Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kuvia omista kulkimista
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 20.01.2016 kello on 19:18 ---Tämä pyörä on tullut Suomeen -49. Siihen aikaan kun ulkomaankauppa jälleen avautui sodan jälkeen. Idänkauppaa sai tehdä ja niinpä tämäkin pyörä tuli Suomeen. Pyörä on valmistunut Neuvostoliiton miehitysalueella. Ei siis Itä- eikä Länsi-Saksassa.
Pyörä rekisteröitiin eka kerran -49 Turkuun. Malli on kuitenkin -48. Sittemmin isäni osti sen vuonna -51 kolmantena omistajana. Sain sen nimiini 16 vuotiaana ja se on myöhemmin kunnostettu ja museoitu alkuperäiskuntoisen a. Elikä tekniikkana on yksisylinterinen 350 cm3 moottorilla varustettu jäykkäperä, joka on koottu BMW:n tehtaalta valtaamista osista. Myöhemmin Itä-Saksassa tuotantoa jatkettiin ja aloitettiin osien valmistus ja -50 luvulla pakotettiin merkki muutettavaksi EMW:si. Joskus pitää vielä tehdä pyhiinvaellusmatka Eisenachiin.
BMW R-51 lienee Saksalainen ja myöhemmin Länsi-Saksalainen pyörä. 500cm3 bokseri. Tehtiin kaiketi sekä ennen, että jälkeen toisen maailmansodan.
--- Lainaus päättyy ---
Muistankohan tuon tyypin väärin kun se oli 150 kuutioinen pystysylinteri ja muosimalli -51. Pyörä oli valkoinen, samoin kun kuuskut luvun poliisien pokserit.
jva61:
Tämmönen ressinpoisto lelu minulla
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 20.01.2016 kello on 19:32 ---Muistankohan tuon tyypin väärin kun se oli 150 kuutioinen pystysylinteri ja muosimalli -51. Pyörä oli valkoinen, samoin kun kuuskut luvun poliisien pokserit.
--- Lainaus päättyy ---
Varmaankin, 250ccm oli pienin yksipyttyinen.
Ajelin itse faijan Emmalla (jo11-12 vanhana) joka oli 350ccm
Tässä tietoa eri malleista
http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/bmw%202.htm
Rauzi:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 20.01.2016 kello on 18:39 ---Katos siinä on sellainen ongelma, että jos myisin, niin se ei olisi enää ensimmäisellä omistajalla.... :)
Mulla on tällaisia kummallisia kiintymyksiä noissa muissakin vekottimissa. Tallissa talvella lymyilevä 2CV on syntynyt tehtaalla täsmälleen samana päivänä, kuin minä paikallisessa sairaalassa.
Seurana Sätkällä tallissa on vielä BMW R-35. Siinä kiintymys perustuu isältä pojalle ajatukseen.
...ja kaikki museoituja
--- Lainaus päättyy ---
Ihan ymmärrettävä peruste. Se on aina pääasia että on kelpo selitys.
Vaimo sano: ajattele jos kaikki jättäs kenkäsä levällee meijän eteiseen...
No, meillä olis muutama miljardi kenkää....
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 20.01.2016 kello on 18:39 ---Seurana Sätkällä tallissa on vielä BMW R-35. Siinä kiintymys perustuu isältä pojalle ajatukseen.
...ja kaikki museoituja
--- Lainaus päättyy ---
Ei kai poika sentään vielä....? ::)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta