Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Nettilehdistä poimittua

<< < (278/322) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Ducaatti - 29.03.2023     kello on 10:15 ---En löytänyt mainintaa kuormatilan ja matkustamon välisestä seinästä. Ehkä luin hieman hätäisesti kun on olevinaan hieman kiirettä mutta täytynee oikein ammattilaiselta kysäistä kun seuraavaksi sellaisen näkee.

--- Lainaus päättyy ---
Eipä löydy enää mainintaa väliseinästä..

Minä tulkitsin sen niin, että väliseinää ei tarvittaisi, mutta kiinnityspisteet ja kuorman sidonta pitää olla riittävät.
Toisaalta tuo Trafin määräys ei koske N1 luokan ajoneuvoja, joten tiedä sitten näistä tonniluokan pakuista.

Ducaatti:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 29.03.2023     kello on 09:46 ---Ei yli 3500kg hum v:tä voi henkilöautoksi rekisteröidä! Eikä mitään muutakaan yli 3500 kg_n painoista.

--- Lainaus päättyy ---
Miksei voi? Kyllä henkilöauto voi painaa yli 3500kg.
B-kortti riittää siihen max 3500kg henkilöautoon, sen jälkeen tarvitset lisää kirjaimia lisenssiin.
2-akselisen auton suurin kok.massa on 18 tonnia.
Esim tuossa on sinulle 15 950kg kok.massalla oleva henkilöauto.
https://www.nettikaravaani.com/family/kutter-b10m/1607070

Ducaatti:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 29.03.2023     kello on 10:33 ---Eipä löydy enää mainintaa väliseinästä..

Minä tulkitsin sen niin, että väliseinää ei tarvittaisi, mutta kiinnityspisteet ja kuorman sidonta pitää olla riittävät.
Toisaalta tuo Trafin määräys ei koske N1 luokan ajoneuvoja, joten tiedä sitten näistä tonniluokan pakuista.

--- Lainaus päättyy ---
Nuo mainitsemasi trafin määräykset taitaa olla lähinnä ihan oikeiden kuorma-autojen määräyksiä, niiden  joissa ei kuljeteta tavaratilassa henkilöitä.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Ducaatti - 29.03.2023     kello on 10:45 ---Nuo mainitsemasi trafin määräykset taitaa olla lähinnä ihan oikeiden kuorma-autojen määräyksiä, niiden  joissa ei kuljeteta tavaratilassa henkilöitä.

--- Lainaus päättyy ---
Niinpä...

Jos muutoskatsastat farmari henkilöauton (M1) pakuksi (N1) ottamalla takaistuimet pois, niin asentaisitko siihen väliseinän? Itse en ole sellaista nähnyt.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 29.03.2023     kello on 10:54 ---Jos muutoskatsastat farmari henkilöauton (M1) pakuksi (N1) ottamalla takaistuimet pois, niin asentaisitko siihen väliseinän? Itse en ole sellaista nähnyt.

--- Lainaus päättyy ---

Mitens ne verkot, joita ainakin ennen vaadittiin?
Seinä mikä seinä, kai se olis voinu olla umpinainenkin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View