Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Kellokytkin lohkolämmittimelle
james_III:
--- Lainaus käyttäjältä: ose - 2.12.2013 kello on 22:29 ---www.euroka.fi/pakkasvahti.htm
--- Lainaus päättyy ---
Tälle on varmana tilauksensa hälytysajoneuvoihin ja vastaaviin aina käytettävissä oleviin, eikös tämä sitte vaadi vielä kaverikseen sen normaalin kellokytkimen, muutoinhan lämmitetään taas sähköllä lintuja. Eli vastaus ei ole tämä.
--- Lainaus käyttäjältä: K70 - 2.12.2013 kello on 22:43 ---Tätäkö tarkoitat?
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä ideana ja aatoksena (minulla) on semmonen erillinen "normaalin" kellokytkimen kaltainen aparaatti jonka saa mukaansa ja pystyy käyttämään, riippumatta kenen autolla on lähdössä. Idea jo kohillaan mutta toteutus ei, taidan olla vähä ronkeli :-[ Mitä tulee sitte webastovetosiin laiteisiin, niin pelkkä kaukosäädin menettelee jo pitkälle, eihän sitä öljypoltinta kauvoja tarvii pöheltää, kun jo mennään. Sähkötolppa kun vaatii enemmän aikaa vaikuttaakseen yhtäpaljon.
Kun ei nyt menis insinööri sille linjalle, että itse alkaa toteuttamaan pakkasenmukaan säätyvää kellorelettä, tarttee tehdä ite että on hyvä :)
tsahkali:
Turhaan olet ronkeli. Et sinä kuitenkaan rupeaisi kantelemaan mitään kytkikelloa mukanasi! Ja jos olet liikkeellä vaikka vuokra-autolla, niin eihän ne niihin edes laita lohkolämmittimiä nykyään.
ose:
--- Lainaus käyttäjältä: james_III - 3.12.2013 kello on 08:20 ---Tälle on varmana tilauksensa hälytysajoneuvoihin ja vastaaviin aina käytettävissä oleviin, eikös tämä sitte vaadi vielä kaverikseen sen normaalin kellokytkimen, muutoinhan lämmitetään taas sähköllä lintuja. Eli vastaus ei ole tämä.
Kyllä ideana ja aatoksena (minulla) on semmonen erillinen "normaalin" kellokytkimen kaltainen aparaatti jonka saa mukaansa ja pystyy käyttämään, riippumatta kenen autolla on lähdössä. Idea jo kohillaan mutta toteutus ei, taidan olla vähä ronkeli :-[ Mitä tulee sitte webastovetosiin laiteisiin, niin pelkkä kaukosäädin menettelee jo pitkälle, eihän sitä öljypoltinta kauvoja tarvii pöheltää, kun jo mennään. Sähkötolppa kun vaatii enemmän aikaa vaikuttaakseen yhtäpaljon.
Kun ei nyt menis insinööri sille linjalle, että itse alkaa toteuttamaan pakkasenmukaan säätyvää kellorelettä, tarttee tehdä ite että on hyvä :)
--- Lainaus päättyy ---
Pakkasvahdin idea on juurikin "aina valmis" ja sellaiseen käyttöön jossa pitää olla aina lähtövalmis ei kannata laittaa kellokytkintä eteen. Toki kellon laitto on mahdollista.
Pakkasvahdin sähkönsäästöstä on saatu yllättävän hyviä tuloksia, ihminen on senverran laiska ettei aina jaksa irrottaa lämppärin johtoa autosta tai työkoneesta. Itsellä yksi jota käytän kun auto jää työpaikalle epämääräiseksi ajaksi esim. työmatkan vuoksi. Työpaikalla pitää olla lähtövalmis lumikone ja myrskyllä agrekaattitr joka startataan kun sähköt katkee. Pakkasvahti estää myös kylmänä lähdöt.
seppoko:
"Kyllä ideana ja aatoksena (minulla) on semmonen erillinen "normaalin" kellokytkimen kaltainen aparaatti jonka saa mukaansa ja pystyy käyttämään, riippumatta kenen autolla on lähdössä"
Eipä taida lämmitystolppien laatikoihin sopia tuollainen? Paitsi jättämällä kannen auki suositusten vastaisesti.
mike:
Senhän pitäs olla autossa kiinteänä ja ratin takaa ohjelmoitavissa lähtö aika ihan niinkun eberin kello.
Tosin pistorasiassa pitää olla jatkuva virta.
Vielä kauko ohjaus mahdollisuus mukana!
Olisko hyvä?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta