rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nokian kartat  (Luettu 3196 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:14
Vs: Nokian kartat
« Vastaus #15 : 18.11.2013 kello on 09:19 »
Omalla kohdallani olen tyytyväinen Nokian karttoihin. Tällä hetkellä käytössä N8:ssa, E7:ssa ja tabletissa (CoPilot). Kaikki käytössä offlinena.
Mutta, on sitä käytettävä omaakin järkeä, ei noihin avustimiin pidä sokeasti luottaa? Ja kyllä paperikarttakin on vielä kova sana, mukana aina jonkinlainen versio.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:13
Vs: Nokian kartat
« Vastaus #16 : 18.11.2013 kello on 09:35 »
Omalla kohdallani olen tyytyväinen Nokian karttoihin. Tällä hetkellä käytössä N8:ssa, E7:ssa ja tabletissa (CoPilot). Kaikki käytössä offlinena.
Mutta, on sitä käytettävä omaakin järkeä, ei noihin avustimiin pidä sokeasti luottaa? Ja kyllä paperikarttakin on vielä kova sana, mukana aina jonkinlainen versio.
Jos et millään eksy, niin ota vielä navi mukaan... :)
Tuo navi toimii parhaiten vieraassa ympäristössä, kun ollaan jo lähellä kohdetta. Siis jonkun paikan etsimiseen pienellä säteellä vallan mainio. Varsinkin isoissa taajamissa.
Matkan suunnitteluun tarvitsen aina kartan. Paperikarttakin on hyvä, eikä mene tilttiin. Kuitenkin hyvä suunnitteluapu kotimaassakin on ihan nettipohjainen kartta, Google tai jokin vastaava. Niistä saa heti käsityksen eri reiteistä, pituuksista ja matka-ajoista.
Maailmalla ajellessa olen suunnitellut ja suunnistanut matkaa AutoRouten, tai Genimapin kanssa Suomessa. Navi  opastaa puolestaan vieraiden kaupunkien läpi. Näin pystyy hahmottamaan itsensä kartalle.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:26
  • Autossa on pyörät
Vs: Nokian kartat
« Vastaus #17 : 18.11.2013 kello on 09:52 »
Eksoottisemmissa paikkoihin mennessä haen himassa www.here.com palvelusta koordinaattien perusteella esim campingit tms paikat, tallennan ne omiin suosikkeihini , Sen jälkeen avaan puhelimen karttaohjelman ja päivitä siitä suosikit, nämä aiemmin tekemäni paikat näkyvät nyt luurissani ja voin ihan offline tilassa navigoida perille. Nuohan sijaitsevat hyvin usein paikoilla mihin ei katuosoitteita edes ole. Esimerkiksi Itäisessä Euroopassa ei jollain TomTomilla tee mitään (kun ei ole karttoja).
Tuo katuositteiden puuttuminen tuli esille vaikkapa viime kesänä Cornwallia kiertäessä, ei paljon maakunnan ja kylän nimellä tee mitään itse kohteeseen mentäessä. Se voi sijaita kohtuu kaukana ko kylästä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:13
Vs: Nokian kartat
« Vastaus #18 : 18.11.2013 kello on 10:24 »
Eksoottisemmissa paikkoihin mennessä haen himassa www.here.com palvelusta koordinaattien perusteella esim campingit tms paikat, tallennan ne omiin suosikkeihini , Sen jälkeen avaan puhelimen karttaohjelman ja päivitä siitä suosikit, nämä aiemmin tekemäni paikat näkyvät nyt luurissani ja voin ihan offline tilassa navigoida perille.
Minä onneton en osaa käyttää tuota Here sovellusta... :(
Mistä sieltä löytyy sellainen "suosikit" kansio ja miten ne sitten sinne puhelimeen saa siirrettyä?
Minulla on kyllä tunnukset, mutta siihen se sitten jääkin...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:26
  • Autossa on pyörät
Vs: Nokian kartat
« Vastaus #19 : 18.11.2013 kello on 12:32 »
Kun olet here:ssä ja kirjaantuneena tunnuksillasi sisään. Klikkaat haluttua paikkaa oikealla > tallennat kokoelmiin. Kokoelmat näet luurissasi ja sen voi aina päivittää halutessaan jolloin sinne ilmaantuu uusimmat  Thumb



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:13
Vs: Nokian kartat
« Vastaus #20 : 18.11.2013 kello on 13:33 »
Kun olet here:ssä ja kirjaantuneena tunnuksillasi sisään. Klikkaat haluttua paikkaa oikealla > tallennat kokoelmiin. Kokoelmat näet luurissasi ja sen voi aina päivittää halutessaan jolloin sinne ilmaantuu uusimmat  Thumb
Kiitoksia.. :)
Tuo suosikit hiukka hämäs. Heressä se olikin kokoelmat näemmä.
Mitenkäs tuo "Etsi osoite, tai kiinnostava paikka"? Sitä suurennuslasia kun klikkaan, niin ei tapahtunut mitään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:26
  • Autossa on pyörät
Vs: Nokian kartat
« Vastaus #21 : 18.11.2013 kello on 15:18 »
Varmaan joki "pikku vinkki" siihen täytyy syöttää  ::) ;)
Esim kadun nimi tai wielitzkan kaivos jne :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:13
Vs: Nokian kartat
« Vastaus #22 : 18.11.2013 kello on 15:27 »
Varmaan joki "pikku vinkki" siihen täytyy syöttää  ::) ;)
Esim kadun nimi tai wielitzkan kaivos jne :laugh:
No voi elämän kevät...
Kylläpä olen tullut tooroksi.. :-[

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:26
  • Autossa on pyörät
Vs: Nokian kartat
« Vastaus #23 : 18.11.2013 kello on 15:34 »
Semmost sattuu ite kullekin  Thumb