Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Kaasupullot ulkomailla – miten Suomalainen pullo vaihdetaan
Pena10:
Mulle on täysin epäselvää tämä kaasupullojen vaihto ulkomailla, ilmeisesti suomalainen pullo ei ole sama kuin vain Suomessa ja muualla se on erilainen? Jos lähden ulkomaille ja minulla on kaksi suomalaista kaasupulloa mukana, niin voiko ne vaihtaa ulkomailla suoraan esim. Ruotsi, Norja, Tanska, Italia, Espanja, Saksalaiseen pulloon ja sitten taas takaisin Suomessa suomalaiseen?
Jos täytyy ostaa joka maassa uusi, niin tulee kalliiksi? Voiko tuota Suomalaista pulloa täyttää jotenkin?
K.E.V:
Eri maissa on erilaisia venttiilejä pulloissa.
On saatavilla adapterisarjoja millä voi kiinnittää ulkomaisen potun suomalaiseen yksikköön
Tavallisten kaasupullojen täyttö muualla kuin pullojen täyttöpaikoissa on kiellettyä
Täytettäviä pulloja on erikseen saatavilla.
Eivät ole halpoja, mielestäni ei vähäiseen käyttöön kannata hankkia.
Vaunussahan on 2 kaasupullopaikkaa, sähkölämmitys.
Niillä tulee helposti toimeen lomareissut, talvien vietto on eri asia.
Pena10:
Saako 16A sähköä Ruotsissa/Norjassa? Entä Saksa ja Itävalta?
Talvella jos menee Ruotsiin tai Alpeille, ei tuo sähkö pelkästään taida riittää. Pitääkö osaa siis Ruotsin reissulla oma pullo Ruotsin käyttöön, sitten Saksaan oma pullo ja Itävaltaan oma pullo?
Hauho:
Tuonne Eurooppaan mennessä käytän seuraavaa systeemiä:
Minulla on mukana 1 suomalainen pullo ja 1 saksalainen pullo (malli jota vaihdetaan koko maassa, myös muita alueellisia malleja).
Isot marketmaiset rautakaupat ovat hyviä pullonvaihtopaikoja .
Näissä molempiin käy se suomalainen paineventtiili.
Laitan ensin sakupullon käyttöön kun se tyhjenee, "varalla" on suomalainen.
Saksa on suuri maa ja esim. ellei Itävallasta löydy sakupullon vaihtajaa sieltä on suht lyhyt matka käydä rajan takana.
Lähtiessä takaisin täysi sakupullo Suomeen odottamaan seuraavaa matkaa.
Joku toinen systeemi sopii toisille riippuen matkan pituudesta, kaasun kokonaismäärän tarpeesta jne.
Pena10:
Mites Ruotsissa kaasupullo, onko se eri kuin Suomessa? Entä Norja?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta