rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vetoauton huoltojen hintoja  (Luettu 4625 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 23:45
  • häme
Vetoauton huoltojen hintoja
« : 28.10.2013 kello on 19:00 »
Mitenkäs näin tiukkoina taloudellisina aikoina ihmiset huollattavat autojaan?

Itse kävin juuri hakemassa Teboilin Diamond Diesel öljyä 8litraa, öljynsuodattimen, dieselsuodattimen, alkuperäisen ilmansuodattimen, öljypropuntiivistee n sekä parkkipolttimot. Tarvikepaketin kokonaishinta oli 128€.
Viikonloppuna olisi tarkoitus tehdä huolto. Huoltoon tulee kuulumaan kaikki mitä huolto-ohjelmassa sanotaan ja vielä enemmänkin.
Itselläni on tilat, työkalut, sekä ehkä keskivertoa enemmän autojen kanssa puuhastelukokemusta .
Laiskuuttani huollatin aikaisemmin eri huolloissa, mutta huoltojen heikko laatu, sekä kalliit hinnat saivat aikaan sen että päädyin sitten tekemään nämäkin työt itse.

Huoltoväliä olen öljyjenvaihdon osalta pudottanut siten, että 10tkm välein pudotetaan vanhat pois ja uudet suodattimen kera sisään.

Ihan hyvälle tuntipalkalle pääsee kun itse tekee, vaikka ymmärrän kyllä että kalliin työvoiman maassa pitää parisataa euroa laittaa osien hinnan päälle jotta korjaamotkin elävät.


  • Vieras
  • Vs: Vetoauton huoltojen hintoja
    « Vastaus #1 : 28.10.2013 kello on 19:06 »
    Ite olen huollot tehnyt aina!  paitsi kun toyotä oli aikoinaan takuussa niin ne huollot piti teettää Juhan-Autossa täällä oulussa.Jarrupalat ja levyt olen vaihattanut laiskuuttani... a-autoon olen ite tehnyt huollot    JK:  työpaikan hallissa...
    « Viimeksi muokattu: 28.10.2013 kello on 19:29 »

  • Vieras
  • Vs: Vetoauton huoltojen hintoja
    « Vastaus #2 : 28.10.2013 kello on 19:18 »
    Minulle eräs nuori mies hoitaa auton huollot.
    Noutaa kotoa ja palauttaa sitten myöhemmin.

    Itesellä ei ole paikkaa missä tekis, niin helpolla
    pääsen.

    Hintakin on sopiva meille molemmille.

    Ja on tavattoman ajattelevainen sekä avulias.

    Kyllä noissa nuorissa on tulevaisuus. Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
    Vs: Vetoauton huoltojen hintoja
    « Vastaus #3 : 28.10.2013 kello on 19:34 »
    Meillä huolletaan ja korjataan itse kaikki mikä pystytään ja osataan voi sitten käyttää nekin säästetyt rahat harrastamiseen.

    Sent from my GT-S7710 using Tapatalk


    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
    • ei hölmö edes kysy
    Vs: Vetoauton huoltojen hintoja
    « Vastaus #4 : 28.10.2013 kello on 19:43 »
    Hyndai huollot on aina teetetty merkkiliikkeessä.Pa itsi seuraava.Kysyin Autosalpa:sta seuraavan öljyjä ja suodattimia sisältävän huollon hinnan 550e.Vähän paljoksun tuota hintaa ja tein kyselyn läheisellä Boch service korjaamolla,220e.Arvatkaas kumpaan auto viedään.Oudon suuri on huoltojen hintaero.Molemmissa paikoissa katsottiin netistä mitä huoltoon kuuluu kyseisillä kilometreillä.Uskal lan rauhassa luottaa että molemmissa osataan vaihtaa öljyt,koska tuossa ajomäärässä ei ole muita tarkistus kohteita. :-\

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Vetoauton huoltojen hintoja
    « Vastaus #5 : 28.10.2013 kello on 19:48 »
    Ite tekisin jos ois sellaiset tilat. No viimeksi hiukka huonommissa tiloissa huolto-ohjelman mukaisen huollon tein. Seuraavaa en kyllä tee tai ainakin sitä mieltä nyt.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
    • Tyhmä
      • Urheilua aktiiveille
    Vs: Vetoauton huoltojen hintoja
    « Vastaus #6 : 29.10.2013 kello on 01:25 »
    Nykyään tulee huollatettua liikkeessä. Ihan ajankäyttö ja mukavuus syistä. Vuosia huolsin itse, jopa jotain isompia remontteja yli tehtyä. Nykyään ei edes jarruremonttiin tule ryhdyttyä. Tuolla Oulun (vai kuuluuko se Kempeleeseen?) ER-WO:lla huollatan Suben. Itse painun uimahallille siksi aikaa ja teen pitkän treenin jonka päälle kunnon lounas vaikkapa kiinalaisessa. Sen jälkeen auto alkaa ollakin huollettu. Oisko tämä nyt sitten se "miehinen hemmottelupäivä" ? Ei tarvi käsiä liata ja saa ottaa aamupäivän ihan itselleen. Tosin onhan ne kädet liattu useaan otteeseen tienattaessa sitä rahaa joka huoltoon menee. Mutta olkoon tämä nyt mun elämän pientä luksusta.

    Josta tuleekin mieleen, että edelleen autossa etulaikat kaipaa uusimista ja talvirenkaita ruuvaillessa huomasin toisen tasonsäädöllisen takaiskarin olevan tyvestä kostea. Kallista välihuoltoa tietää. Puuh...
    120tkm siis mittarissa ja huolto erittäin ajankohtainen.

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 23:45
    • häme
    Vs: Vetoauton huoltojen hintoja
    « Vastaus #7 : 29.10.2013 kello on 07:16 »
    ^
    Kuullostaa todella hyvältä hemmottelupäivältä. Vielä jos illalla kotona vaimo....

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:45
    Vs: Vetoauton huoltojen hintoja
    « Vastaus #8 : 29.10.2013 kello on 08:11 »
    Pohjanmaan Autohuolto huoltaa mun Volvon hyvällä ammattitaidolla ja "Volvokokemuksella".

    Tuntihinta hieman halvempi kuin merkkikorjaamolla ja tekevät sen mitä pyydän tekemään. Hinta tulee tarkastuksineen halvemmaksi kuin merkkihuollon "Essential huolto". Öljyt sama gastrol ja suodattimet vastaavat kuin merkkihuollossa, mutta hinta niissäkin halvempi.

    Huollolta löytyy varastosta paljon volvon OE-osia, mm. viime huollossa laitettiin moottorin ylätuki, joka ei ollut sinisessä paketissa, mutta osa on sama kuin "sinisen" myymä, mutta volvon varaosanumero oli mirklattu sileäksi.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:41
    • Kotkan poikii ilman siipii
    Vs: Vetoauton huoltojen hintoja
    « Vastaus #10 : 31.10.2013 kello on 11:53 »
    Eilen käytin civikkini 20tkm huollossa,eli öljyt,suodatin,raitisilmasuodatin,pyyhkiänsulat,renkaidenvaihto ja säilytys niin hinta oli 180 ekua,ei mun mielestä ollut kovin paha hinta.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
    Vs: Vetoauton huoltojen hintoja
    « Vastaus #11 : 1.11.2013 kello on 08:18 »
    Volkkkari ensihuollossa eilen. Hintaa tuli sijaisauton kanssa 270 euroa. Seuraava huolto syyskuussa 2015.
    Ei tämä kovin kallista ole.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
    Vs: Vetoauton huoltojen hintoja
    « Vastaus #12 : 1.11.2013 kello on 08:24 »
    Jakohihnan vaihdatan korjaamolla. Huolloista en ole maksanut mitään, tarvikkeista vähän.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
    Vs: Vetoauton huoltojen hintoja
    « Vastaus #13 : 1.11.2013 kello on 18:03 »
    Volkkkari ensihuollossa eilen. Hintaa tuli sijaisauton kanssa 270 euroa. Seuraava huolto syyskuussa 2015.
    Ei tämä kovin kallista ole.

    Onhan tarra kunnolla kiinni.  >:(

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288616068064.html

  • Vieras
  • Vs: Vetoauton huoltojen hintoja
    « Vastaus #14 : 1.11.2013 kello on 22:30 »
    Ja jos on Tsi bensakone niin totaalinen tuho kohta edessä...
    Ei auta vaikka olis konetta huoltanu ohjeiden mukaan..
    Ja warsinnii jos on Skoda... :(
    No toivottavasti ei kuitenkaan... ;D