Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Leivinuunin oikeaoppinen lämmitys?
migel:
Joo kyllä Alan tää on muurarin tekemä ja nyt aivan ihastunut tähän. Ja teen sellaiset pinotulet ensin sinne ja en sytytä päältä vaan alta.
t migel
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: hartsakoski - 25.10.2013 kello on 20:45 ---Miten mulla on sellanen tuntuma että Aippe on tuon kirjottanu pieni virne naamalla ja kieli poskessa.
--- Lainaus päättyy ---
Kuinka niin?
Ylhäältä päinhän sitä puut pitäisi sytyttää mikäli ajatellaan päästöjen minimointia mutta tuohan on nyt pilkkujen viilailua, samahan se on miten sen lämmittää kunhan vaan puut ovat kuivia.
Uusimpien tutkimusten mukaan puut on syytä sytyttää tulipesässä ylhäältä alkaen. Näin tuli alkaa heti palaa puhtaammin synnyttäen vähemmän saasteita kuin pesällisen alta sytytettäessä. Palaminen leviää yllättävän nopeasti koko tulipesään. Näin sytytysvaiheen kituva usein savuttava palaminen jää kokonaan pois.
http://www.rakennusperinto.fi/Hoito/Korjaus_artikkelit/fi_FI/uuninlammitys/
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 25.10.2013 kello on 21:06 ---Kuinka niin?
Ylhäältä päinhän sitä puut pitäisi sytyttää mikäli ajatellaan päästöjen minimointia mutta tuohan on nyt pilkkujen viilailua, samahan se on miten sen lämmittää kunhan vaan puut ovat kuivia.
Uusimpien tutkimusten mukaan puut on syytä sytyttää tulipesässä ylhäältä alkaen. Näin tuli alkaa heti palaa puhtaammin synnyttäen vähemmän saasteita kuin pesällisen alta sytytettäessä. Palaminen leviää yllättävän nopeasti koko tulipesään. Näin sytytysvaiheen kituva usein savuttava palaminen jää kokonaan pois.
http://www.rakennusperinto.fi/Hoito/Korjaus_artikkelit/fi_FI/uuninlammitys/
--- Lainaus päättyy ---
Ja sitten odotellaan, että lämpöä tulee. En usko tohon ollenkaan.
Aippe:
--- Lainaus käyttäjältä: hartsakoski - 25.10.2013 kello on 20:45 ---Miten mulla on sellanen tuntuma että Aippe on tuon kirjottanu pieni virne naamalla ja kieli poskessa.On muuten Alanin uuni just saman näkönen kun oli mulla.Varmaan uunin "katto"nousee suuluukulta savukanavaa kohti mentäessä.Valettu pesä kestänee muurattua paremmin?
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä kirjoittaja on ihan oikeassa. Epäilen sitä tahoa joka on ohjeistanut tuon pesän päältä sytyksen, ettei ole jumankuuna päivänä pelannut leivinuunin kanssa tai yleensä minkään lämmittävän lähteen.
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 25.10.2013 kello on 21:13 ---Ja sitten odotellaan, että lämpöä tulee. En usko tohon ollenkaan.
--- Lainaus päättyy ---
Kannattaa kokeilla aina uutta, ei sitä muuten mitään uutta voi edes kyseenalaistaa.
Olen kokeillut myös tuota päältä päin sytyttämistä mutta en ole nähnyt mitään eroa jos puut ovat täysin kuivia, kosteina ne tuskin edes syttyisivätkään, pitäisi varmaan jollain mittarilla niitä eroja ruveta mittailemaan mutta antaa muiden mitata. Minä laitan kyllä edelleen sanomalehtiä puiden sekaan ja hyvin on syttynyt, ei tarvitse sytytystä erikseen miettiä kunhan puut ovat kuivia.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta