Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Vaunuilijaksikohan?
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: MCL - 20.10.2013 kello on 21:00 ---AoH kysyi: "Ns. kasettiverhoja ei tässä ensituttavuusvaunus sa ole. Jostakin annoin itseni lukea, että sellaisilla olisi merkitystä vaunun talvikäytön ja lämpimänä pysymisen kannalta. Ovatkohan nuo niin hyödyllisiä laitoksia, että kannattaisi lisätä toivottavien varusteiden listalle?"
Talvikäyttäjät vastatkoon puolestaan, mutta ainakaan kesäkäytössä en näe mitään olennaista lisäarvoa kasettiverhoilla. Yksinkertaiset rullaverhot ovat selkeä ja korjatessa edullinen verhomalli.
Erilaisia koristeverhoja voi jokainen käyttää mielensä mukaan.
--- Lainaus päättyy ---
Sanoisin enneminkin, että talvikäytössä kasetit enempi kiusaavat estäen ilmankierron, tosin jotkut mallit parempia kuin toiset (=ilmankierto toimii ylä- ja alarei'ityksen avulla). Kesäkäyttössä kasetit ovat parhaimmillaan; sääskiverkko toimii itikka- ja näkösuojana, ja foliopintainen pimennyspuoli pitää kämpän viileämpänä heijastaen auringon säteet takaisin ulos..
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 20.10.2013 kello on 21:09 ---Sanoisin enneminkin, että talvikäytössä kasetit enempi kiusaavat estäen ilmankierron, tosin jotkut mallit parempia kuin toiset (=ilmankierto toimii ylä- ja alarei'ityksen avulla). Kesäkäyttössä kasetit ovat parhaimmillaan; sääskiverkko toimii itikka- ja näkösuojana, ja foliopintainen pimennyspuoli pitää kämpän viileämpänä heijastaen auringon säteet takaisin ulos..
--- Lainaus päättyy ---
En minä vaihtas kasettia missään tilanteessa rullaverhoon - on ne senverran helppokäyttöiset.
Tuosta joidenkin mallien "paremmuudesta" voi olla montaa mieltä - tai en vielä tiedä miten joku on toista parempi - olen nähnyt mm. uudehkon Kaben ikkunan aamulla puoleenväliin huurussa ;)
Jos kasetti on kiinni - ilma ei kierrä vaunun mallista riippumatta.
99:
Itse olen huomannut että jos sulkee vain pimennysverhon eikä samalla sen alla olevaa itikkaverhoa, niin silloin ikkunat eivät huurru.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 20.10.2013 kello on 22:58 ---Itse olen huomannut että jos sulkee vain pimennysverhon eikä samalla sen alla olevaa itikkaverhoa, niin silloin ikkunat eivät huurru.
--- Lainaus päättyy ---
Sama huomio ja tapa käyttää kylmempään aikaan. Kesällä on kiva sulkea myös itikkaverho, niin päivä ei paista alaraosta sisään.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 20.10.2013 kello on 22:58 ---Itse olen huomannut että jos sulkee vain pimennysverhon eikä samalla sen alla olevaa itikkaverhoa, niin silloin ikkunat eivät huurru.
--- Lainaus päättyy ---
Kaikissa malleissa tuo ei ole mahdollista.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta