Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Halpis agregaatin käyttö

<< < (9/13) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 25.12.2013     kello on 23:43 ---  Omien mittausten mukaan invertterin kautta sama vehje vie tuplasti sähköä akusta, verrattunana 12 v. . Telkkari/läppäri/valot toimii lähellä 12 V. . Kun taas esim. hiustenkuivaimet/ kahvinkeittimet toimii yleensä 230 V., niiden käyttö on yleensä lyhytaikaista.

--- Lainaus päättyy ---
No jos se virrankulutus tuplaantuu invertterin kautta, niin täytynee sitten väsätä enemmän noita 12V vehkeitä.

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 25.12.2013     kello on 23:50 ---No jos se virrankulutus tuplaantuu invertterin kautta, niin täytynee sitten väsätä enemmän noita 12V vehkeitä.

--- Lainaus päättyy ---
  Voithan ihan ite mitata, onhan noissa muuntajissa eroa.

perho-ukko:
 Invertterin hyötysuhde liikkuu 97-98% välillä !

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 26.12.2013     kello on 06:38 --- Invertterin hyötysuhde liikkuu 97-98% välillä !

--- Lainaus päättyy ---
Oletkos sinä mitannut, niin kuin Yrjö meinasi?
Mulla on sellainen Intelligent, jota aikoinaan suosittelit.

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 26.12.2013     kello on 09:11 ---Oletkos sinä mitannut, niin kuin Yrjö meinasi?
Mulla on sellainen Intelligent, jota aikoinaan suosittelit.

--- Lainaus päättyy ---
   Olen kyllä,ja ne häviöt tuulee aivan muista jutuista,watit on watteja,otetaan ne mistä jännittestä tahansa,monet laitteet hukkaavat hyötysuhdetta omien verkkolaitteidensa kautta,siksi monet 12V laitteet kuluttavat suhteessa vähemmän,mutta itse intikka toimii hyvällä hyötysuhteella !

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View