Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Apukaukovaloista
Haapaniemen Paroni:
MarkoA kanssa samaa mieltä,että nämä väärin suunnatut valot/polttimo huonosti laitettu,on aika iso haitta tekijä tuolla liikenteessä..Varsi nkin pimeällä.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Tikkakosken Diplomaatti - 5.12.2013 kello on 13:07 --- Entäs sakea lumipyry? :D
--- Lainaus päättyy ---
Silloin tahtoo parkitkin häikäistä... Rankassa vesisateessa sumarit sensijaan ovat sallittuja. ;D
K70:
Etusumuvalot voisi vaikka lailla kieltää, kun sen verran paljon niitä väärin käytetään. Jos jollain olisi tarvetta, se ne asentaisi, sai tai ei.
Itse en ole ikinä käyttänyt. Takasumuvaloa olen tarvinnut muistaakseni pari kertaa.
Ja apukaukovalot on aivan varmasti tarpeeseen siellä, missä ei katuvaloja ole ja yleensä muukin liikenne vähäisempää. Mieluummin niitä keula täyteen, kuin teeseitse xenoneita, jotka on lähinnä epätoivoisen näköisiä ja varmaan tehoisiakin. Ainakin kaveri vaihtoi LandCruiseriinsa halogeenit takas, kun sanoi xenon-setin olevan aivan kuraa.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: K70 - 5.12.2013 kello on 20:08 ---Etusumuvalot voisi vaikka lailla kieltää, kun sen verran paljon niitä väärin käytetään. Jos jollain olisi tarvetta, se ne asentaisi, sai tai ei.
Itse en ole ikinä käyttänyt. Takasumuvaloa olen tarvinnut muistaakseni pari kertaa.
--- Lainaus päättyy ---
Etusumuvaloista ei tosiaankaan ole käytännön hyötyä. Oikein säädettynä niistä silti tuskin on muillekaan haittaa.
Takasumuvaloa olen tarvinnut varmaan jo lukemattomia kertoja. Vielä kun saisi muutkin sitä käyttämään olosuhteiden niin edellyttäessä. Voisin jopa suositella itse sakkoja sille joka ei tarvittaessa käytä takasumuvaloa.
Tuossa laissa ja sumuvalokatkaisimes sa on vain pieni ristiriita. Ainakin omissa autoissani saadakseen takasumuvalon päälle on ensin kytkettävä etusumuvalot.
Toisaalta lain mukaan takasumuvaloa saisi käyttää, jos lumi pöllyää takana. Etusumuvalothan olisi siinä tilanteessa vielä kielletty.
HiTec:
Etusumareita olen lähes 30v autoiluni aikana aidosti tarttenut yhden käden sormien verran = ei "kovin" usein, mutta tuolloin kun niitä on tarttettu, puhutaan keleistä joissa jopa lyhkäset on liikaa, muodostaen auton eteen läpäisemättömän valomuurin :-\
Itse asiassa yhteen ex. autooni tein kytkennän, jossa pitkät sumareilla oli pelkät lisäpitkät sumareilla, auton omat pitkät sammuttaen. Kun sumarit sammutti, paloi pitkillä taas auton omat + lisäpitkät. Lisäpitkät oli asennettu puskurin alle, sumareiden viereen ja näin pimeässä sumussa sai juuri sinne sumun alle, tien pintaan todella pitkän valon, ilman sumun häikimää valomuuria Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta