunut, kuin mittarilukema edellyttäisi.

Yhdessä vaiheessa suunnittelin sellaisen noin 1999-2001 C-Mersun tuontia, silloin olisi ollut aihetta enemmän olla huolissaan.

Monet matkailuautot on kyllä mystisen vähän ajettuja...

seppoko:
Olen joskus lukenut jostakin, että Saksassa on n. 1000 liikettä, jotka tekevät noita mttarin rukkauksia. Ei nitä varmaankaan tarvittaisi niin montaa pelkästään kilometrien vähentämiseen. Vaan, yllätys yllätys, ne myös lisäävät mittariin lukemia. Saamani tiedon mukaan se liittyy verottajaan. Firmat saavat vähentää verotuksessa km-lukemien mukaan. Ja sitten varmaan myydessä pitää taas vähentää. Että rukkausfirmoja tarvitaan.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 12.03.2011     kello on 22:42 ---Monet matkailuautot on kyllä mystisen vähän ajettuja...

--- Lainaus päättyy ---

Niinpä... eihän ne saksalaiset niillä autoilla ajele niin kuin me suomalaiset, varsinainen autoilijan paratiisi, ajoipa minne suuntaan tahansa niin on uutta maisemaa ja on mahtavat moottoritiet mutta silti ne malttavat seisottaa autojaan paikallaan.

Olen nähnyt niitä n. 6000 km ajettuja ja alle vuoden vanhoja matkailuautoja joissa yhtä kuluneet renkaat kuin meidän Adriassa minkä kesärenkailla on ajettu n. 27 tkm.Vajailla paineillakohan ne ajelevat kun niin kuluneeksi ovat renkaansa saaneet, eikös ne saksalaiset tiet pitäisi olla sileämpiäkin kuin meillä ?;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View