Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Vaunuilijaksikohan?

<< < (12/28) > >>

AoH:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 17.10.2013     kello on 23:52 ---Vaunuissa yleensä käytetään pussimarkiisia, koska ne ovat kevyempiä kuin kiinteät markiisit.

http://www.karavaanariwiki.org/index.php?title=Pussimarkiisi

--- Lainaus päättyy ---

No niinpä. Minä kun olen kuvitellut, että pussimarkiisi on tavallinen markiisi, jollaa on kiinteä suojapussi, ettei kerää kuraa ja pölyä tien päällä.  :-\

MarkoA:
AoH, oletteko käyneet tutustumassa vaunuihin liikkeissä? Meillä kesti vaunun haku miltei kaksi vuotta ja hanskat ehdittiin lyödä tiskiin parikin kertaa, luullen ettei sitä sopivaa löydy koskaan.
Kunnon kierros liikkeiden pihalla vaunuissa sisällä avartaa kummasti maailmaa. Siitä saa jonkinlaisen kuvan minkälaista sisustaa on tarjolla ja mitä siitä on itse mieltä. Reilusti sänkyyn pötkölleen ja kuvittelemaan sitä eloa siellä vaunuissa. Pöydän ääreen sama homma, mielikuvissa ajattelee miten se ruoan laitto ja ruokailu siinä onnistuis. Tällainen "mielikuvaharjoitus" oli ainakin mulle tosi hyvä ja tärkeä. Pystyi pikkuhiljaa hahmottamaan, mitä se tarkoittaa jos joku tietty sisusta ratkaisu on vaunussa. Samaten WC ja suihkut jos sellaisia kaipaa. SInne vaan istuksimaan ja kuvittelemaan...  ;D Ihan oikeasti. Kaikki ei ole samalla tavalla tehtyjä.
Ja kun pääsee suunnilleen kartalle mitä vois haluta, tekee jonkinmoisen budjetin ja alkaa selata nettiä. Joku asiantuntija mukaan henkisesti/fyysisesti arvioimaan mitä vaihtoehtoja sulla on mielessä. Näistä joku tärppää, tai sitten ei.

Meillä lähinnä minä kuvittelin ostavani sellaisen hyvin pienen vaunun. Mutta parit "mielikuvamatkat" liikkeissä avarsi mielikuvaa sopivasti. Ei meidän tarpeeseen. Tilaa arvioitiin tarvittavan siten, että kaikki nukkuu sängyissään vaikka ruokaa laitetaan/syödään: eli ei kasattavia petejä. Tarvin ison suihkukopin. Ja nyt jälkikäteen se oli oikea veto. Käyttöä on ollut. Ja niin edelleen. Omat tarpeet kannattaa tarkkaan kartoittaa. Meille löytyi lopulta toukokuussa Adrian 552 pitkä kerros-sänkymalli Alden vesikiertoisella lämppärillä. Mallia 2008 ja hintaa alle 15000€. TIiviystakuu vielä voimassa. Hyvä on ollut vetää yksiakselista, kitkavetopäällä, AL-KO:n alustalla varustettua Slovenialaista. On tykästytty kovasti.

Tarkkana nyt vain ja jäitä hattuun jos arveluttaa. Hyvin tehty valinta on ilo pitkäksi aikaa!  :)

Edit: ja liity SFC:en niin saat oikeuden lukea lehtiä nettiarkistosta. Sieltä löytyy suunnaton aarreaitta infoa ihan ähkyyn saakka!

vippe:

--- Lainaus käyttäjältä: AoH - 17.10.2013     kello on 23:45 ---

Btw. Lieneekö kenelläkään palstalaisella omakohtaista havaintoa Matkaaja Pallas 5500 -vaunujen toimivuudesta ja tiloista? Kuinkahan lahoja noiden voi odottaa olevan? Noita näkyisi olevan jonkin verran tarjolla ja jopa siedettävän matkan päässä.

--- Lainaus päättyy ---
Noita kaksi meidän naapurissa..molemma t kausipaikoilla..aik oinaan kaiketi myös ns talvivaunuja.. Meidän naapurissa toinen ainaki iha mätä, mutta toi paikallaa seisominen tuottaa pikku juttuja, kuten muurahaisten pesimisä jne  ;D Onhan noita liikkeellä. Ei muuta ku katsomaan ja jos mahdollista niin kantsii vaikka kysyä koeajoa..tai edes et vois kokeilla vetää omalla veturillaan.
Tuosta Solikasta voin sanoa että hienosti tulee perässä..Pallas taitaa olla hieman painavempi....olen siis itekki vetänyt sitä kuten myös tuota Adriaa mikä tietty on paaaljon pitempi ja painavempi. Joskus oli vuokralla joku pikkunen vaunu jota vedin silloisella uudella turbo Nissanilla..hienost i tuli sekin kun vaunu paino max 800kg....

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 17.10.2013     kello on 08:34 ---^
Juurikin, mieluummin hiukka pidempi kun se ero tuntuu sisällä. Käsittelyssä ei eroa..

Tuossa Sävsjössä on minusta juuri oikein päin järjestys - edessä olohuone ja sissäkäynti. Joissain sakumerkeissä perällä, joka tuntuu "väärältä"  ;D
Eikös Vitaralla saa vetää 1700kg - kipin, kapin Kempeleelle  8)

--- Lainaus päättyy ---
Käsittelyssä ei eroa,harjoitus tekee mestarin ;)

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: AoH - 18.10.2013     kello on 00:02 ---No niinpä. Minä kun olen kuvitellut, että pussimarkiisi on tavallinen markiisi, jollaa on kiinteä suojapussi, ettei kerää kuraa ja pölyä tien päällä.  :-\

--- Lainaus päättyy ---

ÖÖ tuota tuota.

Tullut nyt tuota 4.5 m pussimarkiisia reilut 2 kesää rehattua, niin kyllä se on siinä.

Minulla on tuo Reimon rolli home joka on markiisin ja teltan yhdistelmä.

Olemme ko asiata keskustelleet aikaisemmin,

http://karavaanari.org/index.php?topic=4159.45

Meillä tämä on toiminut kuin junanvessa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View