Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Pulinaa vetoautoista
nike:
Eikös aina ole katsottu ajokortin riittävyys rekisteriotteista (kokonais massat)?.?.
Tässä käsityksessä olen itse ainakin ollut.
Ylipainosta sakot saa todellisten, punnittujen, massojen mukaan...
T-Cat:
Entis vanhaan, jokin aika sitten vielä käyttivät maalaisjärkeä liikkuvat, katsoivat kärryn omamassan otteesta ja kuorman, päättivät sitten jatkaako ilman vaakaamista vai vaakaamisen kautta matkaa. Nykyään ei ole aikaa/resursseja tms. tuollaiseen ja siirrytty yhtenäiseen käytäntöön katsoa koknaismassat papereista. No, ei niitä liikkuviakaan ole enää ...
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: nike - 28.08.2014 kello on 23:29 ---Eikös aina ole katsottu ajokortin riittävyys rekisteriotteista (kokonais massat)?.?.
Tässä käsityksessä olen itse ainakin ollut.
Ylipainosta sakot saa todellisten, punnittujen, massojen mukaan...
--- Lainaus päättyy ---
Noin ainakin nettikeskusteluissa on mainittu. Omaa kokemusta "ylityksistä" ei ole, kun kortti riittää paitsi linja-autoon.
Naussi:
Joo ja sitten vaan puntariin henkilöautotkin. 5 raavasta miestä kyytiin ja viikonloppu evät konttiin. H-auto puntariin, kantavuus rýlitetään heittämällä. Jos uskotaan ihan mitä se rekisteriote sanoo. muuten matkailuautot jäävät kaikki tien raviin, jos ne punnitaan. Samon h-autot, kun ne matkaa mökille.
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/autojen-kantavuus
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: T-Cat - 28.08.2014 kello on 23:36 --- No, ei niitä liikkuviakaan ole enää ...
--- Lainaus päättyy ---
On ne samat sällit siellä, erilailla organisoituna vaan.
Mutta se on totta, että joutuvat keskittymään nykyään olennaiseen, ja sitten niillä on erilaisia teemaviikkoja, jolloin saatetaan olla tarkempia. Näistä yksi on kuulemma niin keväällä kuin syksyllä ja ajoittuu mökkikauden alkuun ja loppuun; silloin tutkivat peräkärryjä, kuormausta ja kuorman sidontaa.
Sitä kun jatkuvasti on huono omatunto tien päällä, niin jää nää Polliisi-Arskan (nimi muutettu) jutut mieleen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta