Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Keskustelua mönkijöistä
eura665:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 19.08.2015 kello on 20:21 ---Ihaa taisi sanoa eli toimii siinä missä tuplasti kalliimpi Can-Am tai Polaris.
Kysymyksessä ei ollut hinta/laatu suhteella laskettu tasavertaisuus, en ainakaan ymmärtänyt missä ei mitään uutta.
--- Lainaus päättyy ---
Näinhän se ihaa taisi kirjoittaa, jätetään siis hintalaatu vertailu sikseen. Kiinanihmeiden vs laatumerkkien ajettavuus ja toimivuus eroihin en ota kantaa. Minulla kokemusta tosiaan vain tuosta trapperista niin vertailukohta puuttuu.
ihaa:
Tarkoitin tuolla vertauksella sitä että jos se tuo kiinassa valmistettu Trapperi toimii normaalikäytössä siinä missä tuplasti kalliimpi merkkituote niin sehän on turhaa silloin maksaa ylimääräistä.
Meillä hyvä vertailukohde löytyy autoista, eli Dacia ja Toyota. Daciaa ei ole tarvinnut käyttää ylimääräisillä korjaamo/huoltokäynneillä yhtään sen enempää kuin Toyotaakaan, eli luotettavuushan se lienee jokaiselle omalla rahallaan ostavalle se tärkein juttu.
K.E.V:
Eli säähän voit myyvä Toijotan poes, ostaa toinen Dacia ja hummata loput ;D
Catiska:
Kyllä minulle merkkaa enemmän hyvä suunnittelu ja laadukas toteutus. Luotettavuuserot on kuitenkin pääosin pienet ainakin autoissa, noin pääosin.
Mönkkäriä ei taas tällä hetkellä ole mutta kun oli niin trapperi ei vain ollut toimiva vaihtoehto meille. Meidän treeniporukassa yhdellä sellainen oli mutta oli aika rasittava kapine.
Välitykset etenkin pakilla liian pitkät ja se alusta muutenkin. Sitä vinssattiin huolella ja paljon. Kyllä se helpoilla siirtymillä tuli siinä missä muutkin mutta sen jälkeen alkoi suunnitteluun ja valmistukseen käytetty aika ja raha tulla esiin.
En pitänyt ollenkaan pahana laatulaitteen hintaa mikä piti maksaa osto- ja myyntihinnan erotuksen ominaisuudessa. Piti hintansa hyvin ja se summa mitä lopullisesti jäi maksettavaksi ei kovin paljoa enempää ollut kuin jos olisi ostanut kiinankoneen ja katsonut mitä sille kaverilla jäi osto- ja myyntihinnan erotuksena.
Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
Alan:
Ihaan filosofia vehkeestä käytön mukaan on ihan toimiva läpi kaluston. Normaali eli kevyt ja hyvin suojeleva käyttö ei vaadi tuplahintaista laitetta.
Itse kokisin rajoittavana, joskin joltain osin on jopa pakollista, kun resurssit on rajalliset. Laiturissa ei ole Minoria eikä Targaa, joten jäädään sitten kovemmalla tuulella rannalle, esimerkiksi.
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 19.08.2015 kello on 19:54 ---Täytyneeköhän opettaa pojalle puunaamisen jalo taito.... ;)
--- Lainaus päättyy ---
Opeta mieluummin hitsaamaan. Paljon hyödyllisempää ja voi tulla taito tarpeeseen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta