Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Piuha auton ja vaunun välissä
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: vesako - 21.07.2012 kello on 17:31 ---Kaivanpa tämän vanhan aiheen esille.
Mulla on autossa 13 napainen rasia ja vaunussa 7
napanen pistoke. Välissä adapteri.
Kurkkasin tuossa alkukesästä vaunun pistokkeen
sisälle ja oli sininen johto kiinni nastassa 2.
No niinhän sen pitääkin, mutta kun sen irroitin niin
eivät toimineet vaunun parkit enää sen jälkeen.
Miten se voi niin olla.???
Toimiihan nuo ihan hyvin mutta tuo sinisen johdon
vaikutus oli outo.
--- Lainaus päättyy ---
No todella outo kytkentä/vaikutus.
Sininen on siis vaunun takasumuvalo ja sen ei pitäisi mitenkään vaikuttaa parkkien toimintaan.
Tyhmä kysymys, eikän irroitusoperaatio voinut mitenkään vaikuttaa kolmosessa olevaan maajohtoon?
Omassa vaunussa minä hakisin sopivan pätkän 8*1,5+5*2,5 -kaapelia ja laittaisin vaunun puolen kuntoon ;)
vesako:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 21.07.2012 kello on 18:29 ---No todella outo kytkentä/vaikutus.
Sininen on siis vaunun takasumuvalo ja sen ei pitäisi mitenkään vaikuttaa parkkien toimintaan.
Tyhmä kysymys, eikän irroitusoperaatio voinut mitenkään vaikuttaa kolmosessa olevaan maajohtoon?
Omassa vaunussa minä hakisin sopivan pätkän 8*1,5+5*2,5 -kaapelia ja laittaisin vaunun puolen kuntoon ;)
--- Lainaus päättyy ---
Kysymys on ihan hyvä.
Laitoin takaisin kiinni, ja taas toimi normaalisti.?
Vaunun pistokkeessa on käsittääkseni se 2 nasta
jatkuva virta.(sininen)
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: vesako - 21.07.2012 kello on 18:36 ---Kysymys on ihan hyvä.
Laitoin takaisin kiinni, ja taas toimi normaalisti.?
Vaunun pistokkeessa on käsittääkseni se 2 nasta
jatkuva virta.(sininen)
--- Lainaus päättyy ---
Jos se tosiaan on jatkuva virta ja autossa siinä on sumuvalo, en kyllä laittaisi vaunua volvoon kiinni ennenkuin olisin tuon kytkennän selvittänyt. No onhan se ollut tietysti jo kymmeniä kertoja kiinni autossa, niin siinä johdossa lienee suojadiodi, kun ei ole volvon sähköt kärynneet vielä.
Ja minä en kyllä vieläkään sulata sitä, että sininen ja kakkosnasta tarkottas muuta kuin takasumuvaloa ;D
Kannattais katella se vaunun puoli ihan johtoja seuraamalla, mitä minnekkin menee - tuossa on kyllä nyt jotain niin omituista...
vesako:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 21.07.2012 kello on 19:17 ---Jos se tosiaan on jatkuva virta ja autossa siinä on sumuvalo, en kyllä laittaisi vaunua volvoon kiinni ennenkuin olisin tuon kytkennän selvittänyt. No onhan se ollut tietysti jo kymmeniä kertoja kiinni autossa, niin siinä johdossa lienee suojadiodi, kun ei ole volvon sähköt kärynneet vielä.
Ja minä en kyllä vieläkään sulata sitä, että sininen ja kakkosnasta tarkottas muuta kuin takasumuvaloa ;D
Kannattais katella se vaunun puoli ihan johtoja seuraamalla, mitä minnekkin menee - tuossa on kyllä nyt jotain niin omituista...
--- Lainaus päättyy ---
Olet sinäkin aivan oikeassa.
Vanhemmissa vaunuissa SFS DIN kytkentä
2/54g Akku (+napa)
Näin se on enkä ymmärrä itsekään.
Kaikki toimii hyvin kun on tuokin johto paikallaan.
Juu, ja autossakaan ei mitään vikaa.
Asko:
Toimiiko kärryn parkit jos laittaa auton takasumuvalon päälle? Jos kärryn valot sammuu niin veikkaan että kärryn maadoitus on pielessä.
Tuo napa saattaa olla autossa maadoitettu jotain kautta silloin kun takasumuvalo ei ole päällä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta