Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
8-vuotias Eberi jo vaihtokunnossa?
LT31omavalm.:
Kannattaa tutkituttaa siellä missä ei tarjota heti uutta laitetta,sejoka vaan myy uusia ei ainakaan osanne korjata vanhaa kun vika voi olla vaan vesipumpussa (kuten aiemmin jo mainittiin).Jos vesipumppu on laitteensisällä on vähän työläämpi tutkia kuin letkunvälissä oleva,ohjearvoja en nyt muista mutta yritän huommenna etsiä jos kotona niitä olisi.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 22.10.2013 kello on 21:30 ---Noiden kesto on suuresti käytöstä kiinni.
Kaverin autossa oli Webastossa automaattikäynnisty s ohjelmoituna eli käytti webastoa aina lisälämmittimenä kylmällä ilmalla ja -koneella. Nelivuotiaana oli jo niin huonossa kunnossa että vaati uudet sisuskalut (palopesä yms.). Ei kuitenkaan noilla remonteilla tullut kuntoon, joten viisivuotiaana auto sai uuden webaston - taisi olla 2500eur remontti.
--- Lainaus päättyy ---
En minä tuohonkaan teoriaan välttämättä usko..
Tähän viittaan omassa pakussani olleeseen automaattisesti termostaattiohjattu un Webaston käynnistykseen.
Ilman ensimmäistäkään huoltoa 11 vuotta ja 420 tuhatta km. Ehjänä meni Webasto auton vaihdossakin eteenpäin.
Itse uskoisin, että sen lämppärin pahin uhka on käyttämättömyys. Ainakin tuolla raskaalla puolella usein Webasto/ Eberi ei lähde pelittämään syksyllä. Vähän samoin, kuin käyttämätöm ilmastointi ei ehkä lähde toimimaan keväällä.
No sen verran olen kyllä huoltoa tehnyt, että kesällä olen joskus aina pakottanut Webaston tulille. Samoin kuin ilmastoinnin pakottanut päälle talvella.
tkunnas:
Akussa tuskin on vikaa, koska se on viime talvena vaihdettu ja autossa on lämpötolpasta sähköä ottava akkulaturi.
Pitää viedä tuo auto lämpimään halliin päiväksi ja kokeilla, lähteekö lämppäri tulille sen jälkeen.
0yxxy0:
Jos vika pumpussa niin mulla ainakin pajalla pelas ja kun kone oli lämmin, mutta jos yritti pakkasessa käymää niin ei lähtenyt neste kiertään ennekuin sai koneen käyntiin ja moottorin vesipumpulla kierron päälle (kyseessä webasto). Periaate taitaa olla sama. Vai onko tämäkin sitä marimekkoa.
janitkon:
tkunnas, onko viikkokello vai mini kello ohjaamassa eberiä? Jos viikkokello, niin sillä pystyy myös lukemaan ja kuittaamaan laitteen vikakoodit...kunhan vaan kytkennässä on se otettu huomioon.
Autokorjaamo Vepsäläisellä on myös vermeet lukea vikakoodit eberistä, ainakin on ollut.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta