Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Kaasupullot ulkomailla – miten Suomalainen pullo vaihdetaan

<< < (3/8) > >>

Vemppu:
Tämä "meidän pullon" liitäntä taitaa olla norjalaiselle ns. "industrikoppling" tai jotain tuollaista, kirjoitusasusta en tiedä. Mutta tuollaisella nimellä ne minulle sitä ovat kutsuneet kun asiasta on ruotsi-norjalla haasteltu.

Olen täytättänyt pullon pari kertaa Narvik:issa ja ongelmitta on onnistunut. Olisin ymmärtänyt että voivat täyttää niissä pisteissä missä maakaasuautojakin voi tankata palveluna. Itsepalvelutäytöstä norjassa en tiedä/ei ole kokemusta jos sellaisia on.

Adapterihommeleilla norskipullon liittäminen varmaan onnistuisi mutta ei ole tarvinnut omalla kohdalla tuota tuumia eli ei ole kokemusta siitäkään.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Vemppu - 22.11.2013     kello on 11:04 ---Tämä "meidän pullon" liitäntä taitaa olla norjalaiselle ns. "industrikoppling" tai jotain tuollaista, kirjoitusasusta en tiedä. Mutta tuollaisella nimellä ne minulle sitä ovat kutsuneet kun asiasta on ruotsi-norjalla haasteltu.

Olen täytättänyt pullon pari kertaa Narvik:issa ja ongelmitta on onnistunut. Olisin ymmärtänyt että voivat täyttää niissä pisteissä missä maakaasuautojakin voi tankata palveluna. Itsepalvelutäytöstä norjassa en tiedä/ei ole kokemusta jos sellaisia on.

Adapterihommeleilla norskipullon liittäminen varmaan onnistuisi mutta ei ole tarvinnut omalla kohdalla tuota tuumia eli ei ole kokemusta siitäkään.

--- Lainaus päättyy ---

Nyt on varoituksen paikka, kun vemppu mainitsee maakaasun. Nestekaasupullon kanssa on hyvä pysyä kaukana maakaasusta. Tunnetaan biokaasuna tai lyhenteestä CNG. Sen paine on muistaakseni 200 baria. Eikä sen pistoolin pitäisi sopia asianmukaiseen nesrekaasuadapterii n. Mutta olikohanlatvialaisi a, jotka Ruåtsissa saivat kuitenkin tankattuna nestekaasun tilalle maakaasua. Ja huonostihan siinä kävi.

Pena10:
Eli jos tulkitsin noita vastauksia oikein, niin mikäli olet jossain maassa talvella pidempään, joudut ostamaan kyseisen maan kaasupullon. Tämän sitten tuomaan Suomeen tai jättämään sinne. Sitten seuraavalla keralla raahaat sen mukana tai taas ostat uuden?

EU yleensä säätelee turhia asioita, mutta tässä olisi paikka. Miksei koko Eurooppaan saada samaa vaihdettavaa kaasupulloa?

Edit, yksi typo oikaistu

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena10 - 22.11.2013     kello on 12:47 ---Eli jos tulkitsin noita vastauksia oikein, niin mikäli olet jossain maassa talvella pidempään, joudut ostamaan kyseisen maan kaasupullon. Tämän sitten tuomaan Suomeen tai jättämään sinne. Sitten seuraavalla keralla raahaat sen mukana tai taas ostat uuden?

EU yleensä säätelee turhia asioita, mutta tässä olisi paikka. Miksei koko Eurooppaan saada samaa vaihdettavaa kaasupulloa?

--- Lainaus päättyy ---

Osta adapterisarja ja täytä pullot täyttöasemalla.  Seppoko on ainakin matkakertomuksissaa n kertonut näistä jonkin verran.

seppoko:
Linkkikirjastossa on tuollainen

"Kaasun vaihto- ja täyttöpaikkoja   
Tässä lupaamani  kaasun vaihto- ja täyttöpaikkojen luettelo. Siitä pitäisi latautua ja aueta pdf-tiedosto. otsikko."

Siitä latautuu pdf-tiedosto, jonka olen löytänyt hollantilaiselta sivustolta.

Olisiko apua?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View